آموزش و پرورش پایه اصلی توسعه در هر کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم سپاس معلم شهرستان رابر گفت: آموزش و پرورش پایه اصلی توسعه در هر کشوری است. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان؛ رضا رضایی در مراسم سپاس معلم شهرستان رابر با تبریک هفته گرامی‌د‌اشت مقام معلم گفت: […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم سپاس معلم شهرستان رابر گفت: آموزش و پرورش پایه اصلی توسعه در هر کشوری است.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان؛ رضا رضایی در مراسم سپاس معلم شهرستان رابر با تبریک هفته گرامی‌د‌اشت مقام معلم گفت: مردم شریف شهرستان رابر در تمامی دوران ثابت کردند پای انقلاب بوده و هستند و نمونه کامل آن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌باشد که تا آخر عمر برای سربلندی ایران اسلامی تلاش کرد و در این راه شهید شد.

وی تاکید کرد: همه باید قدر و جایگاه معلم را بدانیم و قدردان باشیم زیرا معلمان در مباحث مختلف و حوادث گوناگون همواره نقش حساس و تعیین کننده‌ای داشتند.

رضایی بیان کرد: ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال‌روز شهادت متفکر و فیلسوف عالی‌مقام و استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری(ره) و روز بزرگ‌داشت معلم است که یادآور تلاش و مجاهدت این عزیزان در عرصه تعلیم و تربیت است.

 وی با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: عدالت آموزشی مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رضایی از آموزش، راه‌سازی و بهداشت به عنوان مهمترین شاخصه‌های توسعه پایدار نام برد و افزود: آموزش و پرورش پایه اصلی توسعه در هر کشوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نقش موثر فضای آموزشی در تسهیل فرایند یاددهی_یادگیری از افتتاح و بهره‌برداری از ۸۰ مدرسه تا ابتدای سال تحصیلی آینده خبر داد.

رضایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه تقویت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و مهارت‌آموزی در کشور گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱ تجهیزات هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش استان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خریداری و توزیع شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امیدواریم با عمل کردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تلاش‌های سازنده و خستگی ناپذیر همه عزیزان، شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش جایگاه استان کرمان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی باشیم.

رضایی با بیان این‌که سند تحول بنیادین مبنای اصلی تمامی برنامه و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان کرمان است گفت: در راستای لبیک به مطالبات رهبر معظم انقلاب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان کرمان توسط فرهنگیان، استادان دانشگاه، مولفان کتاب‌های درسی و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت به عنوان پایلوت کشوری تدوین و به وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود‌.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: از حدود یک دهه پیش طرح رتبه‌بندی معلمان در کشور مطرح بود، اما بنا به دلایلی طی این سال‌ها اجرا نمی‌شد تا اینکه از سال گذشته در دولت سیزدهم به اجرا درآمد.

رضایی از طرح رتبه‌بندی معلمان به عنوان یک اقدام بزرگ یاد کرد و گفت: در استان کرمان نیز تلاش‌های شبانه‌روزی برای اجرای این طرح انجام گرفت، اما بنا به دلایلی هنوز برای تعداد کمی از معلمان اجرایی نشده که در حال فراهم کردن شرایطی برای رتبه‌بندی آن‌ها نیز هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: اولویت کنونی ما اجرای طرح رتبه‌بندی برای همکارانی است که تاکنون این طرح برای آن‌ها اجرا نشده و در مرحله بعد به اعتراضات معلمانی که طرح برای آن‌ها به اجرا درآمده رسیدگی خواهیم کرد.

رضایی افزود: رسیدگی به اعتراضات معلمان براساس مدارک و مستندات خواهد بود و تلاش می‌کنیم حق هیچ‌کس ضایع نشود.

انتهای خبر/ک




آموزش و پرورش پایه اصلی توسعه در هر کشوری است

منبع:آرمـان
? آموزش و پرورش پایه اصلی توسعه در هر کشوری است