استاندار کرمان: توسعه مطالبه‌گری در جامعه نیاز به ساختار شبکه ای دارد

استاندار کرمان گفت: توسعه مطالبه‌گری در جامعه نیاز به ساختار شبکه ای دارد تا ضمن اطلاع رسانی به تمام مطالبه گران، بتوان از همه مدیران در حوزه های مختلف در چارچوب مسئولیت های آنها مطالبه گری کرد. به گزارش فت فتو؛ علی زینی وند در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: مطالبه‌گری در شورای […]

استاندار کرمان گفت: توسعه مطالبه‌گری در جامعه نیاز به ساختار شبکه ای دارد تا ضمن اطلاع رسانی به تمام مطالبه گران، بتوان از همه مدیران در حوزه های مختلف در چارچوب مسئولیت های آنها مطالبه گری کرد.

به گزارش فت فتو؛ علی زینی وند در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: مطالبه‌گری در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه ویژه قرار گرفته است گفت: این مهم باید بصورت کامل و جامع دیده و به شکلی عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر مطرح شود تا به مطالبه‌گری چارچوب داده شود و مدیران را در چارچوب مسئولیت‌های آنها پاسخگوتر کند.

وی ادامه داد: اجرای طرح مطالبه گری براساس نگاه جامعه و در ساختار مناسب، موجب تقویت فرهنگ مطالبه گری و عمومیت دادن به فرهنگ آن می شود و در این راستا هر فرد به حقوق و وظایف خود آشنا شده و آنها را به شکلی ساختارمند دنبال می کند.

استاندار کرمان با تاکید بر این مطلب که مطالبه گری می تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات موجود از جمله حاشیه نشینی شود، تصریح کرد: در حوزه مطالبه گری نباید یک نفر هدف تمام مطالبات قرار گیرد و تمامی مدیران باید در چارچوب وظایف و مسئولیت های خود پاسخگو باشند.

زینی وند در ادامه با اشاره به طرح مسائلی درباره عدم پرداخت سهم ۱۵ درصدی کرمان از حقوق معادن کشور تصریح کرد: کرمان بخش عمده حقوق معادن کشور را دارد و اگر ۱۵ درصد از این سهم به استان برگردد خیلی خوب است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود منابع و تعیین سقف سالیانه از سوی مجلس شورای اسلامی از دلایلی است که سهم استان ها از حقوق معادن به میزان تعیین شده به آنها برنگشته است.

وی تاکید کرد: کرمان در راستای شناسایی راه هایی که بشود از این حق استفاده کند، پیشرو بوده و چون نگاه رئیس جمهور کنونی کشور به این موضوع مثبت است و رویکردی که اکنون در بودجه ۱۴۰۱ در توجه به اختیارات استان در توزیع بودجه اندکی متقاوت تر از گذشته انجام شده، ان شاالله در سال های آینده از این بودجه که بودجه قابل توجهی در تحول این استان است، استفاده  بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام




استاندار کرمان: توسعه مطالبه‌گری در جامعه نیاز به ساختار شبکه ای دارد

منبع: بــرنا
?
استاندار کرمان: توسعه مطالبه‌گری در جامعه نیاز به ساختار شبکه ای دارد