۷ جعل علامت استاندارد در استان کرمان تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

مدیر‌کل استاندارد کرمان با اشاره به بازرسی از فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در سطح استان گفت: هفت مورد جعل علامت استاندارد در استان کرمان شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، اسماعیل عاقلی امروز ظهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ […]

مدیر‌کل استاندارد کرمان با اشاره به بازرسی از فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در سطح استان گفت: هفت مورد جعل علامت استاندارد در استان کرمان شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، اسماعیل عاقلی امروز ظهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان در جمع نمازگزاران اظهار داشت: برای اداره استاندارد محیط زیست بسیار اهمیت دارد و رعایت استانداردهای لازم در واقع حفاظت از محیط زیست در کشور است.

وی با بیان اینکه استاندارد در واقع با زندگی امروزی ما عجین شده است و تمام وسایل و لوازمی که روزانه استفاده می‌کنیم باید استاندارد داشته باشند تا آرامش ما را ایجاد کنند تاکید کرد: وسایل و لوازم غیراستاندارد در زندگی ما ناآرامی ایجاد می‌کند.

مدیر‌کل استاندارد کرمان خاطر‌نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر در تعیین راهبردهای کشور در شعار سال بر کیفیت محصولات تاکید دارند و کیفی‌سازی محصولات را راه مناسبی برای مقابله با قاچاق کالا و استفاده مردم از تولیدات داخلی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه اگر به استاندارد توجه نکنیم نه تنها بازار خارجی را از دست می‌دهیم بلکه بازار داخلی را هم از دست دادیم و مصرف کننده از کالای غیراستاندارد رضایت ندارد افزود: طرح‌های مختلفی برای نظارت و ارزیابی استاندارد کالاها در سطح استان کرمان اجرا می‌شود.

عاقلی تصریح کرد: متاسفانه تمام کالاها مشمول علامت استاندارد نیستند و در کشور حدود هشتاد هزار فرآورده تولید می‌شود که از این تعداد فقط حدود هزار فرآورده مشمول استاندارد اجباری است که بر تولید و عرضه آن نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه کالاهایی که استاندارد شده‌اند این قابلیت را برای مصرف کننده دارد که اگر مشکلی وجود داشته باشد این مشکلات را رصد و پیگیری کرد گفت: طرح نظارت بر بازار را در حال اجرا داریم و در این طرح کالاها را از فروشنده‌ها خریداری و بعد از آزمایشات لازم نتیجه کیفیت آن کالا را به مراجع مربوطه اعلام می‌کنیم.

مدیر‌کل استاندارد کرمان از ۵ هزار و ۷۳۵ مورد بازرسی از فروشگاه‌های استان کرمان در هفت ماهه ابتدای سال خبر داد و افزود: در این بازرسی‌ها ۱۹۰ نمونه فرآورده خریداری و مورد آزمایش قرار گرفته است.

از صدور ۷۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد تا تعلیق و ابطال ۳۱ پروانه در کرمان

وی با بیان اینکه هتل‌ها، آپارتمان‌ها و زائرسراها نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرند و نحوه خدمات آنها بررسی می‌شود اظهار داشت: در این مدت ۱۳۱ مورد اماکن ورزشی مورد بازرسی قرار گرفتند که برای اولین بار انجام می‌شود و نتایج آن نیز حتما اعلام می‌شود.

عاقلی با اشاره به اینکه کارخانه‌های آرد استان کرمان مشکل استاندارد ندارند و هشت کارخانه فعال در استان مورد بازرسی قرار گرفتند گفت: هزار و ۱۱۰ نازل جایگاه‌ها سوخت نیز بازرسی شده است و جایگاه‌های سوخت تحت رصد و بازرسی اداره استاندارد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده  ۷۲ پروانه جدید صادر شده و ۱۱۵ پروانه نیز تمدید شده است خاطر‌نشان کرد: در این بازیدها ۳۱ پروانه استاندارد نیز به حالت تعلیق و ابطال در آمدند.

مدیر‌کل استاندارد کرمان از صدور ۹۶۴ مورد مجوز واردات در استان کرمان که استانداردهای لازم را داشتند خبر داد و گفت: هزار و ۲۹۴ اقدام حقوقی در اداره استاندارد انجام شده است که از این تعداد هفت مورد جعل علامت استاندارد در استان کرمان شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

انتهای پیام/۵۱۱/




۷ جعل علامت استاندارد در استان کرمان تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

منبع: تسنــیم
? ۷ جعل علامت استاندارد در استان کرمان تحت پیگرد قانونی قرار گرفت