۱۵۳۶ واحد صنعتی کرمان مشترک گاز طبیعی هستند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد:از مجموع ۸۴ شهر استان کرمان ۷۸ شهر به شبکۀ گاز متصل هستند و ۷۹۲ هزار و ۹۷۷ اشتراک در حوزۀ گاز استان وجود دارد. به گفتۀ مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان،۱۵۳۶ واحد صنعتی کرمان مشترک گاز طبیعی هستند. محمدرضا سلیمانی همچنین گفت که در حال حاضر ۶۲ پروژۀ گازرسانی در استان […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد:از مجموع ۸۴ شهر استان کرمان ۷۸ شهر به شبکۀ گاز متصل هستند و ۷۹۲ هزار و ۹۷۷ اشتراک در حوزۀ گاز استان وجود دارد.

به گفتۀ مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان،۱۵۳۶ واحد صنعتی کرمان مشترک گاز طبیعی هستند.

محمدرضا سلیمانی همچنین گفت که در حال حاضر ۶۲ پروژۀ گازرسانی در استان کرمان با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که برخی از این طرح‌ها استراتژیک و راهبردی هستند.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان، وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:«شرکت گاز شرکتی عملیاتی برای گازرسانی ایمن و پایدار است و در استان کرمان حدود ۳۰ سال فعالیت دارد».

وی با بیان اینکه دستاوردهای شگرفی طی ۲ سال اخیر در حوزۀ گاز استان کرمان رقم خورده است،ادامه داد:«در دو سال گذشته ۱۱ شهر استان گازدار شده‌اند و در حال حاضر از مجموع ۸۴ شهر استان،۷۸ شهر به شبکۀ گاز متصل هستند».

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تاکید کرد:«گازرسانی به چهار شهر علی‌آباد ارزوئیه،جبالبارز جیرفت،دهکلان جیرفت و نودژ منوجان در دست اجرا است و گاز رسانی به دو شهر رمشک و چاه‌دادخدا نیز در مرحلۀ انتخاب پیمانکار قرار دارد».

وی با بیان اینکه سه‌هزار و ۷۶۴ روستا در استان کرمان شرایط گازرسانی دارند،خاطرنشان کرد:«یک‌هزار و ۹۰۵ روستا در استان تا به امروز گازرسانی شده است که گازرسانی ۵۸۷ روستا طی دو سال اخیر بوده است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ گازرسانی به تمام روستاهای استان تعیین تکلیف شود».

سلیمانی ادامه داد:«۷۹۲ هزار و ۹۷۷ اشتراک در حوزۀ گاز استان شامل ۷۸ درصد در شهرها و ۲۲ درصد در روستاها جذب شده که ۱۱ درصد آن در دولت سیزدهم بوده است و ۵۵۰ هزار و ۸۸۴ علمک گاز نیز در سطح استان نصب شده است».

وی بیان کرد:«یک‌هزار و ۵۳۶ مشترک صنعتی گاز در استان کرمان داریم و ۴۶۵ مورد از صنایع استان در دولت فعلی به شبکۀ سراسری گاز ملحق شده‌اند».

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود:«تعداد ۷۹ ایستگاه گاز طبیعی CNG در استان کرمان برای تامین گاز خودروها داریم که روزانه تقریبا ۵۰۰ هزار مترمکعب مصرف گاز این ایستگاها برای سوخت‌رسانی است».

وی گفت:«تاکنون ۲۷ هزار و ۹۲۴ کیلومتر در معابر شهرها و روستاهای استان کرمان خطوط شبکۀ گازرسانی ایجاد شده است که ۱۹ درصد آن طی دو سال گذشته اجرا شده است».

سلیمانی ادامه داد:«با مصرف گاز در استان کرمان تا به امروز ۱۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی شده است که ۱۴ میلیون لیتر در حوزۀ صنایع بوده است».

وی با بیان اینکه میانگین گازرسانی در کشور ۸۴ درصد و در استان کرمان ۶۳ درصد است،اضافه کرد:«البته در حوزۀ شهری ۹۹ درصد و بالاتر از میانگین کشوری هستیم،اما در بخش روستایی عقب‌ماندگی داریم که تلاش داریم با همت و همکاری مسئولان پروندۀ گازرسانی در استان کرمان تا سال ۱۴۰۴ به‌طور کامل بسته شود و منابع به سمت بهره‌برداری و خدمات‌رسانی برود».

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اظهار کرد:«برای سال‌جاری یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر توسعۀ شبکۀ گازرسانی تکلیف و تعهد داریم که تا امروز یک‌هزار و ۶۴۶ کیلومتر شبکه در سطح استان از ابتدای سال انجام دادیم و از میزان تکلیف شده عبور کردیم».

وی بیان کرد:«با انجام طرح‌های گازرسانی پیشبینی می‌شود که پوشش جمعیتی ۹۹.۵ درصد از شهرها و ۶۹.۹ درصد از روستاهای استان تا پایان امسال گازرسانی شوند».

وی با اشاره به استقبال نکردن مردم برخی نقاط استان کرمان از گاز گفت:«بیش از ۹۰ هزار ظرفیت گازرسانی در جنوب استان انجام شده است که بیش از ۷۳ هزار ظرفیت استفاده نشده داریم،همچنین بیش از ۱۵۴ هزار ظرفیت استفاده از گاز در شرق استان ایجاد شده که بیش از ۹۳ هزار عدم استقبال در این منطقه داریم که باید با کمک رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی،مردم جنوب و شرق استان از این نعمت ارزان و پاک استفاده کنند».

سلیمانی بیان کرد:«یک‌هزار و ۵۶۱ گلخانۀ مجوزدار در استان کرمان داریم که ۴۸۵ مورد در محدودۀ سبز و مشمول گازرسانی قرار دارند،اما تنها ۲۶ گلخانه از گاز استفاده می‌کنند که باید صاحبان گلخانه‌ها هر چه زودتر با استفاده از تسهیلات به شبکۀ گاز وصل شوند».

وی یادآور شد:«۷۵ درصد از سهم انرژی صنایع استان کرمان مربوط به حوزۀ گاز است و ۴۵ درصد از مصرف گاز در سال گذشته مربوط به بخش نیروگاهی است».

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد:«۱۲ هزار و ۷۷۷ واحد دارای موتورخانه شناسایی شده است که ۵۰ درصد از آن‌ها در سامانه برای بهسازی ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از پنج‌هزار مورد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بهسازی شده‌اند».




۱۵۳۶ واحد صنعتی کرمان مشترک گاز طبیعی هستند

منبع:خبر کرمان
?

۱۵۳۶ واحد صنعتی کرمان مشترک گاز طبیعی هستند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی