۱۶۹۰ مددجوی کمیته امداد کرمان صاحب مسکن شدند

کرمان – فت فتو – یکهزار و ۶۹۰ واحد مسکونی توسط ریاست جمهوری بصورت ویدئو کنفرانسی و با حضور استاندار کرمان و سایر مسئولان در این استان افتتاح و به مددجویان کمیته امداد واگذار شد. به گزارش فت فتو، این پروژه ها در قالب های مختلف از جمله مسکن مددجویی و پروژه های مشارکتی با […]

کرمان – فت فتو – یکهزار و ۶۹۰ واحد مسکونی توسط ریاست جمهوری بصورت ویدئو کنفرانسی و با حضور استاندار کرمان و سایر مسئولان در این استان افتتاح و به مددجویان کمیته امداد واگذار شد.

به گزارش فت فتو، این پروژه ها در قالب های مختلف از جمله مسکن مددجویی و پروژه های مشارکتی با همکاری دیگر ارگان ها احداث شد که اکنون به بهره برداری رسیده است. 

واگذاری این میزان واحدمسکونی به مددجویان استان کرمان همزمان با افتتاح هشت هزار و ۷۴۴ واحدمسکونی در کل کشور صورت گرفت که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری و رییس کمیته امداد کشور و حضور استاندار کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندهی قرارگاه ارتش جنوب شرق کشور و مدیرکل کمیته امداد استان در کرمان انجام شد.

همچنین در ادامه از سامانه امداد هوشمند کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور رونمایی شد که ۱۲۲ هزار و ۹۵۵ خانوار از استان کرمان در سامانه امداد هوشمند(سها) کشور ثبت شده، این سامانه با شناسایی نیازمند و نوع نیاز، امدادرسانی به آنان را با هماهنگی بین دستگاه های حمایتی تسهیل می کند.

بر این اساس یکهزار و ۱۰۰ خانواده خودکفا و توانمند می شوند که دیگر نیازی به مستمری کمیته امداد ندارند، که به گفته مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به جای آنان، افراد پشت نوبتی جایگزین پوشش های حمایتی می شوند.

ریشه کنی فقر مطلق در کرمان دور از ذهن نیست

استاندار کرمان در این آیین با قدردانی از خدمات عام المنفعه نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) که در حوزه‌های مختلف از جمله توجه به نیازمندان کارهای خوبی انجام داده‌است گفت: امیدوارم این خدمات با همکاری ارتش، سپاه و بسیج سازندگی سایر دستگاه های متولی در این استان مضاعف شود.

علی زینی وند افزود: باید برای ریشه شدن فقر به مسایل توسعه متوازن استان توجه کرد، همانگونه که این استان نیاز به‌ کارخانه ها دارد اما تمرکز بر آن‌ نباید ما را از مشاغل‌ خرد غافل کند زیرا با سرمایه اندک می توان در این حوزه اشتغالزایی کرد.

وی اظهار داشت: راه اندازی مشاغل خرد ممکن است که ثروت های بزرگی مثل فولاد و پتروشیمی برای استان ایجاد نکند اما اینها ثروت های انسانی هستند که اگر به آن توجه نشود با نسلی بدون اعتماد به نفس و با افزایش حاشینه نشینی ها روبرو می شویم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: ریشه کنی فقر مطلق از عهده‌ کشور کاملا برمی آید که نه تنها دولت بلکه با میدان آوردن ظرفیت مردم سمن ها و سازمان‌ها می تواند محقق شود و سامانه امداد هوشمند همچنین ضمن شناسایی نیازمندان و خیران، به‌نوعی با پالایش و بسیج مردمی می تواند به این حوزه کمک کند.

وی ادامه داد: پیش از این آماری پالیش شده از حوزه نیازمندان و خیران استان کرمان نداشتیم لذا باید اهداف و برنامه ریزی را به صورت اطلس حمایتی مردمی تدوین و نیازمندی ها را براورد کنیم و در این زمینه ریشه کنی فقر مطلق در استان نیز با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها دور از ذهن نیست.

پوشش نهادهای حمایتی در کرمان فراتر از کشور

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه در رفع فقر مطلق با توجه به ظرفیت های موجود استان کارهای بزرگی می توان انجام‌داد گفت: دولت نگاه خوبی به این حوزه دارد، ضمن اینکه در پرداخت تسهیلات هم مشکلی نداریم.

یحیی صادقی افزود: امسال بیش از ۱۰۰ درصد تسهیلات حمایتی استان کرمان جذب شد لذا امیدوارم با همکاری استان تفاوتی اساسی در جنوب کرمان رقم بزنیم زیرا ۵۰ درصد مردم این منطقه زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی ابراز داشت: آمار پوشش نهادهای حمایتی در کشور هشت درصد از جمعیت و در استان کرمان این پوشش به ۱۳ درصد می رسد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان همچنین سه هزار و ۸۰۰ بیمه شده تامین اجتماعی دارد که ۳۰۰ نفر از آنان بازنشست شدند، ضمن آنکه ۱۰۰ نفر نیز از راه بیمه روستاییان و عشایر در استان بازنشست شده است.




۱۶۹۰ مددجوی کمیته امداد کرمان صاحب مسکن شدند

منبع: ایرنـا
? ۱۶۹۰ مددجوی کمیته امداد کرمان صاحب مسکن شدند