یک مادر و دو فرزندش در بارگاه مفقود شد/لزوم تسریع در جستجوی هوایی

کرمان – تیم‌های امدادی طی چهار روز گذشته در حال جستجو برای پیدا کردن یک مادر و فرزندانش در بیابان های اطراف کهنوج و منوجان در گرمای نزدیک به ۴۹ درجه هستند. فت فتو – گروه استان‌ها: این روزها مردم منوجان و کهنوج و عنبرآباد پویش‌های متعددی برای پیدا کردن اعضای مفقود شده یک خانواده […]

کرمان – تیم‌های امدادی طی چهار روز گذشته در حال جستجو برای پیدا کردن یک مادر و فرزندانش در بیابان های اطراف کهنوج و منوجان در گرمای نزدیک به ۴۹ درجه هستند.

فت فتو – گروه استان‌ها: این روزها مردم منوجان و کهنوج و عنبرآباد پویش‌های متعددی برای پیدا کردن اعضای مفقود شده یک خانواده در منطقه بارگاه بین شهر منوجان و کهنوج راه انداخته‌اند و تیم‌های هلال احمر نیز در تلاش برای پیدا کردن این خانواده هستند.

داستان از روز شنبه گذشته شروع شد که یک مادر که دچار افسردگی شدید است با دو دخترش کوچکش در روستای تله شیراز شهرستان عنبرآباد از خانه خارج شد و پس از اعلام مفقودی تیم‌های مختلف در حال تلاش برای پیدا کردن این خانواده سه نفره بودند اما متأسفانه روز گذشته جسد دختر کوچک‌تر در جاده اطراف بارگاه پیدا شد.

گرمای هوا هر روز بیشتر می‌شود

حالا با توجه به افزایش روز افزون دمای هوا در این منطقه تلاش‌ها برای پیدا کردن دو عضو دیگر این خانواده تشدید شده است.

دمای هوای این منطقه طبق آخرین اعلام هواشناسی ۴۹ درجه ثبت شده است و پیش بینی شده دما افزایش نیز خواهد یافت.

حالا اعضای این خانواده خواستار کمک مردم و مسئولان و تیم‌های امدادی برای پیدا کردن دو عضو دیگر خانواده هستند.

پدر خانواده: مسئولان برای پیدا کردن فرزندم همکاری کنند

پدر این خانواده در گفتگو با مهر اظهارداشت: روز شنبه زمانی که من منزل نبودم همسرم همراه دو فرزندم حوالی ساعت ۹ صبح از خانه خارج شده و از همان روز مفقودی آنها را به مسئولان و پلیس اطلاع دادم.

وی افزود: پس از پیگیری‌های مستمر متوجه شدیم خانواده ام در حوالی ارتفاعات بارگاه دیده شده‌اند و پس از حضور در منطقه با تلاش نیروهای امدادی و پلیس در بخشی از کوه جسد دختر کوچکم را پیدا کردیم.

وی گفت: روند امدادرسانی کند است و با توجه به گرمای نزدیک ۵۰ درجه و شرجی شدید هوا امکان دارد جان فرزند بزرگم هم به خطر بیفتد از مسئولان، مردم و امدادگران می‌خواهیم تلاش کنند تا هر چه زودتر آنها را پیدا کنم.

روند امدادرسانی کند است و با توجه به گرمای نزدیک ۵۰ درجه و شرجی شدید هوا امکان دارد جان فرزند بزرگم هم به خطر بیفتد

وی عنوان کرد: امروز یک بالگرد از هلال احمر بندرعباس به منطقه بارگاه اعزام شده و امیدوارم قبل از تاریکی هوا به منطقه برسد و جستجوی هوایی نیز شروع شود.

وی گفت: برخی از مردم محلی می‌گویند همسر و دختر در همین ارتفاعات هستند و در این منطقه دیده شده‌اند اما گرمای شدید هوا بسیار نگران کننده است.

جستجوی هوایی از امروز انجام می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان منوجان صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در این خصوص بیان کرد: با اعلام خبری مبنی بر گم‌شدن مادری و فرزندانش و پیدا شدن جسد یکی از فرزندان این مادر در کنار جاده، بلافاصله تیم امداد و نجات، عملیات جستجو و نجات برای یافتن افراد مفقودی را آغاز کرد.

احمد طاهری گفت: با توجه به احتمال زنده بودن افراد گمشده جستجوی تیم‌های امدادونجات با همکاری نیروهای مردمی همچنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان منوجان گفت: با توجه به گستردگی منطقه، برای انجام عملیات بهتر درخواست بالگرد داده‌ایم.

۲۲ تیم امدادونجات در جستجوی مادر و فرزندان مفقود شده در جنوب استان

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از حضور ۲۲ تیم در منطقه جنوب استان جهت جستجو و نجات یک مادر به همراه ۲ فرزندش در جنوب استان خبر داد.

محمد امیرخانی بیان کرد: صبح روز یک شنبه مورخ پنجم تیرماه جاری در طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر مبنی بر مفقود شدن یک مادر به همراه ۲ فرزند «یک و سه ساله» در شهرستان عنبرآباد؛ بلافاصله ۴ تیم از شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد به روستای مذکور اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام ۸ تیم امداد و نجات از جمعیت هلال احمر شهرستان‌های کهنوج و منوجان در دومین روز جستجوی مفقودین افزود: در روز دوم جستجو جسد کودک یک ساله توسط نیروهای هلال احمر و مردمی در منطقه بارگاه منوجان پیدا شد.

وی با اشاره به اینکه هم چنان عملیات جستجو و نجات در منطقه «بارگاه» فی مابین منوجان و کهنوج در حال انجام است، بیان کرد: صبح امروز در سومین روز از عملیات جستجو و نجات ۱۰ تیم آنست، واکنش سریع و امدادی از مرکز استان و شهرستان‌های قلعه گنج، منوجان، کهنوج به منطقه مذکور اعزام شدند.

آنچه که نگران کننده است؛ افسردگی مادر و گرمای شدید هوای این روزهای جنوب کرمان است و به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، زمان برای پیدا کردن این خانواده اهمیت بالایی دارد و کار تیم‌های جستجوی زمینی و هوایی باید سرعت یابد.

کد خبر ۵۵۲۵۷۱۷




یک مادر و دو فرزندش در بارگاه مفقود شد/لزوم تسریع در جستجوی هوایی

منبع: مــهر
? یک مادر و دو فرزندش در بارگاه مفقود شد/لزوم تسریع در جستجوی هوایی