اتصال کرمان به شبکۀ فیبر نوری تا پایان آذرماه

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از آغاز اجرای شبکۀ فیبر نوری شهر کرمان برای کسب‌وکارها و منازل شهری توسط وزارت ارتباطات خبر داد و گفت که این طرح قرار است طی یک ماه به اتمام برسد. به گفتۀ محمدمهدی فداکار،براساس این طرح همۀ شهرهای کشور به شبکۀ فیبر […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از آغاز اجرای شبکۀ فیبر نوری شهر کرمان برای کسب‌وکارها و منازل شهری توسط وزارت ارتباطات خبر داد و گفت که این طرح قرار است طی یک ماه به اتمام برسد.

به گفتۀ محمدمهدی فداکار،براساس این طرح همۀ شهرهای کشور به شبکۀ فیبر نوری متصل می‌شوند و مجموع طرح در سطح کشور به مدت سه سال اجرا خواهد شد.

وی بر همکاری شهرداری‌ها در اجرای فیبرنوری تاکید کرد و گفت:«همۀ شهرها باید پای کار اجرای فیبر نوری باشند،ظرفیت بزرگی در حوزۀ اقتصادی آماده شده و مشکل ارتباطات را برای همیشه حل می‌کند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دستگاه‌هایی که مولدسازی را پیگیری نمی‌کنند،گفت:«دستگاه‌ها بعضا ساختمان‌های مازادی دارند که رها شده و یا به اجاره گذاشته‌اند و هر چه سریعتر باید نسبت به مولدسازی آن‌ها اقدام کنند».

فداکار با اشاره به ظرفیت قانونی اوراق تسویه و تهاتر دستگاه‌ها برای پرداخت مطالبات و تکمیل طرح‌ها یادآور شد:«پنج هزار میلیارد تومان از این طریق در سطح کشور دیده شده که اضافه ظرفیتی برای استان‌ها و علاوه بر اعتبارات عمرانی است».

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این نشست گفت:«طرح ملی فیبر نوری برای کسب‌وکارها و منازل شهری،تکلیف وزارت ارتباطات است و تا پایان دولت تمام شهرها به شبکه متصل می‌شوند».

حسین ساجدی‌فر بیان کرد:«برای اجرای فیبر نوری در شهر کرمان ۴۰۰ کیلومتر در طرح اولیه حفاری دیده شده و در حال حاضر ۹ تیم کار را از حاشیۀ شهر آغاز کرده‌اند».

وی افزود:«برای اجرای فیبر نوری در استان کرمان،۵ هزار کیلومتر کار شهری و بین شهری باید انجام شود». /پ




اتصال کرمان به شبکۀ فیبر نوری تا پایان آذرماه

منبع:خبر کرمان
?

اتصال کرمان به شبکۀ فیبر نوری تا پایان آذرماه

:اخبار استان کرمان – اقتصادی