تعامل درست با جوان، نیازمند دانش و آگاهی است.

امام جمعه فاریاب گفت: رفتار ناآگاهانه با جوان می‌تواند به تباهی استعدادهای او بیانجامد.   به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «فت فتو»؛ جشن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام ظهر امروز در فاریاب با حضور امام جمعه مسئولین و عموم مردم  برگزار شد.     حجت‌السلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان فاریاب، در این مراسم با اشاره […]

امام جمعه فاریاب گفت: رفتار ناآگاهانه با جوان می‌تواند به تباهی استعدادهای او بیانجامد.

 
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «فت فتو»؛ جشن میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام ظهر امروز در فاریاب با حضور امام جمعه مسئولین و عموم مردم  برگزار شد.
 
 
حجت‌السلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان فاریاب، در این مراسم با اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) و روز جوان، ضمن دعا برای جوانان، آنان را به ثبات قدم در صراط مستقیم و تلاش و استقامت در راه درست توصیه نمود.
 
امام جمعه فاریاب گفت: خداوند بحقّ علی‌اکبر (علیه‌السلام) شما جوان‌ها را حفظ کند، برای اسلام نگه دارد.
 
حجت‌الاسلام گروهی عنوان کرد: تمام روزهای سال متعلق به جوان و جوانان است و برنامه‌های گرامیداشت این روز باید با کیفیت برگزار شود چرا که جوانان ما شایسته تقدیراند.
 
امام جمعه فاریاب بیان کرد: جوانان ما آینده سازان این مملکت اسلامی هستند و باید کشور را در حوزهای مختلف علمی و فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بسازند.
 
وی در ادامه افزود: برای داشتن رفتاری درست با جوان، پیش از هر چیز باید درک درستی از جوان داشت، از اقتضائات دوران جوانی باخبر بود، او را با مجموعه‌ای از گرایش‌های پاک فطری و کشش‌های غریزی مشاهده کرد.
 
حجت‌‌الاسلام گروهی برخی لغزش‌ها و ناهنجاری او را لازمه دوران جوانی دانست و افزود: باید با جوانان بر اساس ویژگی‌های شخصیتی خود آن‌ها رفتار کرد، نه مطابق با ذهنیت‌های برآمده از شرایط روحی خویش. آن گاه رفتاری منطقی، مداراگونه و همراه با دقت با جوان، شکل می گیرد و در پی آن، زمینه ای هموار برای شکوفایی استعدادهای جوان فراهم می‌‌شود.
 
امام جمعه فاریاب خاطر نشان کرد: تعامل درست با جوان، نیازمند دانش و آگاهی است، به گونه‌ای که گاهی رفتار ناآگاهانه و ناشیانه با جوان می تواند به تباهی استعدادهای مادی و معنوی او بیانجامد و برای همیشه او را ناامید و سرخورده کند.
 
وی عنوان کرد: جوان دارای روحی لطیف و احساساتی ظریف است، پس رفتار با او نیز باید لطیف باشد.
 
حجت‌الاسلام گروهی گفت: اگر در مقام نصیحت به او بر می‌آییم، باید چاشنی از ظرافت با خود داشته باشد و اگر گاهی به حکم نیاز، موظف به تندی با او هستیم، باید رنگی از مدارا و دل‌سوزی همراه داشته باشد.
 
امام جمعه فاریاب تصریح کرد: جوان، مانند گل است، که باغبانی او نیازمند دقت و صبوری است و همان‌گونه که باغبان، هرگز به هنگام پرورش گل از رنگ و بو و شادابی و طراوت آن غفلت نمی‌کند، هرگز نباید مربی جوان نیز از پرورش شادابی و سرزندگی غفلت کند. باید با جوان به گونه‌ای تعامل کرد که خوش بدرخشد، شاداب باشد و در عین حال، مسئولیت پذیر و کوشا باشد.
 
شایان ذکر است؛مولودی خوانی قرائت دکلمه برگزادی مسابقه و اهدای جوایز بر افراد برتر از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 
 
انتهای خبر/م.ق




تعامل درست با جوان، نیازمند دانش و آگاهی است.

منبع:آرمـان
? تعامل درست با جوان، نیازمند دانش و آگاهی است.