آماده باش حوزه بهداشت کرمان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی

کرمان_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آماده باش کامل حوزه بهداشت این استان درایام تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی به مردم و مسافران خبرداد. به گزارش نذیر کرمان، دکتر وحیدرضا برهانی نژاد با اشاره به آغاز مسافرت‌های نوروزی و تعطیلات نوروز، از آماده باش کامل حوزه بهداشت استان کرمان در ایام تعطیلات نوروز، برای […]

کرمان_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آماده باش کامل حوزه بهداشت این استان درایام تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی به مردم و مسافران خبرداد.

به گزارش نذیر کرمان، دکتر وحیدرضا برهانی نژاد با اشاره به آغاز مسافرت‌های نوروزی و تعطیلات نوروز، از آماده باش کامل حوزه بهداشت استان کرمان در ایام تعطیلات نوروز، برای خدمت رسانی به مردم و مسافران خبر داد.

وی با اشاره به نقش حیاتی و مؤثر کنترل بهداشتی اماکن عمومی در سلامت جامعه، افزود: ۱۵۴ نفر از پرسنل در قالب ۴۱ تیم بهداشت محیط نظارت بر مراکز تهیه و تولید، نگهداری‌، توزیع‌، فروش و حمل و نقل مواد خوردنی‌، آشامیدنی‌، آرایشی و بهداشتی و اماکن‌عمومی‌، رستوران‌ها، مراکز اقامتی به صورت صبح و عصر از ۸ صبح تا ۸ شب فعال هستند.

وی ضمن تقاضا از مردم مبنی بر تعویق نیانداختن واکسیناسیون نوزادان و کودکان به دلیل نقش حیاتی واکسن در پیشگیری و ریشه کنی جدی بیماری‌های واگیر به ویژه در بین کودکان کشور عزیزمان و سراسر جهان، گفت: مراکز ایمن سازی در ایام تعطیلات نوروز در بیمارستانها جهت واکسیناسیون نوزادان فعال می‌باشند.

وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری و درمان بیماری خطرناک و کشنده هاری درموارد حیوان گزیدگی نیز ۹ مرکز در تمام شهرستان ها به صورت شبانه روزی و ۳۴ مرکز در ایام عادی خدمات مربوطه را ارائه می دهند.

وی با تاکید بر اهمیت آزمایش‌های غربالگری نوزادان با هدف تشخیص و درمان زودرس بیماری‌های ارثی فنیل کتونوری و کم کاری مادرزادی تیروئید در روزهای سوم تا پنجم پس از تولد نوزاد و اهمیت اقدام به موقع در این خصوص گفت: در این راستا ۹ مرکز خدمات جامع سلامت به صورت کشیک، آماده ارائه خدمات غربالگری به مردم در ایام تعطیلات رسمی نوروز در روز اول و سوم فروردین ۱۴۰۳ در مرکز استان و و اول و دوم فروردین در سایر شهرستان‌ها بوده و مردم برای دریافت خدمات می‌توانند در روز مشخص شده به نزدیک ترین مرکز ارائه دهنده خدمات غربالگری نوزادان مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: همچنین ارائه خدمات بهداشتی درمانی در تمامی خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در ایام نوروز و در ۶ مرکز به صورت شبانه روزی کما فی السابق ادامه دارد.

کد خبر ۶۰۵۸۸۵۷




آماده باش حوزه بهداشت کرمان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی

منبع: مــهر
? آماده باش حوزه بهداشت کرمان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی