بردسیر به استقبال پیاده‌روی جاماندگان اربعین می‌رود/از گلزار شهدا تا حرم مطهر امامزاده سیدمحمد

کرمان – فت فتو – رییس هیات‌های مذهبی بردسیر گفت: امسال برای نخستین مرتبه آیین پیاده‌روی اربعین در این شهرستان از گلزار شهدا تا حرم مطهر امامزاده سیدمحمد برگزار می‌شود. مسعود میرمحمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: ۲۵ موکب در مسیر راهپیمایان اربعین در بردسیر قرار دارد و اقشار مختلف […]

کرمان – فت فتو – رییس هیات‌های مذهبی بردسیر گفت: امسال برای نخستین مرتبه آیین پیاده‌روی اربعین در این شهرستان از گلزار شهدا تا حرم مطهر امامزاده سیدمحمد برگزار می‌شود.

مسعود میرمحمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: ۲۵ موکب در مسیر راهپیمایان اربعین در بردسیر قرار دارد و اقشار مختلف جامعه از جمله هنرمندان، کسبه و بازاریان، خانواده شهدا، هیات های مذهبی، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه، تکایا و مساجد در این مسیر موکب هایی با رویکردهای متفاوت بر پا کرده اند.

وی اظهار داشت: هیچگونه دسته و هیات عزاداری و نوحه خوانی در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در بردسیر نداریم و مردم می توانند از هر نقطه شهر و در هر ساعتی که تمایل داشتند به صف راهپیمایان اربعین حسینی بپیوندند.

میرمحمدی هدف از برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین را همراهی و همدلی با عاشقان زیارت اباعبدالله حسین (ع) عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که به هر دلیلی نتوانسته اند به کربلا بروند و می توانند با این پیاده روی معنوی خود را زائر کربلا احساس کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سالهای آینده این حرکت مذهبی مردمی به خود مردم واگذار شود و مردم به صورت خودجوش همانگونه که سالهاست در عزاداری تاسوعا و عاشورا حضور دارند، در مراسم راهپیمایی اربعین نیز عاشقانه و خالصانه حضور پیدا کنند.

رییس هیات‌های مذهبی بردسیر با بیان اینکه ستاد اربعین بردسیر امسال برای نخستین مرتبه تشکیل شده است، افزود: مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین ساعت ۹ صبح از بهشت زهرا بردسیر آغاز می شود و پس از زیارت اهل قبور و گلباران قبور شهدا، از مسیر چهارراه بهرامجرد، میدان ۱۷ شهریور، میدان امام خمینی، و میدان امام علی (ع) به سمت امامزاده سیدمحمد ادامه پیدا می کند و در صحن مطهر امامزاده پس از خواندن زیارت اربعین، نماز ظهر و عصر اقامه خواهد شد.

وی گفت: در پایان آیین راهپیمایی جاماندگان اربعین با غذای نذری از راهپیمایان پذیرایی می شود. 

میرمحمدی تاکید کرد: هر کس در هر ساعتی و از هر مسیری که تمایل دارد، می تواند به جمع راهپیمایان و عاشقان سیدالشهدا در بردسیر بپیوندد و ضرورتی برای حضور راس ساعت ۹ و در مبدا مسیر وجود ندارد.

وی همچنین از برپایی همزمان این مراسم در بخش ها و شهرهای دیگر بردسیر خبر داد و گفت: در بخش گلزار نیز به همت هیات ها، راهپیمایی اربعین از محل قدمگاه این شهر تا امامزاده عبدالله برگزار خواهد شد.

همچنین مردم مناطق کوه پنج، هجین، سرملک و طاهرآباد، اهالی شهرک وحدت و مهمانشهر نیز با راهپیمایی تا امامزاده سیدمحمد به جمع مشتاقان اربعین در بردسیر خواهند پیوست.

بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




بردسیر به استقبال پیاده‌روی جاماندگان اربعین می‌رود/از گلزار شهدا تا حرم مطهر امامزاده سیدمحمد

منبع: ایرنـا
? بردسیر به استقبال پیاده‌روی جاماندگان اربعین می‌رود/از گلزار شهدا تا حرم مطهر امامزاده سیدمحمد