افزایش شیوع آنفلوآنزا در کرمان/ شاهد خیز نامحسوس کرونا در استان هستیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سال جاری نگرانی مردم نسبت به کرونا کمتر شده، به همین دلیل نسبت به سال گذشته کمتر مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و امسال شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، سرماخوردگی ویروسی و دیگر موارد مشابه در سطح شهر کرمان و […]


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سال جاری نگرانی مردم نسبت به کرونا کمتر شده، به همین دلیل نسبت به سال گذشته کمتر مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و امسال شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، سرماخوردگی ویروسی و دیگر موارد مشابه در سطح شهر کرمان و استان هستیم.

فت فتو_ کرمان؛ محبوبه سعیدی: این روزها در سطح شهر و استان کرمان شاهد شیوع آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های تنفسی هستیم که بیماران زیادی را راهی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها کرده است.

 شیوع آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی با حضوری شدن مدارس در بین دانش آموزان و معلمان و به تبع آن خانواده‌ها شیوع بیشتری پیدا کرده است.

  سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه شیوع آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های تنفسی در سطح شهر کرمان و استان در گفت‌وگو با فت فتو اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی و ویروسی هستیم.

 وی گفت: در سال جاری نگرانی مردم نسبت به کرونا کمتر شده، به همین دلیل نسبت به سال گذشته کمتر مسایل بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و امسال شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، سرماخوردگی ویروسی و دیگر موارد مشابه در سطح شهر کرمان و استان هستیم.

صحبتی تصریح کرد: همه بیماری‌های تنفسی آنفلوآنزا نیستند، اما شیوع آنفلوآنزا در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: ما تاکید می‌کنیم همه افراد در خطر از جمله افراد سالمند، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مسائل بهداشتی و مراقبتی را بیشتر رعایت کنند.

 وی افزود: از مردم و گروه‌های در معرض خطر درخواست داریم واکسن آنفلوآنزا و واکسن تکمیلی کرونا را حتما بزنند، در تمامی مراکز سلامت جامع دانشگاه علوم پزشکی واکسن کرونا به‌وفور موجود است و به‌صورت رایگان این واکسن را دریافت کنند.

 صحبتی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا در سطح مراکز بهداشتی و داروخانه‌های شهر کرمان و استان وجود دارد، تاکید کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا در اواخر تابستان و اوایل پاییز است، اما هنوز هم امکان تزریق واکسن آنفلوآنزا وجود دارد و بهتر است افراد در معرض خطر حتما این واکسن را دریافت کنند.

 وی عنوان کرد: با تعاملی که با مدارس از طریق مربیان بهداشت و خود مدیران مدارس داشته‌ایم، از آنها درخواست کردیم تمام دانش آموزانی که علائم مشکوک تنفسی دارند و احتمال می‌دهند بیماری آنها واگیردار باشد آنها را از سایر دانش آموزان جدا کنند و والدین هم در این زمینه همکاری داشته باشند و فرزندانشان که علائم بیماری دارند از آنها در خانه مراقبت کنند تا دوره بیماری آنها سپری‌شود.

 صحبتی گفت: دوران استراحت آنفلوآنزا بین پنج تا هفت روز است، اما در کرونا سرپایی ۵ روز و کرونا شدید ۱۰ روز است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: شاهد یک خیز نسبی افزایش کرونا در سطح استان نسبت به هفته‌های گذشته هستیم، اما هنوز نمی‌توانیم آن را موج هشتم کرونا در استان بدانیم.

 وی بیان کرد: در حال رصد کرونا از طریق بیمارستان‌ها، مراکز منتخب، مسافران پروازهای خارجی در فرودگاه‌ها هستیم.

صحبتی با اشاره به اینکه افزایش کرونا در سطح استان نامحسوس است، افزود: در حال حاضر ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و همچنین روزانه بین ۵ الی ۲۰ نفر بیمار سرپایی کرونایی در سطح استان شناسایی می‌شوند و خوشبختانه این هفته فوتی نداشته‌ایم.

 وی اظهار داشت: ما آمادگی لازم را در سطح بیمارستان‌های استان در زمینه مقابله با کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی به‌دلیل نزدیک شدن به ایام نوروز و مسافرت‌های نوروزی داریم.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از همه افراد بالای ۱۸ سال که شش‌ماه از آخرین دز واکسن یادآور کرونا آنها گذشته درخواست داریم حتما دز یادآور را هرچه سریع‌تر تزریق کنند.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





افزایش شیوع آنفلوآنزا در کرمان/ شاهد خیز نامحسوس کرونا در استان هستیم

منبع: فــارس
? افزایش شیوع آنفلوآنزا در کرمان/ شاهد خیز نامحسوس کرونا در استان هستیم