تاثیر مستقیم بیماریابی اتباع و قاچاقچیان انسان بر تشخیص و حذف مالاریا در جنوب کرمان

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیماریابی گروه‌های هدف به ویژه اتباع و قاچاقچیان سوخت و انسان را در تشخیص و حذف مالاریا موثر عنوان کرد. دکتر علی اصغر خیرخواه در گفت و گو با نذیر کرمان  از اهتمام ویژه نظام سلامت برای حذف مالاریا خبر داد و گفت: برنامه حذف مالاریا در جنوب […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیماریابی گروه‌های هدف به ویژه اتباع و قاچاقچیان سوخت و انسان را در تشخیص و حذف مالاریا موثر عنوان کرد.

دکتر علی اصغر خیرخواه در گفت و گو با نذیر کرمان  از اهتمام ویژه نظام سلامت برای حذف مالاریا خبر داد و گفت: برنامه حذف مالاریا در جنوب کرمان همگام با سطح کشور پیش می‌رود و در این راستا آموزش عمومی توسط بهورزان، مراقبان سلامت و رابطان بهداشتی در دستور کار است و این مهم با توجه به گرمی هوا در جنوب کرمان به صورت ویژه انجام خواهد شد.

وی مبارزه با مالاریا را در جنوب کرمان مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به افزایش موارد مالاریا در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی هم‌جوار و تبادل جمعیتی بسیار بالا با این مناطق، برای حفظ دستاوردهای برنامه حذف در جنوب کرمان نیازمند تلاش مضاعف و حساسیت همه همکاران هستیم که برای تحقق هدف حذف مالاریا در افق ۱۴۰۴ ضروری  است.

خیرخواه ضمن تاکید بر بیماریابی از گروه‌های هدف به ویژه اتباع بیگانه و قاچاقچیان سوخت و انسان با حساسیت ویژه در تمام مناطق حوزه دانشگاه، تصریح کرد: حساس سازی پزشکان  بخش خصوصی و دولتی در زمینه تشخیص مالاریا با همکاری معاونت بهداشت و درمان در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از  تخصیص دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه‌های جنوب کرمان  خبر داد و اظهار کرد: آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی در حال تجهیز و بهسازی است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی همچنین ارتقاء خدمات آموزشی را از ضروریات تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد دانست که باید برنامه ریزی مناسب در این زمینه به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی که فارغ التحصیلان آن با سلامت مردم سرو کار دارند، در اولویت کار باشد.

خیرخواه تقویت زیرساخت‌های دانشکده بهداشت را ضروری عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز منطقه، ارتقاء کیفی و کمی دانشکده بهداشت گامی مهم در حوزه بهداشت جنوب کرمان است که نتایج آن مشهود خواهد بود و  هدف این است با تربیت نیروی توانمند بومی مشکلات بهداشتی منطقه کاهش پیدا کنند.

انتهای پیام




تاثیر مستقیم بیماریابی اتباع و قاچاقچیان انسان بر تشخیص و حذف مالاریا در جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? تاثیر مستقیم بیماریابی اتباع و قاچاقچیان انسان بر تشخیص و حذف مالاریا در جنوب کرمان