۶ اثر ناملموس و میراث معنوی استان کرمان در فهرست آثار ملی ثبت شد

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: شش اثر ناملموس و میراث معنوی استان کرمان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. سعید شاهرخی امروز سوم بهمن ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: این آثار شامل آیین عاشوری استان کرمان، آیین احیاء شب عاشورا طغرالجرد کوهبنان، غذای فسنجون پسته رفسنجان و […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: شش اثر ناملموس و میراث معنوی استان کرمان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

سعید شاهرخی امروز سوم بهمن ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: این آثار شامل آیین عاشوری استان کرمان، آیین احیاء شب عاشورا طغرالجرد کوهبنان، غذای فسنجون پسته رفسنجان و انار، کشک و مغز پسته رفسنجان و انار، فن تهیه غذای پختو تهیه شده از گیاه هُریشو رفسنجان و فن تهیه شیره خرما شهرستان‌های جنوبی استان کرمان می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه این آثار در کنار ارزش فرهنگی‌شان می‌توانند موجب جذب گردشگران و بهره اقتصادی شهرستان‌های مختلف استان شوند، افزود: مشارکت جوامع محلی و دستگاه‌های دولتی علاقمند رسیدن به این هدف را آسان‌تر می‌کند. 

وی بیان کرد: تمام تلاش همکاران ثبت آثار ناملموس اداره‌کل میراث‌فرهنگی در خصوص ثبت آثار ملی بر این است که اصالت و هویت تکنیک‌ها، روش‌های تهیه و آماده‌سازی این آثار مورد توجه قرار گیرد.

 شاهرخی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌هایی که در واحد معاونت میراث‌فرهنگی و ثبت آثار اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان انجام می‌شود، از همکاران این واحد تشکر می‌کنم.

انتهای پیام 




۶ اثر ناملموس و میراث معنوی استان کرمان در فهرست آثار ملی ثبت شد

منبع: ایـسنا
? ۶ اثر ناملموس و میراث معنوی استان کرمان در فهرست آثار ملی ثبت شد