اجرا و بهره‌برداری از ۳۸ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در هفته دولت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری جنوب کرمان از اجرا و بهره‌برداری ۳۸ پروژه منابع‌‌طبیعی و آبخیزداری در هشت شهرستان جنوبی در هفته دولت خبر داد. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری؛ قاسم رحیمی‌نیا با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۷۵ میلیارد ریال […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری جنوب کرمان از اجرا و بهره‌برداری ۳۸ پروژه منابع‌‌طبیعی و آبخیزداری در هشت شهرستان جنوبی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری؛ قاسم رحیمی‌نیا با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی می‌باشد بیان کرد: از مجموع ۳۸ پروژه عملیات اجرایی ۵ پروژه آغاز و ۳۳ پروژه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

 
وی با تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: دولت‌ها از ابتدای انقلاب‌ اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و خدمات فراوانی به مردم ارائه داده که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری‌اسلامی را در برداشته است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری تصریح کرد: اعتبار ۷ پروژه آبخیزداری از مصوبات سفر رئیس جمهور به جنوب کرمان است که در هفته دولت عملیات اجرایی و بهره‌برداری از آن انجام می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه پروژه‌های منابع‌طبیعی و آبخیزداری هفته دولت شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی و پخش سیلاب همچنین پروژه‌های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر است، تصریح کرد: این پروژه‌ها با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، موجب تغذیه سفره‌های آب‌ زیر زمینی، آبدهی چاه‌ها، قنوات و احیاء عرصه‌های منابع‌طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع می‌شود. 
 
رحیمی‌نیا اضافه کرد: علاوه بر موارد گفته‌شده، پروژه‌های گیاه‌پزشکی به منظور کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی در راستای حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی، در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن اشاره به لزوم اجرای پروژه‌های مبارزه با بیابان‌زایی خاطرنشان کرد: زراعت چوب، نهال‌کاری همراه با آبیاری و مراقبت و ایجاد بادشکن زنده اطراف مزارع در راستای مقابله با بیابانزایی در جنوب کرمان اجرایی و در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
 
قاسم رحیمی‌نیا در پایان ضمن اشاره به شعار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در هفته دولت «منابع طبیعی، امنیت زیستی، مشارکت مردمی» خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هشت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری و اهداف دولت مردمی در منطقه برداشته و به اهداف سازمانی مورد نظر نیز دست یابیم.

انتهای پیام/ تاج الدینی 




اجرا و بهره‌برداری از ۳۸ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در هفته دولت

منبع:آرمـان
? اجرا و بهره‌برداری از ۳۸ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در هفته دولت