۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمان، نتیجه تعامل دولت و بخش خصوصی

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: حدود ۲۵ درصد سرمایه‌گذاری استان از طریق بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نشأت گرفته که با تعامل بخش خصوصی و دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است. محمدرضا وحیدی ۲۸ تیرماه در جلسه هماهنگی راهبران توسعه شهرستان بم اظهار کرد: […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: حدود ۲۵ درصد سرمایه‌گذاری استان از طریق بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نشأت گرفته که با تعامل بخش خصوصی و دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است.

محمدرضا وحیدی ۲۸ تیرماه در جلسه هماهنگی راهبران توسعه شهرستان بم اظهار کرد: در استان کرمان برنامه‌ریزی برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی مبتنی بر اشتغال‌زایی و متکی بر روش‌های دانش بنیان و روش‌های جدید علمی صورت گرفته است.

وی افزود: برای رشد اقتصادی به ۹۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم که دولت ۱۴ درصد آن را می‌تواند تامین کند و مابقی باید توسط بخش خصوصی، تسهیلات بانکی، بورس و سایر منابع دیگر باید تامین شود ‌.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه‌داد: حدود ۲۵ درصد سرمایه‌گذاری استان از طریق بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نشأت گرفته که با تعامل بخش خصوصی و دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: متاسفانه شرکت‌های بزرگ ما زنجیره تولید خود را تکمیل نکرده‌اند و اگر اتفاقی برای این بنگاه‌ها رخ دهد اشتغال و ارزش افزوده ما نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید این زنجیره توسط بنگاه‌ها تکمیل شود.

وحیدی عنوان‌کرد: باید با استفاده از ظرفیت قانونی اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم تا به رشد موردنظر برسیم و یکی از این ظرفیت‌ها جهش تولید دانش بنیان است.

وی عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی و شرکت های بزرگ اگر فعالیت تحقیق و توسعه در زمینه دانش‌بنیان و موضوعات فناوری جدی برای تکمیل چرخه تولید یا اقدام نوآورانه انجام دهند، معادل هزینه‌های انجام شده به عنوان مالیات قطعی تلقی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم اگر هزینه در خصوص مدارس، دانشگاه، مراکز بهداشتی و درمانی یا اردوگاه‌های تربیتی صورت بگیرد، از درآمد مشمول مالیات کسر می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های خودروسازی می‌توانند در بحث گردشگری ورود کنند تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند زیرا با توجه به آثار ثبت ملی و جهانی استان کرمان، ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد.

انتهای پیام




۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمان، نتیجه تعامل دولت و بخش خصوصی

منبع: ایـسنا
? ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمان، نتیجه تعامل دولت و بخش خصوصی