ایران یکی از بازیگران اصلی نظم نوین جهانی در دنیاست/ غرب به دنبال دوقطبی کردن جامعه و ترور شخصیت نخبه هاست

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند گفت: بسیاری از صاحب نظران معتقدند دنیا در حال وارد شدن در نظم نوین جهانی، که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان بیان کردند و یکی از بازیگران قطعی این نظم نوین، ایران اسلامی است. به گزارش فت فتو؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان […]

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند گفت: بسیاری از صاحب نظران معتقدند دنیا در حال وارد شدن در نظم نوین جهانی، که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان بیان کردند و یکی از بازیگران قطعی این نظم نوین، ایران اسلامی است.

به گزارش فت فتو؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد.
 

کرمان: معترضین صف خود را از  اغتشاشگران جدا کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در اهمیت رعایت تقوا در تمام شئون زندگی، اظهار کرد: تقوا توصیه خداوند به تمام بشریت است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه امام علی(ع) فرمود “بدانید بندگان خدا هر کس تقوا داشته باشد خداوند راه خروج از فتنه‌ها و‌ گرفتاری‌ها را برای او فراهم می‌کند” بیان کرد: هر ملتی که خود را در محضر خداوند ببیند و در تمام شئون زندگی تقوا پیشه سازد مورد عنایت الهی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر اراده‌ای از خداوند است و یکی از شئون تقوا حفاظت از احکام الهی در جامعه است، افزود: تقوا باعث می‌شود که اراده الهی در جامعه حاکم شود.

علیمرادی با بیان اینکه در زمان غیبت امام زمان(عج) تجلی تقوا در پیروی از ولایت‌فقیه است و این مهم یکی از کارکردهای مهم تقوا است، ادامه داد: گروه‌های سیاسی اگر تقوا داشته باشند ملاحظه کاری سیاسی نکرده و در هنگام خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند، سکوت نمی‌کنند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه تقوا ابعاد فردی و اجتماعی دارد که در بعد اجتماعی اهمیت آن بیشتر است، چرا که در برابر جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، مسئول هستیم، افزود: اگر سخنی گفتیم که جان انسان‌ها در خطر قرار گرفت در حالی‌ که این سخنان با اصل موضوع واقعیت نداشت از بی‌تقوایی است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از مصادیق رعایت تقوای الهی بود که به نصرت و پیروزی جبهه اسلام منتج شد، گفت: ریشه تمام جنگ‌ها و زورگویی‌ها در عالم که رژیم مستکبر آمریکا آن را عهده‌دار است، نتیجه بی‌تقوایی است.

علیمرادی با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید “شیطان می‌خواهد میان امت اسلامی دشمنی و دو دستگی و تفرقه باشد و هر که دانسته یا ندانسته بر طبل تفرقه بکوبد در خدمت شیطان و استکبار است”، افزود: تفرقه‌افکنان در هر جایگاهی در خدمت استکبار هستند.

وی بیان کرد: اینکه اخیراً سخنانی شنیده شد که فردی در جایگاه امام جماعت سخنانی تفرقه‌افکنانه به زبان آورد به دور از تقوا است و لازم است به خود آید و در پیشگاه خداوند توبه کرده و عمل شیطانی خود را جبران کند؛ در زمان غیبت امام زمان(عج) تجلی تقوا در پیروی از ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت کرمان در بیان خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز و شهیدان تهرانی مقدم و شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: امروز توفیقات نظامی کشور در حوزه موشکی مرهون اقدامات خالصانه این شهدا است و ما برای همیشه تاریخ مدیون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های الهی مانند علامه طباطبایی باید در جامعه الگو بوده و در متن زندگی مردم باشند، گفت: همه برای معرفی الگوهای شخصیت‌های اسلامی در جامعه مسئول هستند و نباید این شخصیت‌های اسلامی در حاشیه قرار بگیرند.

علیمرادی با بیان اینکه متاسفانه امروز افرادی در جامعه معرفی می‌شوند که بعد در مقابل اسلام و تفکر اسلامی قرار می‌گیرند و به انحراف جامعه از مسیر الهی می‌پردازند، افزود: امروز جامعه ما بیش از گذشته به اندیشه شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و استاد مطهری نیازمند است.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر جهاد تبیین دارند همین است که ما معارف اسلامی را در جامعه پیاده‌سازی کنیم، چرا باید جوانان ما اخلاق و فرهنگ را از بیگانگان بگیرند در حالی‌ که اسلام کامل‌ترین دین الهی است.

خطیب جمعه کرمان با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، اظهار داشت: این حضور مردم اعلام انزجار آنها از رژیم غاصب اسرائیل و آمریکای جنایتکار بود.

وی با بیان اینکه مردم در این ایام عزیزانشان را در اقدامات تروریستی دشمن از دست دادند و داغدار هستند، گفت: افرادی که اقدام به اغتشاش و آشوب‌گری کرده و به مقدسات توهین می‌کنند، بدانند این اقدامات جهنمی برای آنها می‌سازد و پاسخش را خواهند دید.
علیمرادی با اشاره به اینکه این افراد ابزار شررسانی به مردم از طرف استکبار هستند، افزود: معترضان صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند و فرصت موج‌سواری به دشمن ندهند.

وی با بیان اینکه جوانان برای خطا بودن رفتارشان همین بس است که بدانند سردسته این رفتار خطا آمریکایی است که بزرگ‌ترین خیانت‌ها و دشمنی‌ها را علیه مردم ایران انجام داده است، ادامه داد: آمریکا به‌دنبال منافع خود در این کشور است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه آمریکا بداند ملت ایران به گفته سردار سلیمانی ملت امام حسین (ع) و ملت شهادت است و مجدداً زیر سلطه شما نخواهد رفت، گفت: دوران بزن در رو تمام شده است و آمریکا بداند درافتادن با ملت ایران عاقبتش نابودی خودتان است.

وی با بیان اینکه رژیم آل‌سعود پول مسلمانان را علیه مسلمانان دنیا هزینه می‌کند و این ننگ بزرگی برای آنها است، افزود: امروز بیشتر از هر روزی به وحدت نیاز داریم و این اغتشاشات مانند توطئه‌های گذشته به نفع ملت ایران تمام خواهد شد و این ننگ بر آنها خواهد ماند.

علیمرادی با اشاره به اینکه مسئولان نظام خدمت به ملت را مهمترین کار خود بدانند و امام علی(ع) به مالک اشتر فرمود “بر محور عدالت کار کن و رضایت بدنه ملت را جلب کن”، گفت: بزرگ‌ترین دشمنی با آمریکا خدمت به مردم است.

ریگان: اقتدار موشکی ایران در دنیا زبانزد است

حجت الاسلام جعفر ریگانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان به ساخت موشک جدید بالستیک توسط سپاه پاسداران اشاره داشت و گفت: امروز موشک های نقطه زن ایران کاخ سفید را هدف گرفته اند.

امام جمعه موقت ریگان با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان عنوان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان رستاخیزی دیگر در کشور بود.

 وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران، افزود: امروز اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران در دنیا زبانزد همه است.

امام جمعه موقت ریگان به فرا رسیدن روز کتاب و کتابخوانی اشاره و تصریح کرد: مسؤلان نسبت به تقويت کتابخانه ها اقداماتی را انجام دهند‌.

جیرفت: یکی از ابزارهای قدرت ملی ایران، مباحث موشکی است

حجت الاسلام و المسلمین روح الله اکبری نیا امام جمعه موقت جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت گفت: از مسائل مورد تاکید اسلام، حق الناس و حق مردم است و جامعه ای پیشرفت می‌کند که دنبال حقوق مردم باشد.

امام جمعه موقت جیرفت افزود: قرآن می‌فرماید: وای بر کم‌فروشان که در واقع خط و نشان برای کاسبانی است که با کم‌فروشی، حق مردم را ضایع می‌کنند.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: در قرآن میخوانیم که همدیگر را مسخره نکنید، شاید گروه مسخره شونده از مسخره کننده بهتر باشند.

وی عنوان کرد: خداوند حق بندگان را مقدم بر حق الله قرار داده است و درخصوص حق مردم باید رضایت بگیرید.

حجت الاسلام اکبری نیا ضمن اشاره به اینکه حق‌الناس در تمامی ابعاد فقه جریان دارد، اظهار داشت: حق الناس، ۴ شاخه یا قسم حق‌الناس مالی، حق‌الناس جانی، حق‌الناس آبرویی و حق‌الناس اضلالی دارد.

امام جمعه موقت جیرفت مطرح کرد: سبک‌ترین حق‌الناس، حق‌الناس مالی و بعد، جانی و آبرویی و سنگین‌ترین حق‌الناس، حق‌الناس اضلالی است.

وی درخصوص مهم‌ترین مسئله در حق‌الناس را توبه دانست و تصریح کرد: خداوند می‌فرماید: کسی که از گناه توبه کند مثل این است که اصلاً گناه نکرده است.

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا گفت: یکی از مصادیق تقوا، رعایت حق الناس است و مردم در حکومت اسلامی، حقوقی دارند و بایستی نسبت به رعایت حق الناس توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: شهادت پدر موشکی ایران حاج حسن تهرانی را گرامی می‌داریم و ای شهید و همکارانش، حق بزرگی بر گردن مردم ایران و آزادی خواهان دنیا دارند.

وی درخصوص خط قرمز بودن موشک در ایران، عنوان کرد: یکی از ابزارهای قدرت ملی ایران که دشمن از آن ناراحت است بحث موشکی است.

حجت الاسلام اکبری نیا اظهار داشت: هفته آینده، هفته کتاب و کتابخوانی است و درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی، رهبری فرمودند که کتاب و کتابخوانی را جدی بگیرید.

امام جمعه موقت جیرفت با اشاره به اینکه در شهرستان جیرفت ۶ کتابخانه عمومی وجود دارد، گفت: در آلمان که رتبه‌ی تکنولوژی بالایی دارد، آمار بالای مطالعه را هم دارند و معلمین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، والدین و کسانی که تریبون دارند، نوجوانان و جوانان را به کتابخوانی تشویق کنند.

وی تصریح کرد: از ملت ایران و مردم جیرفت که با حضورشان در راهپیمایی ۱۳ آبان، باز هم به استکبار و فریب خوردگان داخلی توی دهنی زدند، تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام روح‌الله اکبری‌نیا گفت: مسئولان توجه داشته باشند که حق مردم، خدمتگذاری به مردم است و مسئولین خودشان را خادم و نوکر مردم بدانند و محترمانه با مردم برخورد کنند.

زرند: انقلاب ما انقلاب شهادت‌ است/ ایران یکی از بازیگران اصلی نظم نوین جهانی در دنیاست

حجة الاسلام و المسلمین شجاعی امام جمعه شهرستان زرند ضمن تسلیت شهادت شهید رسول حسینی و تشکر از مردم شهید پرور زرند که در تشییع جنازه شهید حضور پررنگ و پرشوری داشتند، گفت: در اولین ساعت خدمت خانوداه شهید معظم رسیدم که در برخورد اولیه با پدر و مادر شهید یک احساس عجبیبی بود، مادر شهید اولین شعاری که گفتند مرگ بر آمریکا مرگ بر منافق بود این خیلی درس بزرگی است و با این برخورد ما آرامش پیدا کردیم و این نشان از این است که که تا چه اندازه خانواده های ما بصیر و ولایت مدار هستند

وی افزود: ارادت خالصانه ای که خانواده شهید داشتند نسبت به ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای عزیز داشتند حقیقتا درس مقاومت‌ و ایستادگی بود.

حجت الاسلام شجاعی در ادامه بیان داشت: الحمدلله که مردم ما و جامعه ما عمدتا با فرهنگ شهادت خو گرفتند و این درسی دارد برابر آنان که دل خوش کردند که با پر و بال دادن به مسائل شهوانی و موضوعات مادی گرایانه، که انقلاب ما را تحت تاثیر قرار دهند.

وی تاکید کرد: انقلاب ما انقلاب شهادت است و هرگز انقلاب ما تحت تاثیر این شهوت ها، هواها و هوس ها قرار نخواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما این را ثبت کردند که برای دفاع از ارزش های معنویِ کوتاه نخواهند آمد و با همه داشته های خود در میدان دفاع حاضر هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم گفت: هنر بزرگ شهید طهرانی‌مقدم تربیت افرادی بود که راه او را ادامه دادند، امروز شاگردان شهید طهرانی‌مقدم رونمایی کردند از دست آوردهای بزرگی که در نظم نوین جامعه اسلامی اثر دارد.

خطیب نماز جمعه زرند اظهار کرد: امروز موشک های میان برد قائم امر کوچکی نیست  اینکه دشمنان امروز در باتلاق نابودی، اغتشاشات و آشوب راه می اندازند برای این است که از اقتدار جمهوری اسلامی ایران می ترسند.

وی افزود: امروز افتخار می کنیم به برکت خون  شهدا به آنچنان پیشرفتی رسیدیم که با فناوری جدیدی که در اختیار داریم نه تنها تل آویو بلکه، می تونیم قلب اروپا را مورد حمله قرار دهیم و حاکمان ظالم از گیتی محو خواهند شد.

امام جمعه شهرستان زرند عنوان کرد: بسیاری از صاحب نظران معتقدند دنیا در حال وارد شدن در نظم نوین جهانی، که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان بیان کردند و یکی از بازیگران قطعی این نظم نوین، ایران اسلامی است.

وی دلیل این امر را در سه تحلیل بین المللی عنوان کرد و افزود: در دنیا اولین موضوع مهم بحث انرژی است کشور ما از منابع انرژی خوبی برخورد است و حرف برای گفتن داریم، مسئله دوم در بومی بودن فناوری صنایع نظامی است، که کشور ما به برکت نیرو های فرهیخته و تکیه بر توان داخلی، اقتدار دارد و این نقطه تمایز ما با دیگران است.

وی شاخصه سوم را  گفتمان سازی در محور مقاومت مطرح کرد و گفت: ما امروز گفتمانی را دنیا راه انداختیم که برا اساس آن گفتمان امروز یمن سوریه و عراق در مقابل دشمن می ایستد و اجازه نمی دهد دشمن به کشورشان تعرض کنند و در دنیا گفتمان مقاومت برکت بیش از خواهد داشت.

رفسنجان: جمهوری اسلامی ایران محکم و استوار ایستاده است

حجت الاسلام عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی و با بیان نقش مهم کتاب در اعتلای فرهنگ جامعه اظهار کرد: جامعه اهل مطالعه از اندیشه های درست استفاده می کند و آسیب پذیری جامعه کاهش می یابد، در دسترس بودن کتاب خوب هم از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه به حضور گسترده اقشار مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان  اشاره کرد و گفت: بلافاصله آمریکایی ها پیام حضور مردم را گرفتند و از یاوه گویی های رئیس جمهور آن عقب نشینی کردند.

خطیب جمعه رفسنجان بیان کرد: دشمن دنبال سوریه سازی ایران بود در حالی که خود متخصص ویرانی در دنیاست و نه آبادانی،  این صحبت تحلیل گران دنیاست که هر جا آمریکا وارد شد ویرانی و تخریب را به همراه برد.

وی افزود: در راهپیمایی ۱۳ آبان در ۹۰۰ نقطه و شهر از ایران یک صدا مدارا نمودن با اغتشاشگران محکوم شد، حساب آشوبگران از معترضان باید جدا شود، ترور کردن و آدم کشتن ممنوع است.

عسکری گفت: در جریان اعتراضات برخی دنبال تخریب چهره مقدس دانشجو و معلم هستند، به همه دانشجویان و اساتید این توصیه را داشتم که مراقب باشند چهره دانشگاه تخریب نشود.

وی تصریح کرد: همه کسانی که در طول چهل و پنج روز در تجمعات حضور یافتند به اندازه تعداد کسانی که در رفراندوم رای نه به جمهوری دادند یعنی کسری از یک درصد ملت ایران هم نمی رسد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلام محکم ایستاده و ملت ایران با مشت های گره کرده و فریاد مرگ بر آمریکا، گوش دشمن را کر کرده است.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: مسئولان کشور که از ملت پرافتخار هستند باید با همدلی بیشتر به حل مشکلات مردم اهتمام ورزند، در جهاد تبیین نسبت به دستاوردها و مبارزه با فساد برای مردم بیان شود.

وی بیان کرد: صدا و سیما در نشر اخبار دقت بیشتری کنند، آنهایی که لازم نیست منتشر نکند تا دلهره به جامعه منتقل نشودو پیامد بدی می تواند داشته باشد.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید سردار تهرانی مقدم اظهار کرد: در سالگرد شهادت ایشان شاهد بهره برداری از موشک ماهواره بر سپاه پاسداران با برد بسیار بالا هستیم، این آزمایش بازدارنده است و در دل دشمن ترس ایجاد می کند.

وی در پایان اظهار کرد: با تلاش مسئولان شهرستان و در سفر نمایندگان مجلس به این شهرستان قیمت اسید مورد نیاز در تهیه کدو از ۱۶۵۰ تومان به هزار تومان کاهش یافت، ده میلیارد تومان برای تجهیز فرودگاه رفسنجان وهزار میلیارد تومان برای امهال وام کشاورزی در استان اختصاص یافته است.

عسکری گفت: کمک هزینه مس به منازل سیل زده واریز شد و ۲۵۰ میلیون تومان وام نیز از سوی بنیاد مسکن به هر خانه تخریب شده در سیل اعطا می شود.

قلعه گنج: ۱۳ آبان امسال یک رفراندوم واقعی بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه شهرستان قلعه گنج در خطبه های نماز جمعه ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: یکی از مصادیق رائج و نهادینه کردن تقوا در درون خود و جامعه، تلاش برای زدودن و دور کردن رذایل اخلاقی است یکی از رذائل بسیار  خطرناک رذیله نفاق است و از مباحث مهمی ایست که در قرآن بسیار به آن پرداخته شده تا جایی که سوره ای به نام منافقون بر پیامبر نازل شده است منافق کسی است که در باطن کافر و در ظاهر مسلمان است.

وی افزود : نفاق صفت رذیله بسیار خطرناکی است که خداوند متعال مدام مومنین را نسبت به آن هشدار می دهد و از جمله گروه هایی که قرآن کریم به کرات از آنها و صفات شان سخن می گوید منافقین هستند.

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیدار با دانش آموزان گفت: مسئله نظم نوین جهانی و جایگاه ایران در این نظم نوین جهانی، بسیاری از تحلیلگران معتقدند جهان در مرحله جدیدی از نظم نوین جهانی قرار گرفته که بازیگران جدید و نوظهور ای داردو نقش آفرینی بسیار گسترده دارند اما نقش ایران در شکل‌گیری نظم جدید چیست؟ به اعتراف بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، ایران تاکنون به عنوان قدرت منطقه‌ای ایفای نقش کرده است تحولات کنونی در جهان نشان داد ایران بازیگری تاثیرگذار و کنشگر فعال در عرصه بین‌الملل است.

وی تاکید کرد: بنابراین ایران در چند حوزه اساسی می تواند در نظم نوین جهانی نقش خود را ایفا کند، در عرصه انرژی که بعد از جنگ اوکراین انرژی به مهمترین موضوع جهان تبدیل شده است و همچنین عرصه نظامی و فناوری که امروز ایران در این عرصه در دنیا حرف برای گفتن دارد نمونه آن مسائل موشکی و پهپادی و نمونه اخیر آن ماهواره بر قائم ۱۰۰ است و جدیدترین دستاورد در این حوزه موشکی هایپرسونیک مافوق صوت است که در اوج تحریم به دست جوانان عزیز ایران ساخته شده و عصبانیت دشمنان و استکبار جهانی و غرب هم این پیشرفت ها و اقتدار ایران اسلامی است.

کهنوج: دشمنان به دنبال دور کردن مردم از ولی خدا هستند

حجت الاسلام رئیسی امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: هیچ نفسی نمیتواند عذاب نفس دیگری را به عهده بگیرد وازبین ببرد.

امام جمعه کهنوج بیان کرد: بصیرت و آگاهی داشته باشید و این بصیرت و آگاهی است که می تواند دست انسان را بگیرد.

وی ادامه داد: ما باید درمسائل سیاسی آگاه باشیم و گاها عدم آگاهی در مسائل سیاسی باعث می شود باورهای انسان ازبین برود.

خطیب جمعه کهنوج با استناد به خطبه ۱۵۳ نهج البلاغه، که  انسان هرچیزی راکه میشنود باید تفکرکند خاطر نشان کرد: اگر یک مسئله در رسانه ها پخش می شود زود باور نکنیدتحقیق کنید، ما در مکتب اباعبدالله بزرگ شدیم دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال این هستند که مردم را از ولی خدا دور کنند.

فهرج: کارفرمای اغتشاشات اخیر، نظام سلطه به سرکردگیِ آمریکا بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با قدردانی از حضور پرشور آحاد مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: حقیقتا حضور تاریخی ملت فهیم و وفادار در روز ۱۳ آبان یک حماسه بی نظیر بود.

وی افزود: هر چند از تریبون نمازجمعه باید از حماسه آفرینی مردم عزیزمان در راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر و قدردانی‌ کرد اما تشکر حقیقی از مردم را مسئولان بویژه دولتمردان باید در ایجاد گشایش و ثبات اقتصادی و حمایت از اقشار محروم انجام بدهند.

آقاملایی با اشاره به گلایه مندی مردم از مشکلات اقتصادی در دهه های اخیر اظهار کرد: ان شاءالله دولت انقلابی که توانسته است دستاوردهای مبارکی برای هم میهنان داشته باشد و از چالش های متعددی عبور کند با تمرکز بیشتر و دقیق تر بر اصلاحات اقتصادی بویژه در کاهش و تثبیت نرخ ارز موفق باشد و رضایتمندی مردم را کسب کند.

امام جمعه فهرج در ادامه بیان کرد: امروز بعد از گذشت هفته ها از آغاز آشوب های داعشیان وطنی و کنار رفتن غبارهای فتنه و تقدیم شهدای عزیز و مظلومی که همواره عامل عزت، آبرو و البته بیداری و اقتدار ایران عزیزمان هستند بیش از هر زمان دیگری مشخص شده که کارفرمای اغتشاشات اخیر نظام سلطه به سرکردگی آمریکا با دلارهای نفتی گاوشیرده او رژیم سعودی است.

وی همچنین با اشاره به دستیابی سپاه پاسداران به موشک های میان برد ۵۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ کیلومتری گفت: این دستاورد بسیار بزرگی است و کمتر کشوری به آن دست پیدا کرده است و غربی ها را بسیار مضطرب و مستاصل خواهد کرد.

آقاملایی خاطرنشان کرد: شلیک موشک ۳ مرحله ای قائم به نیویورک و واشنگتن تفهیم کرد در صورت نیاز برای ایران در دسترس هستند و در دوره پسابرجام نیز نباید سخن از حمله نظامی به ایران مطرح شود.

فاریاب: ما می توانیم حرف اول را با گفتمان مقاومت بزنیم

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی گفت: اگر می خواهید در آینده در نظم نوین جهانی، جایگاه پیدا کنید، راهش این است که به سمت خدا و تقوا برویم.

امام جمعه شهرستان فاریاب اظهار کرد: آمریکا اعتراف کرده است که یکی از عوامل شکست تک قطبی (یعنی آمریکا)، محور مقاومت و گفتمان مقاومت است.

وی افزود: بنیان گذار محور مقاومت، کیست و با رهبری چه کسی این کار را انجام داده شد؟؛ سردار حاج قاسم سلیمانی از ایران و به رهبری امام خامنه ای مدظله العالی این کار را شروع کرد.

امام جمعه فاریاب بیان کرد: در نظم نوین جهانی، ایران باید حرف اول را بزند؛ اما نه برای ظلم؛ بلکه برای خدمت،مقدمات اینکه ما در نظم نوین جهانی، حرفی برای گفتن داشته باشیم، شروع شده است که موشک ماهواره بر قائم از این جمله است، ما می توانیم حرف اول را با گفتمان مقاومت بزنیم.

حجت السلام گروهی خاطر نشان کرد: ایران، گفتمان مقاومت را در جهان باب کرد، آمریکا از داعش در افغانستان حمایت می کند، برای اینکه بی ثباتی را در ایران تقویت کند، اغتشاشات در ایران، حنایی است که دیگر رنگی ندارد و این نظام شکست خوردنی نیست.

بافت: لزوم بصیرت افزایی دانش آموزان و دانشجویان

حجت الاسلام محمدزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بافت به نظم نوین جهانی  اشاره داشت و گفت: نظم نوینی؛ جهان را فرا میگیرد و همه ما باید تلاش کنیم که نقش مفیدی برای ایران ایفا کنیم اولین نقش ایران در بخش انرژی است ایران رتبه دوم انرژی را در جهان دارد و بهترین انرژی برای کشور های استعمارگر انرژی ایران است دومین نقش در عرصه نظامی است که دست برتر داریم و ایران جز۵کشور قدرتمند نظامی دنیا است که همین موجب خشم و نگرانی آمریگا شده است و سومین نقش ایران در فروپاشی همجواری غرب است و گفتگوی ایران در این نقش گفتگوی مقاومت است و در این زمینه دست برتر است.

امام جمعه بافت عنوان کرد: بصیرت افزایی برای دانش آموزان و دانشجویان از اهمیت خاصی برخوردار است و دشمنان هم از اهمیت آن خبر دارند مسئولین نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشند.

محمد زاده اظهار کرد: این نظام شکست خوردنی نیست و انقلابی نیست که شکست بخورد و در مسیر پیشرفت انقلاب سنگ اندازی می کنند ولی مانع پیشرفت ما نمی شود.
 

رودبار جنوب: آمریکا توان تحمل کشورهای مستقل را ندارد

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی،اظهارکرد: یکی از ابعاد تقوا صبر است که خداوند در قرآن میفرماید: خداوند با صابرین است.

وی در ادامه از حضور مردم باشکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تقدیر و تشکر کرد و گفت: مسئولین باید قدر دان این مردم باشند و مشکلات این مردم را حل کنند.

خطیب جمعه رودبارجنوب بیان کرد: آمریکا توان تحمل کشورهای مستقل را ندارد و سعی می‌کند جلو پیشرفت های این کشور ها را بگیرد و دنبال دو قطبی کردن این کشورهاست.

 وی تصریح کرد: آمریکا از ابزار های بین المللی استفاده می‌کند و در بحث حقوق بشر درد سرهایی برای کشورهای توسعه یافته بوجود می آورد و دنبال ترور شخصیت های نخبه ی این کشورهاست.

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش با بیان اينکه در شان مردم ایران نیست،که تسلیم آمریکا بشوند،گفت: ایران نمی تواند همزیستی مسالمت آمیز با آمریکا داشته باشد و امکان آنهم وجود ندارد.

خطیب جمعه رودبارجنوب عنوان کرد: قوی بودن در مقابل زیاده خواهی های آمریکا باعث پیشرفت شده است که ایران قوی در مقابل استکبار ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: انتخابات اسرائیل در هفته گذشته دارای یک سری تهدید و فرصت هابود.

امام جمعه رودبارجنوب با بیان اينکه گسترش کتابخانه ها در شهرستان باید مد نظر مسئولین ذیربط قرار گیرد،گفت: هفته کتاب و کتابخوانی  باید مطالعه ی کتاب مد نظر قرار بگیرد و مطالعه موجب پیشرفت جامعه خواهد شد و باید رویکرد مطالعه تغییر کند البته باید کتاب های مفید برای روح انسان باشد.
 

کوهبنان: آمریکا رو به افول و نابودی است

حجت الاسلام سید عباس کاظمی امام جمعه موقت کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: مراسم یوم الله ۱۳ آبان در کشور ، استان و شهرستان کوهبنان با شکوه برگزار شد که مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان بود.

وی با استناد به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان تاکید کرد: نظم نوین جهانی باید مد نظر باشد بایستی در مورد دستاوردهای انقلاب مطالعه و تحقیق شود در حالی که فضای مجازی بدست دشمنان است.

امام‌ جمعه موقت کوهبنان افزود: دشمنان در فضای مجازی همواره علیه انقلاب صحبت می کنند در حالی که آمریکا رو به افول و نابودی است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر در اروپا و آمریکا گرانی انرژی بر مردم فشار مضاعف وارد کرده اما حرفی از آن در فضای مجازی بیان نمی شود در حالی که در پرتو منویات مقام معظم رهبری ایران اسلامی در عرصه پزشکی جز چهار کشور برتر دنیا هست در زمینه های علم ژنتیک، عمل های زیبایی، علمی، هسته ای، هوا و فضا، نانو تکنولوژی، قدرت موشکی، ساخت پهبادها ، ساخت زیر دریایی ها، کشاورزی، تولید دارو های گیاهی، برق رسانی، گازرسانی، نظامی جز کشورهای برتر دنیا هستیم.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: در حالی که رسانه ها به دنبال بزرگ‌نمایی اغتشاشات هستند که جوانان نخبه و انقلابی از ماهواره بر قائم رونمایی کردند که از برد ۵۵۰۰ کیلومتر تا ۱۲۵۰۰ کیلومتر کارکرد دارد.

وی یادآور شد: در هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم در حالی که کتاب نوشتاری باعث دانایی و افزایش علم انسان می شود البته جا دارد از مجموعه های کتابخانه های عمومی شهرستان که در بحث امانت کتاب رتبه اول را کسب کردند تشکر نماییم.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: در شهرستان و بخش طغرالجرد کتابخانه های عمومی پذیرای علاقمندان هستند که باید از این فضاها بهره ببریم.

وی خاطر نشان کرد: شهادت رسول حسینی بسیجی خدمت کننده در نیروی انتظامی را در هفته جاری داشتیم که مراسمی به یاد این شهید بزرگوار فردا عصر در مسجد جامع کوهبنان برگزار می شود انشاالله همه ما ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

جازموریان: حجاب تزکیه دهنده قلب هاست/ فتنه‌ ها غربالگری آخرالزمان است

حجت الاسلام و المسلمین پیروزی نیا امام جمعه موقت جازموریان  در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: خداوند به پیامبر دستور می‌دهد که به زنان مومن بگو که خود را با چادر بپوشند تا اینکه مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.

ویرایش بیان اینکه حجاب نه تنها در اسلام بلکه قبل از اسلام هم حجاب وجود داشت و ادامه داد: به فرموده امام صادق علیه السلام پاداش زن محجبه از رزمنده شهید بالاتر است.

امام جمعه موقت جازموریان به فتنه‌ اخیر در کشور اشاره کرد و بیان کرد: در آخر الزمان همه غربال خواهیم شد و برای حکومت امام زمان این فتنه ها همان غربالگری است.

وی افزود: در روایات بیان شده است، کسانی که علیه این انقلاب و مملکت امان زمان آشوب می‌کنند چون لیاقت ندارند باید غربال شوند.

حجت‌الاسلام پیروزی نیا از انتخاب بخشدار جازموریان تشکر کرد و گفت: جای تقدیر و تشکر دارد الان وقت کار و هم دلی است که کمکی باشد برای مردم مستضعف و همه مسئولین با اتحاد بیشتر تلاش کنند مشکلات کمتر شود و مسئله بعدی  شهرستان شدن هست که زودتر حل شود.

حجت الاسلام پیروزی نیا با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: چیزی که متاسفانه  کمرنگ است در جامعه ما  کتابخوانی است انسان وقتی  که اهل کتاب ومطالعه باشد آرامش در زندگی او جریان دارد.

رابر: حمله به نظام جمهوری اسلامی خطای راهبردی است

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: امام راحل فرمودند “من با جرات مدعی هستم ملت ایران  و توده میلیونی آن در عصر حاضر  بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین علیه السلام و حسین علیه السلام هستند اینها همه از  عشق و علاقه به خداوند منان و حیات جاویدان است در صورتی که  نه محضر رسول خدا  رادرک کردند و نه محضر  امامان معصوم علیه السلام”.
 
امام جمعه شهرستان رابر افزود: اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت کرده است؛ مبنای وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) این فرمایش امام سجاد علیه السلام است که فرمودند” مردم زمان غیبت وصی دوازدهم رسول خدا که به امامت قایل و منتظر ظهورش هستند  از اهل هر زمانی برتر هستند زیرا خداوند تبارک و تعالی به آنها چنان عقل و فهم  و معرفتی داده که غیبت نزد آنها به منزله حضور  و مشاهده است”؛  تجلی و گواه این وصیت نامه امام راحل حضور تا یخی ملت فهیم و وفادار ایران اسلامی در راهپیمایی ۱۳ آبان ۱۴۰۱ است.

وی از فهم و ولایتمدار مردم و به ویژه مردم بصیر زادگاه شهید سلیمانی تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: جا دارد از حماسه میلیونی که این مردم  خلق کردند تقدیر و تشکر کرد؛ تشکر حقیقی از مردم باید  مسئولان به ویژه دولت مردان از مردم بصیر ایران داشته باشند تشکر از اینکه در ایجاد گشایش و ثبات اقتصادی اتخاذ تصمیمات صحیح حمایت از اقشار محروم  و رفع فقر و فساد و تبعیض از این مردم تشکر کنند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: تشکر مسئولین و دولت مردان  از این مردم مظلوم؛ رفع فقر و فساد و خدمت جهادی است هر چه در این راه مجاهدت کنند باز بدهکار این مردم نجیب و بصیر هستند.

وی با بیان اینکه ولی نعمت این نظام  مردم وفادار و مردم بصیر جامعه هستند، ابراز کرد: مردم در این دهه اخیر با معضلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند گله هایی از مدیران و مسئولان دارند  اما صبورانه و با نجابت برخورد می‌کند.

امام جمعه رابر ادامه داد: دولت انقلابی و جهادی توانسته دستاوردهای عظیمی خلق کند از چالش های متعددی عبور کرده است تمرکز بیشتر و دقیق تر در اصلاحات اقتصادی به ویژه کاهش و تثبیت نرخ ارز موفقیت و رضایتمندی برای  مردم بزرگوار کشورمان کسب کند و خدمتگزار واقعی برای این مردم صبور باشند.

وی افزود: امروز بعد از گذشت هفته ها از آشوب ها و داعشی های وطنی و تقدیم شهدای مظلومی که  همواره عامل عزت و آبرو، اقتدار و قدرت و بیداری انقلاب اسلامی بوده‌اند بیش از هر زمان دیگری مشخص شد کارگردان اصلی این اغتشاشات نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایت کار با دلار های  مخفی گاو شیر دل یعنی رژیم غاصب سعودی.

وی ادامه داد:  بایدن رییس جمهور حواس پرت آمریکا درباره نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران توهم  داشت که توهم خود را در نهایت در روز استکبار ستیزی به زبان جاری کرد این توهم غلط  بلافاصله در روز ۱۳ آبان با سیلی  محکم  رییس جمهور و مردم رشید انقلاب اسلامی  مواجه شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به دعای منصوب به معصوم علیه السلام گفت: دشمنان ملت ایران را خداوند نادان آفریده به فضل الهی با این مدیران جهادی  دشمنان ما ناکام خواهد ماند این خواب های آشفته ای که برای جمهوری اسلامی ایران دیده اند  بر باد خواهد رفت، این رویای آشفته ای بیش نیست.

وی با اشاره به موشک دو مرحله ای سپاه پاسداران گفت : موشک های میان برد ۵هزار و ۵۰۰  تا ۲۵۰۰کیلومتری  در قالب دو مرحله ای بعضاً با سوخت جامد دست پیدا کرد با وجود موشک دو مرحله ای جمهوری اسلامی توان حمله به خاک اروپا و  تمام پایگاه  های آمریکا در سراسر دنیا به دست آورد این یک نوع قدرت بازدارندگی است.

خطیب نماز جمعه رابر تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران واقف گشته است که شکست مذاکرات برجام حتمی است با این شکست قطعی تهران با این موشک سه مرحله قائم به طرف مقابل تفهیم کرد که در دوره پسا برجام حتی سخن از حمله نظامی  به جمهوری اسلامی نباید مطرح شود و هیچ بیگانه ای نباید از سخن حمله به نظام جمهوری اسلامی سخن به میان آورد.

وی خاطر نشان کرد: حمله به نظام جمهوری اسلامی خطای راهبردی است اگر پایگاه نظامی آمریکا در غرب آسیا قرار دارند علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مقاومت و همسویی دارد  از خاک نظام مقدس اسلامی هم  دشمن را قادر به زمین گیری خواهد کرد چرا که با چنین موشک های مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/م




ایران یکی از بازیگران اصلی نظم نوین جهانی در دنیاست/ غرب به دنبال دوقطبی کردن جامعه و ترور شخصیت نخبه هاست

منبع:آرمـان
? ایران یکی از بازیگران اصلی نظم نوین جهانی در دنیاست/ غرب به دنبال دوقطبی کردن جامعه و ترور شخصیت نخبه هاست