«کیهان بچه‌ها» در روستای کروک بم در حال فیلم‌برداری است

فت فتو ـ گروه فرهنگ‌وهنر:فیلم سینمایی «کیهان بچه‌ها» در روستای کروک از توابع بخش بروات در شهرستان بم در حال فیلمبرداری است. امیر مهرورزان کارگردان فیلم در گفت‌وگو با فت فتو با اشاره به اینکه فیلم‌نامۀ کیهان بچه‌ها براساس واقعیت نوشته شده است،گفت:«حدود پنج سال روی فیلم‌نامه کار شده و بیش از پنج بار و […]

فت فتو ـ گروه فرهنگ‌وهنر:فیلم سینمایی «کیهان بچه‌ها» در روستای کروک از توابع بخش بروات در شهرستان بم در حال فیلمبرداری است.

امیر مهرورزان کارگردان فیلم در گفت‌وگو با فت فتو با اشاره به اینکه فیلم‌نامۀ کیهان بچه‌ها براساس واقعیت نوشته شده است،گفت:«حدود پنج سال روی فیلم‌نامه کار شده و بیش از پنج بار و توسط سه،چهار نفر و به صورت تیمی نوشته و به دست استاد محمدرضا اصلانی بازنویسی شده است».

کیهان بچه‌ها ماجرای کودکی را به تصویر می‌کشد که اولین‌بار،کف صندوق‌های سیب،مجلۀ کیهان بچه‌ها را می‌بینید و از این طریق،به دنیای تازه‌ای وارد می‌شود.

مهرورزان که ۲۲ سال سابقۀ مستندسازی و مدیریت فیلمبرداری را در کارنامه دارد،با کیهان بچه‌ها،نخستین تجربۀ ساخت فیلم سینمایی خود را آغاز کرده است.

وی دربارۀ دلیل انتخاب روستای کروک برای فیلم‌برداری گفت:«فروردین سال گذشته،تیم طراحی صحنه و کارگردانی و فیلم‌برداری برای انتخاب لوکیشن به بم آمدند و چون نمی‌خواستیم تولید پراکندگی داشته باشد و از آنجا که به مدرسه و کوچه‌باغ‌های قدیمی و خاکی و دیوارهای خشتی نیاز داشتیم،روستای کروک را انتخاب کردیم».

وی افزود:«دلیل دیگر این است که مردم روستای کروک بسیار بیش‌تر از دیگر روستاها همکاری کردند و نام و حمایت آن‌ها باید به نیکی در این اثر هنری ثبت شود».

این فیلم در بخش سینمای مستقل است و با هزینۀ شخصی خود کارگردان ساخته می‌شود.

در بین عوامل تولید فیلم کیهان بچه‌ها،دو نفر از هنرمندان کرمانی نیز حضور دارند؛ علی نفیسی مدیر تولید و حاتم شجاعی مدیر تصویربرداری است.

مهرورزان کارگردان فیلم،۲۹ خردادماه در توضیح بیش‌تر دربارۀ کیهان بچه‌ها به فت فتو گفت:«در این فیلم،کودکی که برای اولین‌بار کف صندوق‌های سیب مجلۀ کیهان بچه‌ها را می‌بینید،به دنیای مطالعه و تصویرسازی راه می‌یابد و در مدرسه هم علاقۀ خود را پیگیری می‌کند و با ماجراهایی روبه‌رو می‌شود».

او افزود:«حدود پنج سال روی فیلم‌نامۀ آن کار شده و بیش از پنج بار و توسط سه،چهار نفر و در پایان به صورت تیمی نوشته شده و این افتخار را داشتیم که توسط استاد محمدرضا اصلانی بازنویسی شود».

وی با بیان اینکه فروردین سال گذشته،تیم طراحی صحنه و کارگردانی و فیلمبرداری برای انتخاب لوکیشن به بم آمدند،افزود:«اما سرانجام،روستای کروک برای لوکیشین فیلم انتخاب شد که علاوه بر فضای مناسب مدرسه و کوچه باغ‌ها،همراهی مردم روستا نیز در انتخاب کروک تاثیر داشت».

او سپس گفت:«تا الان که حدود ۱۸ روز از شروع کار می‌گذرد،با بی‌مهری برخی از مسئولان مواجه بودیم اما آقای شه‌بخش مدیرعامل هلدینگ کرمان‌موتور اسپانسری فیلم را پذیرفتند و اسکان و پذیرایی را برعهده گرفتند».

مهرورزان ادامه داد:«اگر ایشان نبودند به هیج عنوان فیلم ساخته نمی‌شد. ایشان،پیش از این،در حوزۀ مدرسه‌سازی و اقدامات عمرانی و فرهنگی هم تلاش‌هایی داشتند و با همین روحیات‌ بود که از این فیلم هم حمایت کردند و باعث شدند یک اثر هنری تولید شود».

وی با بیان اینکه دهیاری روستای کروک نیز همکاری بسیار بسیار گرم و خوبی با تیم تولید فیلم داشتند و اگر نبودند کار پیش نمی‌رفت،اظهار کرد:«همکاری خوب خانم رستم‌آبادی در مدرسه هم جای قدردانی دارد».

وی بیان کرد:«این فیلم اگر قرار بود در هرجای دیگری از ایران ساخته شود با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم ولی در این روستا هر زمان از شبانه‌روز با مشکل مواجه بودیم،اهالی به کمک آمدند. ما قدردان این همراهی هستیم. اسم اهالی روستا به نیکی باید در این فیلم برده شود».

به گفتۀ مهرورزان،فیلم کیهان بچه‌ها در ژانر کودک قرار می‌گیرد و از محیط روستایی در قالب یک‌سری پلان‌هایی استفاده شده که در خدمت کار باشد.

وی گفت:«گاهی برای تهیۀ فیلم به روستا می‌روند تا آن منطقه را پرزنت کنند ولی هدف ما این است که روستا در قالب فیلم‌نامه،در خدمت پلان‌ها قرار گیرد و این اتفاق به خوبی انجام شده است».

به گزارش فت فتو،فهرست اسامی دیگر عوامل فیلم به شرح زیر است:

ـ کارگردان:امیر مهرورزان

ـ دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز:رامین مشکین‌مقدم

ـ مدیر تولید:علی نفیسی

ـ تهیه‌کنندگان:همایون علیخانی و امیر مهرورزان

ـ تیم فیلم‌نامه‌نویسی:امیر مهرورزان،رامین مشکین‌مقدم،شهرام نیک‌کار

ـ مشاور و بازنویس فیلم‌نامه:استاد محمدرضا اصلانی

ـ طراحی گریم:محمدرضا قمی

ـ مدیر صدابرداری:بهمن الوندی

ـ طراح صحنه و لباس:شهرام نیک‌کار

ـ مدیر تصویربرداری:حاتم شجاعی

ـ جانشین تولید:سجاد خان‌بابا

ـ مدیر تدارکات:اشکان آشوری / الف




«کیهان بچه‌ها» در روستای کروک بم در حال فیلم‌برداری است

منبع:خبر کرمان
?

«کیهان بچه‌ها» در روستای کروک بم در حال فیلم‌برداری است

:اخبار استان کرمانفرهنگ