توسعه عملیات اکتشاف معادن کرمان در دستور کار است

سیرجان- معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت گفت: توسعه عملیات اکتشافی و حذف موانع آن در حوزه معدن فعال می شود و در این زمینه از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت استفاده شود. به گزارش نذیر کرمان، رضا محتشمی پور در بازدید از معادن مس سیرجان با بیان اینکه استان کرمان بزرگترین […]

سیرجان- معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت گفت: توسعه عملیات اکتشافی و حذف موانع آن در حوزه معدن فعال می شود و در این زمینه از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت استفاده شود.

به گزارش نذیر کرمان، رضا محتشمی پور در بازدید از معادن مس سیرجان با بیان اینکه استان کرمان بزرگترین استان کشور است، گفت: توسعه عملیات اکتشاف معادن استان کرمان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: استان کرمان ظرفیت ذخایر معدنی خوبی دارد و فعالیت‌های معدنی در سطح خوبی در این استان انجام شده است.

محتشمی پور افزود: شکوفایی ظرفیت‌های معادن در شهرستان سیرجان در بخش خصوصی و نیمه دولتی سرعت خوب و رو به رشدی دارد و می‌توانم بگویم توسعه بخش معدنی را اینجا شاهد هستیم و در یک سال آینده این توسعه و افزایش بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی عنوان کرد: مشکلات این حوزه بیشتر در حوزه تراکم فعالیت معدن کاری است و همه معدن کاران و شرکت‌های معدنی به دنبال توسعه فعالیت‌های معدنی هستند که باید ضمن سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت‌های منطقه را نیز مورد توجه قرار دهند.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت همچنین در جلسه رفع مشکلات معادن و صنایع معدنی هم گفت: با توسعه عملیات اکتشافی و حذف موانع آن، باید ظرفیت‌های ناشناخته کشور را در حوزه معدن شناسایی و فعال کنیم.

وی تاکید کرد: از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت در فعال‌سازی معادن استفاده شود.

در این جلسه که بیش از ۷۰ نفر از معدن کاران و یا مدیران صنایع معدنی استان شرکت کرده بودند مسائل این حوزه اعم از نحوه شاخص در محدوده معادن، موانع تولید، پروانه بهره برداری و جواز تأسیس بررسی و مقرر شد که مشکلات معدنکاران براساس ضوابط و مراحل قانونی بررسی و رفع شود.

کد خبر ۵۸۰۰۵۶۷




توسعه عملیات اکتشاف معادن کرمان در دستور کار است

منبع: مــهر
? توسعه عملیات اکتشاف معادن کرمان در دستور کار است