کشف و ضبط ۲۶۰ ماینرغیر مجاز در کرمان

مدیر اموربرق شمال غرب کرمان از کشف و ضبط ۲۶۰ ماینر غیر مجاز از پارسال تا کنون و در منطقه اموربرق شمال غرب کرمان خبر داد. رضا مسعودی گفت: بنابر دریافت گزارش مردمی مبنی بر فعالیت غیرقانونی و استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین در یک واحد مسکونی واقع در شهرک امام حسن مجتبی(ع) کرمان، بررسی موضوع […]

مدیر اموربرق شمال غرب کرمان از کشف و ضبط ۲۶۰ ماینر غیر مجاز از پارسال تا کنون و در منطقه اموربرق شمال غرب کرمان خبر داد.

رضا مسعودی گفت: بنابر دریافت گزارش مردمی مبنی بر فعالیت غیرقانونی و استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین در یک واحد مسکونی واقع در شهرک امام حسن مجتبی(ع) کرمان، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او می‌گوید: همکاران با شناسایی و اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به همراه ماموران نیروی انتظامی به محل مورد نظر اعزام و موفق به کشف و ضبط ۷  ماینر استخراج بیت‌کوین شدند.

به گفته مدیر امور برق شمال غرب کرمان از ابتدای پارسال تا کنون بیش از ۲۶۰  ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده اند.

به گفته او دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

او گفت: با کشف و ضبط این تعداد دستگاه ماینر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلووات ساعت «صرفه جویی» در مصرف برق شده است.

مسعودی می‌گوید: با توجه به اینکه استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد برای همین افراد سودجویی که با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق اقدام به فعالیت غیرقانونی کنند، مجرم شناخته شده و با آن‌ها بدون اغماض برخورد خواهد شد.

مدیر امور برق شمال غرب کرمان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه فوریت‌های برق (۱۲۱) گزارش دهند.

به گفته مدیر امور برق شمال غرب کرمان لینک مربوط به گزارش‌های مردمی در خصوص استخراج غیرمجاز رمزارز در اپلیکیشن برق من نیز فراهم شده و شهروندان این اطمینان را داشته باشند که این همراهی و همکاری برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال علاوه بر دریافت جایزه نقدی به تناسب میزان ماینر‌های کشف شده تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، کاملا محرمانه خواهد بود.

فت فتو کرمان کرمان




کشف و ضبط ۲۶۰ ماینرغیر مجاز در کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? کشف و ضبط ۲۶۰ ماینرغیر مجاز در کرمان