شیوع بیماری تب کنگو در فصل گرما

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با شروع فصل گرما، بیماری تب کریمه کنگو شیوع پیدا کرده که لازم است شهروندان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند. به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک، مجید اسدی در خصوص شیوع بیماری تب کنگو گفت: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین […]



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با شروع فصل گرما، بیماری تب کریمه کنگو شیوع پیدا کرده که لازم است شهروندان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک، مجید اسدی در خصوص شیوع بیماری تب کنگو گفت: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است، ویروس این بیماری توسط گزش کنه آلوده و یا از طریق تماس با خون و لاشه دام آلوده، به انسان منتقل می‌شود.

 
رئیس شبکه دامپزشکی افزود: این بیماری شیوع بالایی در بین دامداران، دام‌پزشکان و کارکنان دام‌پزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها، کشاورزان و اشخاصی که با دام سروکار دارند مشاهده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: بیماری در فصل‌های گرم سال از اواخر فروردین تا اواخر شهریور (زمان رشد و تکثیر کنه‌ها) شیوع پیدا می‌کند.
 
اسدی بیان کرد: این بیماری با رعایت نکات بهداشتی و راه‌کار‌هایی از جمله استفاده از دستکش و ماسک در هنگام تماس و ذبح دام و خردکردن گوشت، خودداری از له‌کردن کنه با دست یا روی بدن دام، رعایت ‏اصول ایمنی کار به‌منظور جلوگیری از بروز خراش پوستی و تماس آن با ترشحات دامی، انجام سم‌‌پاشی‌های ادواری دام و جایگاه، کشتار دام در کشتارگاه‌‌های مجاز، تهیه ‏گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، خودداری از خرید و مصرف گوشت بازرسی نشده و فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، خودداری از کشتار دام به‌صورت غیر مجاز و خارج از کشتارگاه، و نگه‌داری گوشت تازه در دمای چهار درجه سانتی‌گراد یخچال به مدت ۲۴ و جگر به‌ مدت ۴۸ ساعت قابل پیشگیری است. 
 
وی گفت: باتوجه‌به این‌که ویروس در برابر حرارت حساس است به افراد توصیه می‌شود از مصرف جگر خام و نیم‌پخته خودداری کنند.
 
انتهای پیام/ شهربابک


شیوع بیماری تب کنگو در فصل گرما

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? شیوع بیماری تب کنگو در فصل گرما