استقبال بیش از ۸ هزار نفر از جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات جرجافک زرند

جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات معطر در روستای جرجافک شهرستان زرند استان کرمان برگزار شد و بیش از ۸ هزار نفر از این جشنواره استقبال کردند. به گزارش نذیر کرمان از زرند، جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات معطر روستای جرجافک زرند برگزار شد‌. معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند در حاشیه برگزاری این جشنواره که از […]


جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات معطر در روستای جرجافک شهرستان زرند استان کرمان برگزار شد و بیش از ۸ هزار نفر از این جشنواره استقبال کردند.

به گزارش نذیر کرمان از زرند، جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات معطر روستای جرجافک زرند برگزار شد‌.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند در حاشیه برگزاری این جشنواره که از سری برنامه‌های تقویم جشنواره‌های زرند در روستای هدف گردشگری جرجافک برگزار شد، اظهار کرد: بحمدالله قطار جشنواره‌های شهرستان زرند وفق تقویمی که منحصرا و به ابتکار دبیرخانه ستاد “زرند شهر جشنواره‌های ایران” در حال حرکت است و هر هفته در یک نقطه از شهرستان زرند برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی جوامع محلی و در نهایت معرفی همه ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف وجود دارد، توقف می‌کند و با استقبال چشمگیر شهروندان و مسافرانی از سایر مناطق استان و کشور روبه‌رو شده و قطعا تاثیرات شگرفی به‌همراه خواهد داشت.

محمد ایزدی از مدیریت جهادکشاورزی، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی، دهیاری و شورای اسلامی، تیم اجرا‌یی این جشنواره، تولیدکنندگان محصولات بومی محلی در بخش‌های گیاهی، دامی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و مجموعه ادارات و ارگان‌ها به‌ویژه در بخش انتظامی و راهداری، پلیس راهور و …گفت: جشنواره امسال با استقبال کم‌نظیر زرندی‌ها به نسبت قبل همراه بود که در این رابطه نقش اهالی رسانه در پوشش اخبار این رویدادها و هنرمندان توانمند شهرستان و بعضی هنرمندان استانی چه در بخش اجرا و چه در آیتم‌های هنری به ایفای برنامه‌های شاد می‌پردازند بر کسی پوشیده نیست.

معاون فرماندار زرند از عزم جدی برای برگزاری و تداوم جشنواره‌هایی که رویکردشان به معرفی داشته‌ها و توانمندی‌های شهرستان، حمایت از تولیدکنندگان خانگی و کشاورزان و فعالان گردشگری و رونق اقتصادی روستاهاست، خبر داد و افزود: تا قبل از فرا رسیدن ایام محرم و صفر نیز چندین جشنواره بزرگ دیگر برگزار و تلاش ما این است که سطح کمی و کیفی این رویدادها را افزایش دهیم.

معاون فرماندار زرند مهمترین اشکال در این جشنواره را بحث پارکینگ خودرویی و ناکافی بودن مراکز گردشگری خصوصا بوم‌گردی عنوان و تصریح کرد: دستگاه اجرایی شهرستان خود را برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش گردشگری در مناطق مستعد شهرستان اعلام می‌کند و قطعا در سال جدید، رویکرد حمایتی ما از این حوزه با توجه به استقبال مردم و گردشگران سایر مناطق، بیشتر از قبل خواهد بود.

لزوم سرمایه‌گذاری در صنایع جنبی گیاهان دارویی

محمودی معاون جهاد کشاورزی استان کرمان نیز با حضور در این جشنواره اظهار داشت: جشنواره‌های بخش کشاورزی به‌منظور ایجاد فضای شاد برای خانواده کشاورزان که طی یک سال تلاش کردند و نیز آشنایی مسوولان با مشکلات آنان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جرجافک زرند یک منطقه کوهستانی‌ست که عمده محصولات آن گیاهان دارویی و سبزیجات معطر است.

محمودی عنوان کرد: تقریبا بیش از ۸۰ درصد از بازار سبزی شهرستان زرند از همین منطقه تامین می‌شود و گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان، زعفران و از این قبیل عمده محصولات کشاورزی این منطقه است و درآمد بسیار خوبی برای کشاورزان دارد‌.

وی ابراز امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری در بخش صنایع جنبی گیاهان دارویی و سبزیجات بتوان به رونق اقتصادی منطقه کمک شود.

پایان پیام/۸۰۰۲۲/ب

 





استقبال بیش از ۸ هزار نفر از جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات جرجافک زرند

منبع: فــارس
? استقبال بیش از ۸ هزار نفر از جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات جرجافک زرند