آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مطابق با نیاز صنایع کرمان ارائه می‌شود

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به این‌که شرکت‌های کرمان همواره اعلام می‌کنند که با مشکل کمبود نیروی ماهر مواجه هستند،گفت که برای تامین نیروی این صنایع،دوره‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای در استان برگزار می‌شود. به گفتۀ امیر حسن‌زاده، شرکت‌ها نیازهای‌شان را در زمینۀ نیروی ماهر مورد نیاز به فنی‌وحرفه‌ای اعلام […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به این‌که شرکت‌های کرمان همواره اعلام می‌کنند که با مشکل کمبود نیروی ماهر مواجه هستند،گفت که برای تامین نیروی این صنایع،دوره‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای در استان برگزار می‌شود.

به گفتۀ امیر حسن‌زاده، شرکت‌ها نیازهای‌شان را در زمینۀ نیروی ماهر مورد نیاز به فنی‌وحرفه‌ای اعلام میکنند و فنی‌وحرفه‌ای هم دوره‌های تخصصی را برگزار کند.

وی توضیح داد که ۷۰ درصد دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای به‌صورت مشترک و ۳۰ درصد هم به‌شکل تخصصی برای هر شرکت برگزار می‌شود.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از فارس کرمان،حسن‌زاده در حاشیۀ بازدید از کارگاه‌ها و نمایشگاه دستاوردها و تولیدات اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:«شرکت‌های کرمان همواره اعلام می‌کنند با مشکل کمبود نیروی ماهر مواجه هستند که با این روند در آینده دچار مشکل می‌شوند،از این‌رو تربیت نیروهای ماهر را با برگزاری دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم».

وی ادامه داد:«در جلسه‌ای که با مدیران شرکت‌های بزرگ و جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان داشتیم،قرار شد،شرکت‌ها نیازهای‌شان را در زمینۀ نیروی ماهر مورد نیاز به فنی‌وحرفه‌ای اعلام کنند و فنی‌وحرفه‌ای هم دوره‌های تخصصی را برگزار کند».

معاون استاندار کرمان یادآور شد:«۷۰ درصد دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای به‌صورت مشترک و ۳۰ درصد هم به‌شکل تخصصی برای هر شرکت برگزار می‌شود».

وی اضافه کرد:«هدف ما از برگزاری دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای این است تا بچه‌های بیکار در استان کرمان در این دوره‌ها شرکت کنند و بتوانیم با تربیت نیروهای ماهر و به‌کارگیری آن‌ها در شرکت‌های صنعتی و معدنی به سمت اشتغال پایدار حرکت کنیم و مشکل بیکاری رفع شود».

حسن‌زاده در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه کرمان از استانی معدنی به استانی صنعتی تبدیل شده است،اظهار دکرد:«در آینده به نیروی ماهر بیشتری در استان کرمان نیاز داریم و باید بیش از گذشته برای آموزش و جذب نیرو تلاش شود». /پ




آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مطابق با نیاز صنایع کرمان ارائه می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای مطابق با نیاز صنایع کرمان ارائه می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی