استقبال از ۳ «شهید گمنام» همزمان با هفته دفاع مقدس در کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در هفته دفاع مقدس استقبال از سه شهید گمنام در استان را خواهیم داشت که در سالروز رحلت پیامبر(ص) در مناطق تکاب شهداد، فتح‌آباد زرند و منطقه کوهپایه کرمان تدفین خواهند شد. به گزارش فت فتو از کرمان، سرهنگ مهدوی ظهر امروز  در نشست […]


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در هفته دفاع مقدس استقبال از سه شهید گمنام در استان را خواهیم داشت که در سالروز رحلت پیامبر(ص) در مناطق تکاب شهداد، فتح‌آباد زرند و منطقه کوهپایه کرمان تدفین خواهند شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، سرهنگ مهدوی ظهر امروز  در نشست خبری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ۴۲ برنامه محوری به‌مناسبت چهل‌ودومین سالگرد هفته دفاع مقدس در سطح استان مشخص شده و تا کنون بیش از ۴۲۰ برنامه از زیرمجموعه‌های این محورها به‌دست ما رسیده و احتمال افزایش برنامه‌ها وجود دارد.

مهدوی بیان کرد: شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما مقاوم هستیم»، با محوریت جهاد تبیین، دفاع مقدس و ایام سوگواری دهه آخر صفر نام‌گذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: سپاه، قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و جهاد استان همگی روایت‌گرانی را آماده کرده‌اند که با حضور در دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات  و مجموعه‌های مختلفی که تجمع جمعیتی دارند، به روایتگری از دوران دفاع مقدس می پردازند.

وی ابراز داشت: محوریت برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری تجلیل از یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس سراسر کشور در تاریخ چهارشنبه ۳۰ شهریورماه است که این برنامه دو سال  به‌صورت محوری در سراسر کشور و با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

مهدوی گفت: در حاشیه تجلیل از یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس کشور، چهارشنبه ۳۰ شهریورماه در ساعت ۹:۳۰ صبح در گلزار شهدای شهر کرمان و در کنار مزار شهید سلیمانی تجلیل از خانواده شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس استان و همچنین رونمایی از  ۷۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و تولیداتی در مورد شهدا در فضای مجازی  انجام می‌شود و در ساعت ۱۰ صبح به‌صورت تصویری بیانات مقام معظم رهبری پخش خواهد شد.

وی عنوان کرد: در روز پنج شنبه ۳۱ شهریورماه غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدای سراسر استان برگزار می‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس استقبال از سه شهید گمنام دفاع مقدس را در مرکز استان خواهیم داشت، ابراز داشت: این شهدای بزرگوار در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در روستاهای تکاب شهداد، فتح‌آباد زرند و منطقه کوهپایه کرمان تدفین خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: در سطح استان کرمان تا کنون ۱۲۲ گلزار شهدای گمنام داریم که به جز این سه شهید، ۲۹۹ شهید در این مکان‌ها تدفین شده‌اند و پیگیر هستیم تا پایان سال میزبان تعداد بیشتری از شهدای گمنام در استان باشیم.

برگزاری رژه نیروهای مسلح به میزبانی ارتش در کرمان

امیر عبدالرحمان ساسانیان معاون‌هماهنگ‌کننده جنوب‌شرق ارتش اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن فرامین ۱۶ گانه مقام معظم رهبری در زمینه دفاع مقدس، قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق  کشور در سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس ۴۲ برنامه محوری تدارک دیده است.

وی افزود:  تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در روز چهارشنبه ۳۰شهریورماه، انجام برنامه‌های مردم‌یاری توسط بیمارستان امام حسین(ع) ارتش در استان، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح قرارگاه جنوب‌شرق کشور، غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا، برگزاری راهپیمایی خانوادگی در محل کوی سازمانی، همایش “حجاب در امتداد راه شهدا” در کوی سازمانی هوانیروز، دیدار فرماندهان با نماینده ولی‌فقیه در استان، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و دیگر برنامه‌ها در این هفته انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: روز پنج شنبه رژه نیروهای مسلح استان به میزبانی قرارگاه جنوب‌شرق ارتش با حضور یگان‌های  نمونه‌ای از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان برگزار می‌شود.

ساسانیان بیان داشت: برگزاری برنامه شبی با شهدا، مراسم خاطره‌گویی در سطح یگان‌های استان، حضور فرماندهان در مدارس و دانشگاه‌ها و تبیین نقش نیروهای مسلح و ارتش در دفاع، گردهمایی و حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در موزه ذوالفقار ارتش و برگزاری یادواره شهدای وظیفه و تجلیل از سربازان وظیفه در سطح قرارگاه از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی یادآور شد: از ۱۰۹۷ شهید ارتشی که در سطح استان داریم، ۹۳۵ نفر از شهدای وظیفه هستند.

رونمایی از کتاب شهید توسنگ در هفته دفاع مقدس

در ادامه این نشست سرهنگ سیدعباس مصطفوی معاون نیروی انسانی فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: رونمایی از کتاب سرهنگ شهید هادی رئیسی به‌عنوان «کمین» همزمان با سالگرد شهادت ایشان در روز پنج شنبه ۳۱شهریورماه، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان به‌صورت وبینار با حضور فرمانده انتظامی کشور و تجلیل از خانواده شهدای نیروی انتظامی از برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته دفاع مقدس در استان کرمان است.

وی افزود: سال گذشته شهید رئیسی و امسال شهید مهدی توسنگ شهید شاخص انتظامی کل کشور معرفی شده‌اند و در نظر داریم شهید برزگر را هم به‌عنوان شهید شاخص انتظامی کل کشور برای سال آینده معرفی کنیم.

مصطفوی بیان داشت: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تهیه کتاب شهید سرباز ابوالفضل مهدی‌زاده که در ۱۲خردادماه سال ۹۹ در منطقه عمومی ماهان توسط اشرار مسلح مواد مخدر به شهادت رسید در حال انجام است و بعد از هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

معاون نیروی انسانی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کتابی درباره شهید توسنگ تهیه شده و تقریبا کارهای پایانی آن در حال انجام است که در این هفته از این کتاب رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۲ کلیپ کوتاه در زمینه شهدا در فضای مجازی بارگذاری شده  و  ۹ مستند از شهدای نیروی انتظامی استان کرمان برای پخش از صدا و سیما در هفته دفاع مقدس آماده است.

افتتاح ۱۴۵ طرح آبرسانی و محرومیت‌زدایی سپاه در هفته دفاع مقدس

سرهنگ اکبر کُردی مسؤول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما بیان ناگفته‌های جنگ و  دفاع مقدس است، اظهار کرد: امروز دفاع مقدس ما به‌شدت در  خطر تحریف قرار دارد و دشمن این دفاع مقدس را وارانه جلوه می‌دهد.

کردی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یک فرصت طلایی است تا بتوانیم گوشه‌ای از نا گفته‌های جنگ را از زبان افرادی که  در این دفاع مقدس حضور  داشته‌اند، بیان کنیم.

مسؤول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در طول هفته دفاع مقدس بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: رژه گردان‌های بسیج پایه در مرکز استان و شهرستان‌های سیرجان و رفسنجان، حضور  در نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان نواحی استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و اعزام تیم‌های جهادی در عرصه‌های مختلف در این هفته انجام می‌شود.

کردی خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۴۵ پروژه در بحث آبرسانی و محرومیت‌زدایی مانند ساخت خانه نیازمندان از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است و دیدار با خانواده شهداء، برگزاری نشست‌های بصیرتی و جهاد تبیین، رزمایش کمک‌های مومنانه، برپایی شب‌های خاطره، اجرای برنامه نذر خون، رونمایی از ۹ عنوان کتاب و سایر برنامه‌ها را در این هفته اجرا خواهیم کرد.

وی یادآور شد: رویداد ملی «قهرمان شهیدم» در سراسر استان با ۲۳ محور در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

  انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





استقبال از ۳ «شهید گمنام» همزمان با هفته دفاع مقدس در کرمان

منبع: فــارس
? استقبال از ۳ «شهید گمنام» همزمان با هفته دفاع مقدس در کرمان