کاهش ۲۰ درصدی جرائم خشن و سرقت مسلحانه در استان کرمان

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در جرائم خشن و به ویژه سرقت مسلحانه بیش از ۲۰ درصد کاهش و در سرقت به عنف کاهش ۲۶ درصدی در استان کرمان در یک سال اخیر شاهد بودیم. سردار”عبدالرضا ناظری” امروز ۱۷ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا با اشاره به نقش رسانه ها […]

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در جرائم خشن و به ویژه سرقت مسلحانه بیش از ۲۰ درصد کاهش و در سرقت به عنف کاهش ۲۶ درصدی در استان کرمان در یک سال اخیر شاهد بودیم.

سردار”عبدالرضا ناظری” امروز ۱۷ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا با اشاره به نقش رسانه ها در تامین امنیت به ویژه ترویج احساس امنیت در جامعه اظهار کرد: همه سازمان ها به دنبال هوشمندسازی هستند و پلیس هوشمند امروز پیشرو است و به دنبال پیاده سازی امنیت پایدار خواهد بود و سازمان هوشمند در ماموریت های خود با برنامه عمل می کند.

وی افزود: حجم بالای اطلاعات، تغییر شتابان محیطی و فناوری های ایجاد شده ضرورت ارتباط مستمر و پویا با محیط پیچیده بیرونی را ایجاب می کند و اصحاب رسانه نقش به سزایی در این زمینه دارند.

ناظری با اشاره به اینکه امنیت پایدار و دیرپا یعنی مردم از مواهب امنیتی در درازمدت بهره ببرند و کشور را در مقابل تهدیدات مقاوم سازی کنیم و ناجا نقش پیشگیرانه داشته باشد، گفت: ما به دنبال پیشگیری از بروز ناامنی هستیم و این مهم کمک همه سازمان ها را می طلبد و نقش مردم در این حوزه بسیار تاثیرگذار است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: منش پلیس اقتدار توام با رافت، مهربانی و جوانمردی است که از مصادیق امنیت پایدار است و تمامی مولفه های ثبات اعم از داخلی و خارجی باید در جامعه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه های هفته ناجا در استان کرمان به ویژه در حوزه ترافیک عنوان کرد: هدف ما ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین مردم است و از برخوردهای قهری کمتر استفاده می کنیم اما همکاران ما حتما با رانندگان دارای رفتارهای پرخطر برخورد قانونی انجام می دهند.

ناظری با اشاره به اینکه در راستای توسعه “نگهبان محله” که در راستای امنیت مردم پایه خواهد بود، دهمین گردهمایی سراسری را در هفته ناجا برگزار می کنیم، افزود: برنامه های مختلفی در مرکز استان و شهرستان های مختلف در هفته ناجا اجرا خواهد شد.

وی با اشاره عملکرد فرماندهی انتظامی استان کرمان از ۱۳ مهرماه سال گذشته تا ۱۳ مهرماه امسال بیان کرد: حدود ۴۳ درصد از تماس های حاصل شده با ۱۱۰ در استان عملیاتی شده، بیش از ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار خدمت در حوزه راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه و هشت مرحله رزمایش کمک های مومنانه را برگزار کرده ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان از کسب رتبه اول کشفیات و برخورد با قاچاقچیان موادمخدر در کشور توسط این فرماندهی برای دومین سال پیاپی خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر ۱۷۶ تن انواع مواد مخدر توسط  همکاران ما در نیروی انتظامی استان کشف شده است.

وی افزود: بیش از ۶۷ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را طی یک سال گذشته در استان داشتیم که ارزش ریالی این کالاها بیش از ۳۴۹ میلیارد تومان بوده است.

ناظری با اشاره به اینکه کشفیات سلاح و مهمات در استان با تشدید برخوردها، ۲۱ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: در طرح برخورد با خودروهای شوتی امسال قریب به ۳۰۸۰ خودرورا توقیف کردیم و کار را در این زمینه با جدیت در استان آغازکرده ایم و سایر استان ها از این اقدام در برخورد با کسانی که آسایش و آرامش مردم را در جاده ها مختل می کردند، بهره مند هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در جرائم خشن و به ویژه سرقت مسلحانه بیش از ۲۰ درصد کاهش و در سرقت به عنف کاهش ۲۶ درصدی در استان کرمان در یک سال اخیر شاهد بودیم؛ در کشف و وقوع سرقت های خشن ۱۰ درصد و در جمع سرقت ها هفت درصد افزایش داشتیم.

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی قتل ها که اکثرا مربوط به اختلافات اجتماعی و خانوادگی بوده، خبر داد و افزود: در وقوع تصادفات رانندگی در جاده های استان کرمان روند کاهشی را شاهد هستیم و در مجموع ۳۰ درصد وقوع تصادفات، هشت درصد کاهش متوفیان و ۹ درصد کاهش مجروحین اتفاق افتاده است.

ناظری تصریح کرد: پلیس به تنهایی عامل جلوگیری از تصادفات نیست؛ مهمترین نقش را راننده دارد و جاده، خودرو، فرهنگ ترافیکی و … موثر است و پلیس آخرین حلقه است و با فردی که هیچ مقرراتی را رعایت نکند، پلیس باید برخورد کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه بیان کرد: ماموریت های ذاتی پلیس امسال باید با کرونا انجام می شد و در استان بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با استان های همجوار و بیشترین مرز را با استان های مرزی داریم که برخی پیک های بیماری کرونا از استان های مرزی آغاز می شد و اعمال محودیت ها و کنترل تردد در گرم ترین نقطه دنیا در محور شهداد – نهبندان توسط همکاران ما انجام می شد و تعداد همکاران ما در نیروی انتظامی استان کرمان که جان خود را راه مقابله با کرونا از دست دادند، با تعداد شهدای مدافع سلامت استان(هشت شهید) برابر است.

انتهای پیام




کاهش ۲۰ درصدی جرائم خشن و سرقت مسلحانه در استان کرمان

منبع:ایـسنا
? کاهش ۲۰ درصدی جرائم خشن و سرقت مسلحانه در استان کرمان