برخی مسوولان دچار قصور و کوتاهی در انجام فعالیت های قرآنی شده اند

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی مسوولین در زمینه فعالیت های قرآنی دچار قصور و کوتاهی‌ شده‌اند و لازم است تا سبک زندگی اسلامی – ایرانی در جامعه بیش از گذشته گسترش پیدا کند. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح سه شنبه در نشست با جمعی از مدیران […]

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی مسوولین در زمینه فعالیت های قرآنی دچار قصور و کوتاهی‌ شده‌اند و لازم است تا سبک زندگی اسلامی – ایرانی در جامعه بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح سه شنبه در نشست با جمعی از مدیران و فعالان قرآنی مجمع قاریان استان کرمان اظهار داشت: در حاکمیت دینی از دولت و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود بیش از پیش در جهت ترویج فرهنگ غنی اسلامی و معارف دینی و قرآنی تلاش گردد

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به فعالیت موفق و درخشان بیش از ۴ دهه مجمع قاریان استان کرمان گفت: فعالیت‌ها و اقدامات مهم دینی و قرآنی با ارزشی در دهه‌های اخیر بوسیله این نهاد قرآنی انجام داده شده است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه طبق آیات و روایات بایستی فرهنگ قرآنی و دینی را در جامعه تقویت کنیم، افزود: مراکز قرآنی و فرهنگی مانند مجمع قاریان می‌توانند در صیانت و حفظ فرهنگ غنی اسلامی بسیار مؤثر باشند

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل قرآنی و تشویق نوجوانان و جوانان به سمت معارف دینی، گفت: دشمنان همواره به دنبال جدا کردن جوانان و نوجوانان از فرهنگ غنی قرآنی است تا بتوانند در ذهن آنها نفوذ و افکار باطل خود را القا نماید و اهداف پلید خود را پیش ببرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: والدین باید فرزندان خود را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند و مراکز قرآنی نیز باید جذابیت بیشتری را برای آشنایی جوانان با فرهنگ دینی اسلامی ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: بیشترین تأثیر تحریم‌های اقتصادی همواره بر فعالیت‌های فرهنگی بوده است و هرکجا سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها با کمبود بودجه مواجه بوده‌اند از بودجه فرهنگی آن دستگاه کاسته شده است که این موضوع ضررهای غیرقابل جبران فرهنگی را در پی خواهد داشت.

رئیس شورای قضائی استان کرمان از کوچک شدن ساختار فرهنگی در قوه قضائیه ابراز گلایه کرد و گفت: طی سال‌های اخیر معاونت فرهنگی قوه قضائیه با معاونت منابع انسانی ادغام و تبدیل به معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی شده است.

این مقام عالی قضائی همچنین از آمادگی همکاری دستگاه قضائی با مجموعه قاریان خبر داد و افزود: دستگاه قضائی استان کرمان می‌تواند با مجامع دینی و فرهنگی مانند مجمع قاریان فعالیت‌های مشترکی و مفیدی داشته باشند.

وی با اشاره به علاقه ذاتی مردم به قرآن کریم اظهار داشت: هیچگاه نور قرآن خاموش شدنی نیست، زیرا فطرت انسان‌ها با دین است و بایستی فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه نهادینه گردد.

کد خبر ۵۹۷۶۷۲۹




برخی مسوولان دچار قصور و کوتاهی در انجام فعالیت های قرآنی شده اند

منبع: مــهر
? برخی مسوولان دچار قصور و کوتاهی در انجام فعالیت های قرآنی شده اند