بیش‌ترین و کم‌ترین نرخ ولادت استان کرمان در شهرستان‌هاست؟

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان کرمان عصر امروز در ستاد جمعیت استان کرمان که با حضور استاندار کرمان در سالن پیامبراعظم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمار جمعیتی در پایان سال ۱۴۰۱ سه میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۸۴ نفر جمعیت در استان کرمان داشتیم که این […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان کرمان عصر امروز در ستاد جمعیت استان کرمان که با حضور استاندار کرمان در سالن پیامبراعظم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمار جمعیتی در پایان سال ۱۴۰۱ سه میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۸۴ نفر جمعیت در استان کرمان داشتیم که این جمعیت تا پایان سال ۱۴۰۲ به سه میلیون و ۴۰۵ هزار و ۳۸۹ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: طی این مدت رشد جمعیت استان کرمان ۰٫۹ درصد بوده که بیشترین نرخ رشد جمعیت استان در شهرستان‌های رودبارجنوب، فاریاب و قلعه‌گنج و کمترین نرخ رشد جمعیت استان در شهرستان‌های بافت، کوهبنان و فهرج بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ در استان کرمان ۴۵ هزار و ۹۸۴ واقعه ولادت ثبت شده است، ادامه داد: این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۴۷ هزار و ۹۲۱ واقعه رسیده که هزار و ۹۳۷ واقعه ولادت بیشتر از سال ۱۴۰۱ داشتیم و ۴٫۲ افزایش ولادت در استان کرمان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ولادت شهری از ۳۲ هزار و ۴۰۵ واقعه ولادت در استان به ۳۵ هزار و ۶۷۱ واقعه ولادت رسیدیم، گفت: در حوزه روستایی هزار و ۳۲۹ واقعه ولادت کاهش داشتیم و از ۱۳ هزار و ۹۷۹ واقعه به ۱۳ هزار و ۲۵۰ واقعه رسیدیم که قابل تامل است.

قاسمی با اشاره به اینکه در بین ولادت‌های ثبت شده از ۲۳ هزار و ۷۰۲ واقعه به ۲۳ هزار و ۲۲۰ واقعه برای مردان رسیدم و ۵۷۲ واقعه کاهش داشتیم، افزود: از ۲۲ هزار و ۱۹۲ واقعه تولد برای دختران در سال ۱۴۰۱ به ۲۴ هزار و ۷۰۱ واقعه ثبت نوزادان دختر در سال ۱۴۰۲ رسیدیم که ۲ هزار و ۵۰۹ مورد افزایش ثبت ولادت نوزادان دختر را داشتیم.

وی با بیان اینکه بیشترین نرخ ولادت استان در شهرستان‌های رودبار، قلعه گنج و کهنوج و کمترین نرخ ولادت در شهرستان‌های کوهبنان، ارزوئیه و بردسیر ثبت شده است، عنوان کرد: سهم استان کرمان از ولادت کل کشور ۴٫۲ درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه شهرستان‌های راور، نرماشیر، رفسنجان، انار و ارزوئیه شهرستان‌هایی هستند که نرخ ولادت آنها در سال ۹۲ نسبت به ۹۱ منفی شده است، گفت: نرخ ولادت در بقیه شهرستان‌های استان مثبت بوده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




بیش‌ترین و کم‌ترین نرخ ولادت استان کرمان در شهرستان‌هاست؟

منبع: تسنــیم
? بیش‌ترین و کم‌ترین نرخ ولادت استان کرمان در شهرستان‌هاست؟