۴۳ درصد مردم کرمان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

کرمان‌ – فت فتو – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه این استان جزو استان هایی است که پروتکل های بهداشتی به‌خوبی رعایت نمی شود گفت: فقط حدود ۴۳ درصد جمعیت این استان پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند که برای کنترل کرونا باید این آمار باید افزایش یابد. به گزارش فت فتو، […]

کرمان‌ – فت فتو – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه این استان جزو استان هایی است که پروتکل های بهداشتی به‌خوبی رعایت نمی شود گفت: فقط حدود ۴۳ درصد جمعیت این استان پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند که برای کنترل کرونا باید این آمار باید افزایش یابد.

به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی‌نژاد روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمان افزود: در این خصوص استان ها به ۲ دسته تقسیم شدند که بیشتر استان ها از جمله کرمان در گروه دوم قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: شهرستان انار طی هفته گذشته از رنگ آبی به زرد تبدیل شده و در مجموع روند بیماری در استان کرمان طبق ارقام استانی و گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رو به نزول است اما شیب کندی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شیوع کرونا در استان کرمان هفته گذشته تقریبا نسبت به هفته قبل تر از آن روند بیماری و بستری ها ثابت مانده و شیب قابل توجهی نداشتیم.

وی یادآور شد: نگرانی از وضعیت توقف شیب نزولی و آغاز روند صعودی در کشور وجود دارد لذا کرونا باید به نحوی مدیریت و رعایت شود.

رشیدی نژاد افزود: برای کنترل بیماری کرونا وابسته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش میزان واکسیناسیون هستیم و در هفته سه تا چهار درصد به جمعیت واکسیناسیون نوبت اول و دوم ما اضافه می شود که فراتر از پیش بینی است اما همچنان استقبال زیاد نیست.

وی تصریح کرد: هرچند به عوامل متعددی از جمله تبلیغات‌ سو، برخی از تزریق واکسن واهمه دارند در حالی که با این روش می‌توان شدت و میزان ابتلا و مرگ‌و میر کرونا را کاهش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: مرگ ومیرها در هفته گذشته کاهش یافته اما نگران افزایش بیماری در این استان هستیم و برخی شهرها از وضعیت کمرنگ درآمده اند، در کشور نیز شهرهای قرمز افزایش یافته و در استان کرمان نسبتا وضعیت بد نبوده اما باید مراقبت کنیم.

وی گفت: نزدیک یک میلیون ‌و ۸۴۰ هزار نفر در استان کرمان در نوبت نخست و ۹۸۰ هزار نفر در نوبت دوم واکسینه شده اند و به طور کلی در این استان ۷۲ درصد نوبت اول و ۳۲ درصد طی نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رشیدی نژاد بیان داشت: شدت واکسیناسیون در حوزه های مختلف متفاوت و در شرق این استان نیز کمتر از میانگین است که به شرایط اقلیمی برمی‌گردد لذا از فرمانداران خواستیم نشست های توجیهی برای مردم برگزار کنند.

وی ادامه داد: استان کرمان در واکسیناسیون با اندکی کاهش نزدیک به متوسط کشوری قرار دارد و در مجموع با رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون می‌توانیم به توقف بیماری امیدوار باشیم.




۴۳ درصد مردم کرمان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

منبع:ایرنـا
? ۴۳ درصد مردم کرمان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند