۱۵ ساعت عملیات جستجو برای نجات جان یک کوهنورد

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر کرمان از تلاش ۱۵ ساعته نیرو‌های امدادی راین برای نجات جان یک کوهنورد در ارتفاعات کوه هزار راین خبر داد. محمد امیرخانی گفت: طی تماس تلفنی یک کوهنورد در ساعت ۲۰:۳۰ جمعه ۲ اردیبهشت ماه (شب قدر) با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان مبنی بر […]

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر کرمان از تلاش ۱۵ ساعته نیرو‌های امدادی راین برای نجات جان یک کوهنورد در ارتفاعات کوه هزار راین خبر داد.

محمد امیرخانی گفت: طی تماس تلفنی یک کوهنورد در ساعت ۲۰:۳۰ جمعه ۲ اردیبهشت ماه (شب قدر) با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان مبنی بر مفقود شدن در ارتفاعات کوه هزار راین، بلافاصله یه تیم امدادونجات از پایگاه کوهستان راین به محل حادثه اعزام شد.

او می‌گوید: این کوهنورد در پی صعود به قله هزار و دستیابی به محل جانپاه در ارتفاعات هزار مفقود شده بود.

امیر خانی گفت: نجاتگران هلال احمر به محض ورود به منطقه کوهستانی عملیات جستجو را آغاز کردند و این عملیات تا ظهر امروز، شنبه سوم اردیبهشت ماه ادامه یافت.

به گفته او این کوهنورد به دلیل آشنایی نداشتن به این منطقه در همان تماس اولیه، آدرس و موقعیت جغرافیایی خود را اشتباه اعلام کرده بود.

امیرخانی می‌گوید: این عملیات به مدت ۱۵ ساعت به طول انجامید و نجاتگران هلال احمر در طول این شبانه روز به صورت مستمر ۳ دره را جستجو کردند و بالاخره در ساعت ۱۲ ظهر امروز شنبه این کوهنورد را در دره‌ای به  نام بزکش پیدا کردند.

به گفته معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان تلفن همراه این کوهنورد به دلیل حضور او در پایین دست دره از دسترس خارج و هیچ گونه برقراری تماس میسر نبود.

امیرخانی به بارندگی و لغزندگی منطقه کوهستانی اشاره کردو گفت: خوشبختانه این کوهنورد با تجهیزات کامل کوهنوردی شب تا صبح را در محلی از کوه سپری کرده بود که بالاخره به همت نیرو‌های هلال احمر در دره بزکش پیدا شد.

فت فتو کرمان کرمان




۱۵ ساعت عملیات جستجو برای نجات جان یک کوهنورد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ۱۵ ساعت عملیات جستجو برای نجات جان یک کوهنورد