۵ شهر کرمان به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی انتخاب شدند

کرمان – فت فتو – معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشریح نتایج جلسه کمیته انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی طی امروز گفت: پنج شهر استان کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی در کشور انتخاب شدند. به گزارش فت فتو، پویا محمودیان عصر پنجشنبه در نشست پنجمین شورای […]

کرمان – فت فتو – معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشریح نتایج جلسه کمیته انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی طی امروز گفت: پنج شهر استان کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی در کشور انتخاب شدند.

به گزارش فت فتو، پویا محمودیان عصر پنجشنبه در نشست پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور افزود: بنا به تصمیم کمیته انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، شهربابک در رشته فیروزه ، راور در رشته قالی و قلعه گنج نیز به عنوان شهر حصیربافی انتخاب شدند.

وی اظهارداشت: همچنین شهر کرمان نیز به علت تنوع انواع صنایع دستی به عنوان شهر ملی صنایع دستی به تایید کمیته انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی رسید.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: شهر راین (شهرستان کرمان) نیز به صورت مشروط و با فرصت ۶ ماهه برای تکمیل مستندات لازم در رشته چاقوسازی به عنوان شهر ملی صنایع دستی مشخص شد.

پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور امروز با حضور مسئولان میراث فرهنگی، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان در محل هتل پارس کرمان تشکیل جلسه داد.

انتخاب شهرهای کرمان به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی درحالی است که این استان با هشت اثر بیشترین آثار ثبت جهانی را در کشور در مقایسه با سایر استان ها دارد.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.




۵ شهر کرمان به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی انتخاب شدند

منبع: ایرنـا
? ۵ شهر کرمان به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی انتخاب شدند