نگاه اسلام به دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت: نگاه اسلام به زن و دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است که از حضرات معصومین علیهم‌السلام برای ما رسیده است. حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت و تبریک ایام دهه کرامت، میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و میلاد […]



رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت: نگاه اسلام به زن و دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است که از حضرات معصومین علیهم‌السلام برای ما رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت و تبریک ایام دهه کرامت، میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و میلاد امام رضا علیه‌السلام با طرح این سوال چرا روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها روز مقام دختر نام‌گذاری شده است، گفت: با نگاه به آموزه‌های دینی، به دختران سفارش ویژه‌ای شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان ادامه داد: دختران شخصیتی هستند که امام موسی کاظم علیه‌السلام فرموده‌اند «برای هر مردی سعادت است که دختر داشته باشد».

وی ابراز کرد: نگاه ویژه اسلام به زن و دختر، نگاه خاص و ویژه‌ای است که این نگاه دور از ابزار بودن زن و دختر است؛ اینکه دختر و زن مسلمان نباید خود را ابزاری برای رسیدن به مطالمع دیگران قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی تأکید کرد: نگاه اسلام به زن و دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است که از حضرات معصومین علیهم‌السلام برای ما رسیده است؛ حضرت فاطمه، زینب کبری و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، شخصیت‌هایی بودند که زن اصیل اسلامی را معرفی کرده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان اظهار کرد: نگاه اسلام به زن این است که خداوند مقام‌های متعددی به زن عنایت کرده، مقام همسر بود، مادر بودن، دختر بودن و این نعماتی است که خداوند متعال به زن عنایت کرده است و این شخصیت حقیقی زن را می‌رساند و امیدواریم بتوانیم به شیوه زندگانی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، تنها بانویی است که از حجت خدا برای ایشان، زیارت‌نامه رسیده و این مهم نشان از جایگاه والای بانوی بزرگوار اسلام دارد؛ مقام‌هایی که از حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در روایات نقل‌شده، مقام شفاعتی است که در زیارت ایشان داریم و در روایات متعدد نیز آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند «خدا داراى حرمى است كه آن مكّه است، و پيامبرش هم حرمى دارد كه مدينه است، و اميرالمؤمنين هم حرمى دارد كه كوفه است، و ما هم داراى حرمى هستيم كه قم است، و به‌زودى بانويى از فرزند من آنجا دفن مى‌شود كه نامش فاطمه است، هركسى او را زيارت كند بهشت بر او واجب مى‌شود.»

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان عنوان کرد: به‌واسطه حضور امام رضا علیه‌السلام خراسان، فرزندان امام موسی کاظم علیه‌السلام به شوق دیدار امام رضا علیه‌السلام پا به ایران ما گذاشتند اما دشمنان قسم‌خورده اهل‌بیت علیهم‌السلام، قرآن و معارف دین نگذاشتند آن‌ها از گزند حوادث جان سالم به‌در ببرند.

وی گفت: اگر حرم احمد‌ابن موسی‌ در شیراز جایگاه حساس و ویژه نداشت، شاهد این نبودیم که گروهک‌های تروریستی داعش علناً در این حرم حضور پیدا کنند و مردم را به‌ خاک و خون بکشند و این حرم را به فکر خیال واهی خود ناامن کنند؛ هجوم و حمله داعشی‌ها به حرم شاهچراغ نشان از ویژگی خاص و برجسته احمد‌ابن موسی‌ علیه‌السلام دارد که این‌گونه داعشی‌ها می‌خواستند عدوات خود را به این خاندان با عظمت نشان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  حسنی خاطرنشان کرد: فخر ما ایرانیان امام رضا علیه‌السلام است و ما زیر پرچم این امام همام ارتزاق داریم و از برکات ایشان استفاده می‌کنیم و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و احمد‌ابن‌موسی علیه‌السلام از این قاعده مستثنی نیستند و امیدواریم با الگوگیری و الگوپذیری از ائمه معصومین علیهم‌السلام در مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار بگیریم.

انتهای خبر/م


نگاه اسلام به دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است

منبع:آرمـان
? نگاه اسلام به دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است