۹ مجروح در بخش مراقبتهای ویژه کرمان بستری هستند

کرمان- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام انتقال بیماران حوادث تروریستی درمیانگین زمانی ۱۵ دقیقه توسط اورژانس این شهرستان، از ادامه روند درمان ۹ بیمار در بخش های ویژه بیمارستانی خبر داد. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر مهدی احمدی نژاد در مراسم تقدیر از کادر […]

کرمان- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام انتقال بیماران حوادث تروریستی درمیانگین زمانی ۱۵ دقیقه توسط اورژانس این شهرستان، از ادامه روند درمان ۹ بیمار در بخش های ویژه بیمارستانی خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر مهدی احمدی نژاد در مراسم تقدیر از کادر اورژانس، پرستاری و پزشکی امدادرسان در حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان در ستاد وزارت بهداشت، گفت: خوشبختانه تمام بیماران با میانگین زمانی ۱۵ دقیقه به مراکز درمانی منتقل شدند که با توجه به انبوه جمعیت حاضر در مراسم سالگرد شهید سلیمانی، زمان بسیار خوبی است.

وی افزود: تمام بیماران و شهدا طی دو ساعت از محل انفجارها تخلیه و توسط ۲۱ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتور آمبولانس و ۷۰ نیروی عملیاتی به بیمارستان‌های کرمان منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این که برای درمان سریع مجروحان از ۱۲ بیمارستان دولتی، خصوصی و نظامی کرمان کمک گرفته شد، اظهار کرد: این دو حادثه انفجار تروریستی در مجموع ۲۸۴ مجروح برجای گذاشت که ۱۹۵ نفر از آنان بستری شدند.

دکتر احمدی نژاد یادآور شد: سه عمل پیوند نیز به طور همزمان انجام شد که اعضا و اندام این افراد به ۱۰ گیرنده منتقل شد.

وی با اشاره به این که خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد هیچ بیماری به دلیل احیای ناکافی و عدم مداخله سریع درمانی از دست نرفت، خاطرنشان کرد: برپایی بیمارستان صحرایی مقدور بود ولی به دلیل نگرانی از تأخیر در انتقال بیماران به مراکز درمانی این کار انجام نشد.

دکتر احمدی نژاد افزود: در این حوادث تروریستی شاهد الطاف الهی و فداکاری کادر سلامت بودیم و به لطف کار گروهی همکاران سلامت، بحران به خوبی مدیریت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از حوادث تروریستی کرمان ۱۷ مصدوم باقی مانده که ۹ نفر از آنان در بخش‌های ویژه و ۸ نفر در سایر بخش‌های بیمارستان‌های کشور بستری هستند وحال سه تن از آنان وخیم است.

گفتنی است مراسم تقدیر از کادر اورژانس، پرستاری و پزشکی حوادث تروریستی کرمان در حاشیه جلسه شورای معاونان با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

کد خبر ۵۹۹۵۳۵۴




۹ مجروح در بخش مراقبتهای ویژه کرمان بستری هستند

منبع: مــهر
? ۹ مجروح در بخش مراقبتهای ویژه کرمان بستری هستند