مردم رودبار جنوب در فصل گرما مراقب عقرب گزیدگی باشند

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رودبار جنوب گفت: سیلاب اخیر و گرمای هوا فعالیت عقرب‌ها را افزایش می‌دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ دکتر احسان باقری رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب در خصوص افزایش عقرب‌زدگی در این شهرستان گفت: با توجه به افزایش فعالیت عقرب‌ها با گرم شدن هوا باید […]



مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رودبار جنوب گفت: سیلاب اخیر و گرمای هوا فعالیت عقرب‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ دکتر احسان باقری رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب در خصوص افزایش عقرب‌زدگی در این شهرستان گفت: با توجه به افزایش فعالیت عقرب‌ها با گرم شدن هوا باید رعایت موارد ایمنی بیش‌از گذشته مدنظر مردم قرار گیرد.

 
وی افزود: به جهت جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از سم عقرب بهترین راهکار و اقدام به‌سازی محیط از قبیل جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی شامل سنگ، آجر و زباله از نزدیکی اماکن مسکونی، جلوگیری از بازی‌کردن کودکان مقارن با غروب آفتاب در بیرون از خانه، ارتفاع‌دادن مناسب به مقدار حداقل ۴۰ سانتیمتر درب ورودی ساختمان‌ها است.
 
مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان رودبارجنوب، با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۸ مورد عقرب‌زدگی  سال ۱۴۰۲ و ۶۰ مورد در فروردین امسال در رودبار جنوب ثبت شده است، اظهار کرد: پیشگیری از عقرب‌زدگی، اطلاع‌‌رسانی و آگاهی‌دادن به مردم بسیار مهم و ضروری است.
 
وی خاطرنشان کرد: احتیاط در پوشیدن لباس و کفش در مناطق عقرب‌خیز و تکاندن لباس و کفش قبل‌از پوشیدن آن‌ها، لزوم پوشیدن کفش و اجتناب از پابرهنگی، احتیاط در محل خواب و اجتناب از فرو‌بردن دست بدون محافظ در زیر سنگ‌ها، حفره‌ها و سوراخ‌های فاقد دید کافی موارد مهمی است که رعایت آن‌ها الزامی است.
 
دکتر باقری در پایان گفت: در صورت عقرب‌زدگی درجه اول حفظ خونسردی و آرامش، بی‌حرکت و ثابت نگه‌داشتن عضو گزیده‌شده، استفاده از بسته‌های آب سرد به مدت یک تا دو ساعت، مراجعه فوری به مراکز بهداشتی و درمانی از اقدامات اولیه عقرب‌زدگی است.
 
منبع: رودبار ما
انتهای خبر/پورحیدر
 
 


مردم رودبار جنوب در فصل گرما مراقب عقرب گزیدگی باشند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? مردم رودبار جنوب در فصل گرما مراقب عقرب گزیدگی باشند