آتش‌نشانان همیشه در خط مقدم بروز بحران‌ها

رییس کمیته برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان، گفت: مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان به مناسبت گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با حضور مدیران شهری و استانی و تعدادی از شهروندان در بوستان «مادر» برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان ، محمود ایرانمنش، افزود: این دوره از مسابقات با همکاری […]

رییس کمیته برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان، گفت: مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان به مناسبت گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با حضور مدیران شهری و استانی و تعدادی از شهروندان در بوستان «مادر» برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان ، محمود ایرانمنش، افزود: این دوره از مسابقات با همکاری اداره‌کل شهری و امور شوراهای استانداری کرمان، شهرداری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری کرمان، برگزار شد.

وی با اشاره با اینکه در این مسابقات ٢٠ تیم از سازمان‌های آتش‌نشانی شهرداری‌های استان و کارخانجات صنعتی، حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این مسابقات با هدف ایجاد انگیزه و نشاط در میان آتش‌نشانان، ارتقای توانایی و قابلیت‌های ذهنی و جسمی، بالا بردن مهارت عملیاتی در شرایط اضطراری، تبادل تجارب عملیاتی و ایجاد رقابت در بین نیروهای آتش‌نشان و تبیین جایگاه آتش‌نشانی برگزار شد.

رییس کمیته برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان، با بیان اینکه این مسابقات بر مبنای فعالیت‌های منطبق با شرایط آتش‌نشانان در حوادث و عملیات‌ها و مطابق استانداردهای بین‌المللی، طراحی شده است، بخش‌های مختلف این مسابقه را  شامل عبور از موانع، شبیه‌سازی محل‌های صعب‌العبور، حمل ایمن مصدوم، حمل تجهیزات عملیاتی، عملیات آب‌رسانی و اطفای حریق دانست و گفت: تمام این بخش‌ها، منطبق با شرایط استاندارد عملیاتی در سطح جهانی هستند.

ایرانمش ادامه داد: دقت و سرعت‌عمل در حوزه فعالیت آتش‌نشانان بسیار مهم و ضروری است و همیشه باید مورد توجه آنها قرار گیرد.

وی از ‌محمد نجفیان، به‌عنوان برگزیده مقام اول، امیرحسین مرشد خنامانی، به‌عنوان برگزیده مقام دوم و موسی‌علی، به‌عنوان برگزیده مقام سوم در بخش انفرادی این مسابقات نام برد و گفت: در این مسابقات تیم‌های «گروه صنعتی لاستیک بارز کرمان (الف)»، «سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی کرمان (الف)» و «گروه صنعتی لاستیک بارز کرمان (ب)» به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

رییس کمیته برگزاری مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان استان کرمان، با بیان اینکه به تیم‌ها و نفرات برتر، جوایز ارزنده و جام مسابقات اهدا شد، افزود: به تمام تیم‌های شرکت‌کننده، لوح و نماد گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اهدا شد.

علی شهسواری اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی و نشست تخصصی مدیران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های سراسر استان از اولویت‌های دفتر امور شهری است.

وی افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی به صورت مستمر با حضور اساتید مجرب و تخصصی برای تمام پست‌های شهرداری انجام می‌شود.

شهسواری سپس با اشاره به اهمیت شغل آتش‌نشان گفت: این شغل در شهرداری‌ها کاری کاملاً تخصصی و حرفه‌ای و همیشه در خط مقدم بروز بحران‌ها است‌.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان به‌روزرسانی توانمندی‌ها، ارزیابی آمادگی‌های جسمانی‌، افزایش توانمندی‌ها و ایجاد نشاط در آتش‌نشانان را از اهداف برگزاری مسابقات آتش نشانان عنوان کرد.

وی گفت: تیم‌های شهرداری‌های استان در این مسابقات شرکت می کنند و ضمن ارزیابی آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

یادآوری می شود: سومین دوره مسابقات عملیاتی ورزشی آتش‌نشانان کرمان با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها، شهردار کرمان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان و اعضای شورای شهر برگزار شد.




آتش‌نشانان همیشه در خط مقدم بروز بحران‌ها

منبع:یـزدان کـرمان
? آتش‌نشانان همیشه در خط مقدم بروز بحران‌ها