کرمان ۲۰۰ بیمار مبتلا به HIV دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار زنده در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان شناسایی شده‌اند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حمیدرضا برهانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی HIV و در محل معاونت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: […]


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار زنده در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان شناسایی شده‌اند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حمیدرضا برهانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی HIV و در محل معاونت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار اهمیت دارد، مردم باید آگاهی داشته باشند، بسیاری از افراد به سبب عدم آگاهی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند که شامل ۵۲ درصد کل افراد مبتلا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرد: از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر پویش پایان ایدز را داریم که سعی شده اطلاع‌رسانی بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

وی گفت: امروزه این بیماری تا حد زیادی کنترل شده و به پایان HIV خواهیم رسید، این بیماری غیر قابل درمان نیست و فرد با روش‌های درمان می‌تواند طول عمر عادی داشته باشد.

وی افراد شناسایی شده در کل کشور را ۲۳ هزار نفر عنوان کرد و ابراز داشت: این آمار تا پایان خردادماه امسال است، البته افراد مبتلا حدود ۴۶ هزار نفر هستند اما پنهان‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در ادامه چالش اساسی در این حوزه را عدم شناسایی موارد جدید عنوان کرد و افزود: هنوز ۵۰ درصد موارد در جامه شناسایی نشده‌اند.

سعید صحبتی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار زنده در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه انتقال این ویروس از طریق اهدای خون و خون تزریقی به صفر رسیده، ابراز کرد:  بیش از ۵۴ درصد مبتلایان خانم‌ها هستند و روش عمده انتقال هم رابطه جنسی پرخطر و اعتیاد تزریقی است.

وی با بیان اینکه تست‌های انجام شده از این بیماری کاملا محرمانه، رایگان و آسان است، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم چنانچه رفتار پرخطری داشتند حتما در ۷۲ ساعت اولیه که ساعات طلایی این بیماری است به مراکز درمانی مراجعه کنند و تست‌های لازم را انجام دهند.

پایان پیام/ ۸۰۰۶۶ / ش





کرمان ۲۰۰ بیمار مبتلا به HIV دارد

منبع: فــارس
? کرمان ۲۰۰ بیمار مبتلا به HIV دارد