تعداد خانه جوانان در کشور به ۲۰۰ مورد افزایش یافت

کرمان – فت فتو – معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۲۵ خانه جوان طی چند سال اخیر در کل کشور وجود داشت گفت: اکنون تعداد این خانه ها به مرز ۲۰۰ مورد رسیده و این خانه ها بدون هیچ اعتباری با کمک جوانان ساخته شده است. به گزارش فت فتو، […]

کرمان – فت فتو – معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۲۵ خانه جوان طی چند سال اخیر در کل کشور وجود داشت گفت: اکنون تعداد این خانه ها به مرز ۲۰۰ مورد رسیده و این خانه ها بدون هیچ اعتباری با کمک جوانان ساخته شده است.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی تندگویان شامگاه پنجشنبه در جمع اعضای مجموعه تشکل های جوانان، سمن ها، گروه های جهادی، جوانان کارآفرین و فعالان اجتماعی استان کرمان افزود: طی چهار سال گذشته مجموعه اعتبارات برای حمایت از تمام تشکل ها ۳۲ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: این مقدار تمام اعتبارات بود که مجموع آنها در چهار سال برای همه تشکل ها مقدار اندکی می شد و جوانان در این تشکل ها با جان و دل برای کشور زحمت کشیدند اما به صورت میانگین به هر تشکل هشت میلیون در سال کمک کردیم.

وی بیان کرد: کل بودجه سال گذشته معاونت جوانان ۷۰ میلیارد تومان بود و علاوه بر همه مسائل باید اشتغال و مسکن و غیره را حل می کردیم.

تندگویان با اشاره به مشکلات مربوط تامین ضامن تسهیلات بانکی گفت: بحث تضامین بانکی یکی از مشکلات بزرگ جوانان است.

وی اظهار داشت: میزان تسهیلات ازدواج را هر سال افزایش می دهند اما آیا به این مهم فکر شده که مشکل تضامین  وام را چگونه حل کنند؟

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در زمینه ازدواج آمارها امیدبخش هستند، تاکید کرد: در زمینه ازدواج آمار خوبی در استان کرمان وجود دارد به طوری که در سه ماهه سال گذشته پنج هزار ۸۰۰ ازدواج ثبت شده که در مدت مشابهه امسال این مقدار به هفت هزار و ۲۰۰ مورد رسیده که بالای ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی از محل مجموعه تشکل های جوانان انتقاد و تصریح کرد: در شان بچه های ما نیست که مجموعه تشکل ها محل مناسبی نداشته باشد لذا پیگیر و امیدواریم این مشکل بزودی حل شود.

وی افزود: طی چهار سال گذشته هیچ اعتبار ستادی نداشتیم که البته استان کرمان هم اعتبارات خوبی در این زمینه داشته است.

 معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه آمار طلاق را نباید با آمار ازدواج مقایسه کنیم، افزود: میانگین طلاق هایی که امروزه در کشور به ثبت می رسد مربوط به ازدواج هایی است که ۱۰ سال پیش به ثبت رسیده اند، بنابراین هیچگاه اینطور نیست که نسبت ازدواج با نسبت طلاق برابر باشد.

به گفته وی، متاسفانه بحث طلاق بیشتر به زمینه اقتصادی و معیشت برمی گردد که ان شاالله حل خواهد شد.

این مسئول کرمان را استانی خوب و با ظرفیت معرفی و تصریح کرد: بحث های مربوط به محدودیت ها را قبول ندارم زیرا کرمان استانی پرظرفیت و سرشار از امکانات و دارای و جوانان پرشور است.

تندگویان با بیان اینکه کرمان میزبان و متولی رویدادهای زیادی بوده است ادامه داد: انتخابات مجمع به میزبانی کرمان برگزار شد و حتی در حوزه کرونا نیز مطالعاتی داشتیم که همه این فعالیت ها نشان دهنده  استعداد های زیاد در این استان است و می تواند نه تنها این استان بلکه کشور را سربلند کند.

وی گفت: برای ما افتخار است که در کنار جوانان باشیم و مزار سردار سلیمانی نیز انگیزه مضاعف برای سفر ما به کرمان بود.




تعداد خانه جوانان در کشور به ۲۰۰ مورد افزایش یافت

منبع:ایرنـا
? تعداد خانه جوانان در کشور به ۲۰۰ مورد افزایش یافت