توجیه عجیب برای عدم رعایت محدودیت ها/شیوع بی سابقه کرونا در کرمان

کرمان – عدم رعایت پروتکل‌ها و آزادسازی گام به گام محدودیت‌ها با وجود همه تذکرهایی که مسئولان بهداشتی می‌دانند سرانجام به افزایش تعداد بیماران بستری و موارد فوتی در استان کرمان منجر شد. فت فتو – گروه استان‌ها: اوج گرفتن کرونای دلتا در حالی این روزها بسیاری را در بزرگترین استان کشور گرفتار کرده که […]

کرمان – عدم رعایت پروتکل‌ها و آزادسازی گام به گام محدودیت‌ها با وجود همه تذکرهایی که مسئولان بهداشتی می‌دانند سرانجام به افزایش تعداد بیماران بستری و موارد فوتی در استان کرمان منجر شد.

فت فتو – گروه استان‌ها: اوج گرفتن کرونای دلتا در حالی این روزها بسیاری را در بزرگترین استان کشور گرفتار کرده که در کمال تعجب از روزهای ابتدایی این موج محدودیت‌های کرونایی نیز کمتر از هر زمان دیگر پیگیری شد و در نهایت با وجود همه تذکرهای رسانه‌ای و هشدارهای مسئولان بهداشتی به بهانه‌های مختلف پروتکل‌ها رعایت نشد.

آزاد سازی فعالیت اصناف، اماکن ورزشی، تالارها، باز ماندن بازار، کاهش محدودیت‌های حضور کارمندان در ادارات، عدم محدودیت مسافرت از یک سو و از سوی دیگر برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی ها در خانه‌ها دست به دست هم داد و نتیجه اش آمار بی سابقه بستری روزانه و فوتی‌ها در شهرستان‌های مختلف استان کرمان شد.

مردم خسته شدند محدودیت‌ها را کاهش دادیم!

اما ظاهراً استاندار کرمان شرایط کرمان را در این زمینه با ثبات می‌داند و البته دلیل عدم اجرای محدودیت‌ها را خستگی مردم ذکر می‌کند.

تنها در روز گذشته ۲۳۹ بیمار جدید بستری شده‌اند و ۳۲ نفر نیز فوت کرده‌اند و آمار فوتی‌ها در روز جاری هم به ۳۰ نفر رسید یعنی فقط طی دو روز در کرمان ۶۲ نفر جان خود را طبق آمار رسمی از دست داده‌اند

این در حالیست که آمار بیماران فوتی‌ها در کرمان رکورد زده و در مقایسه با موج قبل بسیار بیشتر است به طوری که تنها در روز گذشته ۲۳۹ بیمار جدید بستری شده‌اند و ۳۲ نفر نیز فوت کرده‌اند و آمار فوتی‌ها در روز جاری هم به ۳۰ نفر رسید یعنی فقط طی دو روز در کرمان ۶۲ نفر جان خود را طبق آمار رسمی از دست داده‌اند.

استاندار کرمان در این خصوص می‌گوید: در استان کرمان نزدیک یک ماه درگیر با موج جدید مواجه هستیم.

علی زینی وند افزود: با تلاشی که شده و هماهنگی دستگاه‌ها و همکاری نسبتاً خوب توانستیم در روند ثابت باقی بمانیم که البته بسیار شکننده و نگران کننده است.

وی افزود: راهی جز واکسیناسیون نداریم و مردم باید خودشان رعایت کنند، ما تا ۴۵ ساله‌های را واکسینه می‌کنیم و گروه‌های شغلی در معرض خطر نیز تحت پوشش قرار دارند.

وی گفت: از مردم می‌خواهم مراعات کنند و ضمن استفاده از ماسک پروتکل‌ها را رعایت کنند.

استاندار کرمان در خصوص دلیل کاهش محدودیت‌ها نیز گفت: مردم خسته شده‌اند ما مغازه می‌بندیم مردم اعتراض می‌کنند جاده می‌بندیم مردم اعتراض می‌کنند بنابر این واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها دو راه دم دستی هستند.

هر چند خسته شدن مردم نمی‌تواند بهانه مناسبی برای کاهش محدودیت‌ها و در نتیجه افزایش شیوع بیماری باشد اما این مردم هستند که با نتایج این سیاستها گرفتار شده‌اند.

شاهد سیر صعودی ابتلاء و فوتی‌ها هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان نیز کرونا -در-کرمان”> کرونا-در-کرمان”>در گفتگو با مهر افزود: تعداد مراجعه کننده‌های سرپایی و بستری از پیک قبلی بیشتر شده است و در بحران جدی کرونا قرار گرفته‌ایم اما متأسفانه هر چه که می‌گوئیم اما برای رعایت محدودیت‌ها در بخش‌های مختلف اقدام مناسب انجام نمی‌شود، باز مردم می‌خواهیم در خانه‌ها بمانند و فقط برای امور ضروری از خانه خارج شوند.

حمید رضا رشیدی افزود: در وضعیت مناسبی نیستیم و بیمارستان‌های استان به شدت با کرونا درگیر شده‌اند و کادر درمان زیر فشار بسیاری قرار گرفته‌اند.

در وضعیت مناسبی نیستیم و بیمارستان‌های استان به شدت با کرونا درگیر شده‌اند و کادر درمان زیر فشار بسیاری قرار گرفته‌اند

وی بیان کرد: اگر طی روزهای آینده کاری انجام نشود تا ۱۵ شهریور ماه پیک همچنان روند افزایشی خود را طی می‌کند و این مساله می‌تواند منجر به فوت تعداد بیشتری از بیماران شود.

وی بیان کرد: فکر نکنید اگر وارد بیمارستان می‌شوید احتمال درمان قطعی خواهد بود پس باید نهایت دقت را بکنید تا درگیر نشوید.

رشیدی ادامه داد: این ویروس بسیار خطرناک است و نمی‌دانیم چرا برخی از مردم رعایت نمی‌کنند

ظرفیت بیمارستان‌ها در حال پر شدن است

سخنگوی دانشگاه علم پزشکی کرمان نیز کرونا -در-کرمان”> کرونا-در-کرمان”>در گفتگو با مهر با اشاره به سیر صعودی تعداد فوت شده‌های کرونا در استان کرمان و افراد بستری گفت: متأسفانه با وجود آمار بسیار نگران کننده میزان رعایت پروتکل‌ها بسیار کمتر شده است.

توجیه عجیب برای عدم رعایت محدودیت ها/شیوع بی سابقه کرونا در کرمان

مهدی شفیعی افزود: می‌دانیم مشکلات اقتصادی وجود دارد اما اگر رعایت نکنیم جان مردم از دست می‌رود و دیگر نمی‌توان آن را جبران کرد.

می‌دانیم مشکلات اقتصادی وجود دارد اما اگر رعایت نکنیم جان مردم از دست می‌رود و دیگر نمی‌توان آن را جبران کرد

وی ادامه داد: تعداد بیمارانی که روزانه مراجعه می‌کنند بسیار بالاست و روند نه تنها کاهشی نشده بلکه روند صعودی را طی می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علم پزشکی کرمان بیان کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها تقریباً رو به اتمام است و هر روز جلسات فشرده‌ای داریم که ظرفیت‌های بخش بیمارستان‌های خصوصی و دولتی را افزایش دهیم و سعی می‌کنیم کارهای غیر ضروری را تعطیل و بخش‌ها را به کرونا اختصاص دهیم.

وی گفت: امیدواریم بیماری پشت درب بیمارستان نماند و تا الان هم اینگونه نبوده و هنوز کمبود تخت نداریم اما اگر روند به همین شکل باشد با این چالش روبرو می‌شویم.

شفیعی گفت: در زمینه «آی سی یو» هم کمبودی نداریم و بخشی‌های سی سی یو و ویژه را هم تجهیز کردیم به آی سی یو های موقت تبدیل کرده‌ایم.

شرایط در حالی در حال وخیم‌تر شدن است که نه مردم و نه مسئولان دیگر توجهی به رعایت پروتکل‌ها ندارند و مشخص نیست در صورت ادامه روند فعلی چه وضعیتی در انتظار بخش درمان استان خواهد بود.

حضور گسترده مسافران از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در شهر کرمان، عدم جمع آوری متکدیان پاکستانی، عدم تعطیلی محدود مشاغل پر خطر، برگزاری همایش‌ها و جلسات غیر ضروری در ادارات و بازدیدهایی که به مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود نشان از آن دارد که هنوز درک صحیحی از وضعیت موجود در سطوح مختلف در استان ایجاد نشده است.

کد خبر ۵۲۷۷۵۲۴



منبع:مــهر
? توجیه عجیب برای عدم رعایت محدودیت ها/شیوع بی سابقه کرونا در کرمان