استاندار کرمان: روایت‌سازی‌های غیرواقعی موجب تخریب ساختارها می‌شود 

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان به بیان اهمیت چگونگی روایتگری حوادث اشاره کرد و گفت: روایت‌سازی‌ها و استنادهای غیرواقعی موجب تزلزل در مدیریت‌ها، تخریب ساختارها و شخصیت‌ها و کم‌اثر جلوه دادن خدمات نظام می‌شود. به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان با اشاره به اهمیت تاسیس […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان به بیان اهمیت چگونگی روایتگری حوادث اشاره کرد و گفت: روایت‌سازی‌ها و استنادهای غیرواقعی موجب تزلزل در مدیریت‌ها، تخریب ساختارها و شخصیت‌ها و کم‌اثر جلوه دادن خدمات نظام می‌شود.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان با اشاره به اهمیت تاسیس شورای اطلاع‌رسانی عنوان کرد: از وظایف این شورا هماهنگی برای تبیین برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی در مقابل موج عظیم رسانه‌ای و مخربی است که با هزینه‌های کلان علیه جمهوری اسلامی طراحی می‌شود. 
استاندار کرمان ادامه داد: ضمن اینکه هم‌افزایی رسانه‌ای در سیاست‌گذاری‌های استانی، می‌تواند به مدیریت مباحث کمک کند. 
استاندار کرمان به اهمیت روایتگری حوادث و وقایع و شکل‌گیری افکار عمومی اشاره و تصریح کرد: مهمتر از وقایعی که رخ می‌دهد، روایتگری آنهاست، به عنوان مثال، دشمنان اسلام و رسانه های معاند اقدامات جریان های افراطی را به نام اسلام در دنیا منتشر می‌کنند. 
زینی‌وند اظهار داشت: دست بالا را در دنیا، جَنگ روایت دارد نه حوادثی که اتفاق می‌افتد.
استاندار کرمان افزود: روایت‌سازی‌ها و استنادهای غیرواقعی موجب تزلزل در مدیریت‌ها، تخریب ساختارها و شخصیت‌ها و کم‌اثر جلوه دادن خدمات نظام می‌شود. 
زینی‌وند بیان کرد: گاهی اثر محتوای ناقص و اشتباه یک کانال مجازی، روایت‌های اصلی را زیر سوال می‌برد، ما در دنیا با یک جنگ تمام عیار رسانه ای مواجه هستیم و برای مقابله با آن به هم‌افزایی نیاز داریم.
استاندار کرمان به عنوان سال “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” نیز اشاره داشت و از رسانه‌ها خواست تا نگاه عمیقی به این مهم داشته باشند. 

وی گفت: شعارهایی که مقام معظم رهبری بیان می‌فرمایند، اگر به صورت دقیق و عمیق عملیاتی شوند، هر کدام گرهی از کشور را باز می‌کند.
وی به تشکیل کارگروه تحقق شعار سال گذشته در استان کرمان و تدوین سندی در راستای چگونگی پشتیبانی از تولید و رفع موانع در استان اشاره کرد و گفت: امسال نیز رسانه‌ای‌ها در تحقق شعار سال می‌توانند به گونه‌ای مطالبه ایجاد کنند که مدیران ناگزیر باشند خودشان را به علم روز و دانش پایه‌ای مدیریت مسلح کنند. 
زینی‌وند ادامه داد: رسانه‌ها در تحقق شعار سال بر مبنای کارگروهی که به ریاست استاندار و دبیری اتاق بازرگانی شکل گرفته، کمک کنند. 
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: پیشنهادات این استان با انباشتی از تجربه، دانش، رسانه‌های قوی و شخصیت‌های تاثیرگذار می‌تواند به عنوان پایلوت بر روندهای تصمیم‌گیری و حکمرانی در مسائل اجرایی کشور تاثیر بگذارد. 
وی ضمن تاکید بر استمرار منظم جلسات شورای اطلاع‌رسانی، تعامل این مجموعه با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و استفاده از ظرفیت امامان جماعات برای بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی، دولت و روایت سیاست‌گذاری‌ها را لازم دانست. 
لازم به ذکر است، این نشست با حضور رئیس کل دادگستری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده انتظامی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب، هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان کرمان و تعدادی از مدیران استانی خبرگزاری‌های رسمی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار گردید. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، نشست مشترک شورای اطلاع‌رسانی استان، کمیسیون رسانه‌ای شورای تامین و هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی این استان بعد از ظهر ۲۰ فروردین ماه به ریاست استاندار کرمان برگزار شد.




استاندار کرمان: روایت‌سازی‌های غیرواقعی موجب تخریب ساختارها می‌شود 

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: روایت‌سازی‌های غیرواقعی موجب تخریب ساختارها می‌شود