اهدای ۱۴ هزار سی سی خون در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان

۱۴ هزار سی سی خون در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیارکرمان اهدا شد. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اشاره به برگزاری پویش اهدای خون شرکت کنندگان در این سوگواره گفت: در این پویش ۱۴ هزار سی سی خون به بیماران نیازمند اهدا شد. […]

۱۴ هزار سی سی خون در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیارکرمان اهدا شد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اشاره به برگزاری پویش اهدای خون شرکت کنندگان در این سوگواره گفت: در این پویش ۱۴ هزار سی سی خون به بیماران نیازمند اهدا شد.

 

 

ثارالله انکوتی  در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ختم صلوات به نیت شهیدان روستای ده زیار و شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: تاکنون در قالب این طرح بیش از ۱۴۰ هزار صلوات نثار ارواح طیبه شهدا شده است.

 بگفته وی در کنار برگزاری سوگواره تعزیه ده زیار غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی نیز دایر شده  و در این دوره از برگزاری سوگواره سعی شده کارهای فرهنگی در حاشیه برگزاری سوگواره تعزیه پررنگ تر برگزار شود و خوشبختانه مورد استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به نیازمندی این مراسم به صندلی برای نشستن شرکت کنندگان گفت: از حدود یک ماه پیش از برگزاری سوگواره به پیشنهاد استاندار کرمان طرح نذر صندلی راه‌اندازی شد که در فاز اول ۲۵۰ صندلی خریداری شده است.

دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار ادامه داد: سالانه حدود ۲ هزار صندلی کرایه می‌کنیم که هزینه کرایه زیادی در مدت برگزاری بیش از ۱۰ روز سوگواره دارد و اگر بتوانیم به همت خیرین صندلی مراسم را خریداری کنیم، هزینه ها خرج کارهای فرهنگی بهتر در هیات می‌شود.

وی اظهار داشت: شماره کارت هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار برای خرید صندلی اطلاع رسانی شده است که امیدواریم با مشارکت عمومی مردم این مشکل برگزاری سوگواره در دوره‌های بعدی به طور کامل برطرف شود.

دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار از ۱۰ خرداد ماه به مناسبت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

روستای ده‌زیار در  ۳۵ کیلومتری از شمال شهر کرمان و از توابع بخش چترود قرار دارد.

 




اهدای ۱۴ هزار سی سی خون در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? اهدای ۱۴ هزار سی سی خون در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان