اعزام ۶۸ دانش آموز دختر از فهرج به اردوی راهیان نور

پیش از ظهر امروز، با بدرقه مسئولان فهرج، ۶۸ دانش‌آموز راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ پیش از ظهر امروز، با بدرقه امام جمعه، فرماندار و جمعی از والدین، ۶۸ نفر از دانش‌آموزان دختر مقاطع تحصیلی متوسطه شهرستان فهرج، بهمراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و مدیر آموزش و […]

پیش از ظهر امروز، با بدرقه مسئولان فهرج، ۶۸ دانش‌آموز راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ پیش از ظهر امروز، با بدرقه امام جمعه، فرماندار و جمعی از والدین، ۶۸ نفر از دانش‌آموزان دختر مقاطع تحصیلی متوسطه شهرستان فهرج، بهمراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و مدیر آموزش و پرورش، با دو دستگاه اتوبوس، به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در آیین بدرقه دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: امروز‌ سیاهی چادر شما از سرخی خون شهدا مهم‌تر است.
وی از حفظ حجاب بعنوان یکی از راه‌های تداوم راه شهدا نام برد و بیان کرد: شما دانش‌آموزان دختر در اردوی راهیان نور سفیران شهدا باشید و پیام شهیدان را برای دوستان و آشنایان خود تبیین کنید.
 
آقاملایی به دانش آموزان توصیه کرد، خاطرات شهدا و همرزمان شهید سلیمانی را مطالعه و نهایت استفاده را از این سفر معنوی ببرند.
 
ارد‌وی راهیان نور، بصیرت افزاست

​​حسین سعیدنیا فرماندار فهرج نیز در این آیین گفت: امروز شما به سرزمینی اعزام می‌شوید که از سال ۵۹ تا ۶۷ بیش از ۲۱۳ هزار شهید، ۳۶ هزار دانش آموز شهید، بیش از ۴ هزار نفر معلم شهید‌ و بیش از ۷ هزار شهیده زن را در آنجا تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ایم.

وی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بعنوان نزدیکترین نقطه به کربلا نام برد و اظهار کرد: راهیان نور، فرصت بسیار مغتنمی است تا شما به رسالت رزمندگان که همانا دفاع از کیان و ناموس این مرز و بوم بود، پی ببرید.

رئیس شورای آموزش و پرورش فهرج با تأکید بر اینکه اعتقاد دارم با اعزام به آنجا به بصیرت‌تان اضافه و حال دل‌هایتان تغییر می کند، افزود: کار زینبی شما حفظ حجاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سعیدنیا در پایان قول مساعد داد به منتخبی از دانش‌آموزانی که دلنوشته‌های خوبی از سفر به این اردوی معنوی داشته باشند، جوایز نفیسی اهدا شود.

اردوی راهیان نور، یک سفر دوباره متولد شدن است

همچنین حسن سنجری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فهرج در آیین اعزام دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: اردوی راهیان نور، یک سفر دوباره متولد شدن است.
وی افزود: اردوی ۵ روزه راهیان نور شرق استان به جز ریگان که مسئولیت آن با کهنوج است، به محوریت شهرستان فهرج برگزار می‌شود.
 
سنجری در پایان موارد مربوط به مسائل امنیتی، حفاظتی ایمنی و مراقبتی را برای دانش آموزان تشریح و خواستار رعایت این مسائل در طول مسیر رفت و برگشت شد.
راهیان نور بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
 
رضا رکن‌آبادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج نیز در این آیین گفت: راهیان نور، بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی با اشاره به اعزام ۶۸ دانش آموز دختر به مناطق عملیاتی جنوب کشور بیان کرد: دانش آموزان در قالب این سفر معنوی از مناطقی از جمله اروندکنار، شلمچه، دهلاویه، هویزه و … بازدید خواهند کرد.
 
رکن‌آبادی با بیان اینکه اردوی راهیان نور از امروز تا ۱۳ آذر و به مدت ۵ روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این اردو توشه راهی برای درک فرهنگ ایثار و شهادت است تا در مسیر شهدا، ولایت و انقلاب گام برداریم.
 
  انتهای خبر/عباسزاده




اعزام ۶۸ دانش آموز دختر از فهرج به اردوی راهیان نور

منبع:آرمـان
? اعزام ۶۸ دانش آموز دختر از فهرج به اردوی راهیان نور