۵۰ هکتار اراضی شهرستان بردسیر زیر کشت منداب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: جهت اصلاح خاک، در بیش از ۵۰ هکتار اراضی شهرستان بردسیر منداب کشت شد. حیدرآبادی  گفت: در سال‌های اخیر با پیگیری‌های کارشناسان پرتلاش مرکز حومه شهرستان سطحی بالغ بر ۵۰ هکتار از اراضی این منطقه جهت اصلاح خاک و تولید کودسبز و انجام کشاورزی حفاظتی زیرکشت گیاه منداب […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: جهت اصلاح خاک، در بیش از ۵۰ هکتار اراضی شهرستان بردسیر منداب کشت شد.

حیدرآبادی  گفت: در سال‌های اخیر با پیگیری‌های کارشناسان پرتلاش مرکز حومه شهرستان سطحی بالغ بر ۵۰ هکتار از اراضی این منطقه جهت اصلاح خاک و تولید کودسبز و انجام کشاورزی حفاظتی زیرکشت گیاه منداب قرار گرفته است.

او می گوید: در سال‌های اخیر با پیگیری‌های کارشناسان پرتلاش مرکز حومه شهرستان سطحی بالغ بر ۵۰ هکتار از اراضی این منطقه جهت اصلاح خاک و تولید کودسبز و انجام کشاورزی حفاظتی زیرکشت گیاه منداب قرار گرفته است.

به گفته حیدرآبادی ، منداب در شهرستان بردسیر در آبان ماه کشت و دراواخر اسفندماه و اوایل فروردین ماه همزمان با تشکیل گل‌ها به عنوان کود سبز به زمین برگردانده می‌شود.

حیدرآبادی تصریح کرد: کشت گیاه منداب یک جایگزین مناسب برای کود‌های شیمیایی است و در تولید محصول سالم و افزایش عملکرد گیاه نقش موثر دارد.

وی افزود:کشاورزان منداب را با هدف تامین کود سبز و تغذیه اراضی کشاورزی در مزارع و باغات خود کشت می‌کنند و حاصلخیزی خاک، جبران فقر خاک و نگهداری آب از جمله فواید این کشت در اراضی کشاورزی است.

فت فتو کرمان کرمان




۵۰ هکتار اراضی شهرستان بردسیر زیر کشت منداب

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ۵۰ هکتار اراضی شهرستان بردسیر زیر کشت منداب