ژنرالی که نان‌آور جوانک‌های سلاح به‌دست شد

نذیر کرمان/کرمان وقتی می‌گوییم ژنرال ناخودآگاه نقش جنگ، تیر، اسلحه و … جلوی چشمانمان مجسم می‌شود اما اینجا رد مهربانی‌های ژنرالی دیده می‌شود که شغل، نان و آب و آبادانی خلق کرده است. نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به‌ واسطه سال‌ها فعالیت در نیروی قدس سپاه، بین‌المللی است و بسیاری او را ژنرالی می‌دانستند که […]

نذیر کرمان/کرمان وقتی می‌گوییم ژنرال ناخودآگاه نقش جنگ، تیر، اسلحه و … جلوی چشمانمان مجسم می‌شود اما اینجا رد مهربانی‌های ژنرالی دیده می‌شود که شغل، نان و آب و آبادانی خلق کرده است.

نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به‌ واسطه سال‌ها فعالیت در نیروی قدس سپاه، بین‌المللی است و بسیاری او را ژنرالی می‌دانستند که قدرتی فراملی و فرامنطقه‌ای داشت و می‌توانست گره‌های نظامی و استراتژیک موجود در کشورهای منطقه را با زیرکی و شجاعت باز کند. 

به گزارش نذیر کرمان، اما سردار سلیمانی جدا از وجهه بین‌المللی که داشت، یک فرمانده ایرانی توانمند بود و پیش از اینکه به فکر سر و سامان دادن اوضاع آن‌طرف مرزها باشد، در عملیات‌های مختلفی در داخل ایران به عنوان فرمانده حاضر بود و کارهای بزرگی از خود به یادگار گذاشت.

یکی از ماندگارترین کارهای ژنرال ایرانی به دهه ۷۰ بر می‌گردد. زمانی که فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود و طی حکمی  از طرف مقام معظم رهبری ماموریت تازه و متفاوتی به او واگذار شد تا اینکه در میان افرادی برود که از فرط محرومیت و یا فقر فرهنگی به  شرارت‌های متعددی مثل قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه، آدم‌ربایی و قتل دست می‌زدند.

حاج قاسم سلیمانی  که هنوز لباس‌هایش بوی باروت جنگ را می دادند،  بندهای پوتین‌هایش را محکم بست و راهی منطقه هدف عملیاتش شد.

ژنرال ایرانی و یا همان حاج قاسم به سبک زندگی مردم احاطه کامل داشت و خودش در میان آنها حضور پیدا می‌کرد و با موقعیت سنجی مناسب توانست در مدت زمان کوتاهی فرزندان گریخته از امنیت و آرامش را در آغوش خود بگیرد و راه درست زندگی کردن و امرار معاش را به آنها بیاموزد.

حاج قاسم بدون استفاده از تجهیزات نظامی و تنها با عطوفت دست آنها را گرفت و چنان با گرمی با آنها روبرو شد که سلاح را بر زمین گذاشتند و دست بیعت و برادری به سوی فرمانده نظامی دراز کردند.

به گزارش نذیر کرمان، کمی از شهر رودبار جنوب به سمت زهکلوت بروید به تابلویی بر می‌خورید که  قاسم‌آباد روی آن نقش بسته است. قاسم آباد همان محله‌ای است که تاج آباد نام داشت و به واسطه آرامش، نان و آب حلال و با برکتی که با توکل بر خدا و با همت فرمانده نظامی نصیب اهالی شد به این نام مشهور شده است.

حاج قاسم همچنان روزی‌رسان است

حاج دادخداد جاویدان ریش‌سفید طایفه رئیسی جاویدان و از بزرگان شهرک قاسم آباد در گفت و گو با نذیر کرمان از روزهای رنج و سختی مردم در دل کوهستان‌های محروم گفت که با چه مشقتی زندگی می‌کردند که متاسفانه در دهه ۷۰ زندگی مردم جنوبشرق با اسلحه گره خورده بود و هیچ جایی نداشتند و آواره هر کوی و بزرنی بودند.

وی افزود: سردار سلیمانی برای پایان دادن به اوضاع ناامنی در جنوبشرق با بزرگان منطقه وارد مذاکره شد و در فرمانداری جلسه‌ای با حضور سران طوایف و ریش‌سفیدان منطقه برگزار و در این جلسه با همه اتمام حجت کرد.

این بزرگ طایفه در جنوب کرمان اظهار کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جلسه سران طوایف با اعلام این موضوع که دیگر کاسه صبر نظام لبریز شده، از طایفه‌های تأثیرگذار منطقه خواست که اختلافات را کنار بگذارند و همه کسانی را که از راه‌های خلاف کسب درآمد می‌کردند به تسلیم شدن دعوت کرد و خودش هم ضمانت کرد که امان‌نامه‌ای در اختیار همه اشرار قرار دهد که اگر سلاح‌هایشان را تحویل دهند و تسلیم جمهوری اسلامی شوند، نظام نیز با رأفت با آن‌ها رفتار می‌کند و زمین کشاورزی و خانه در اختیارشان قرار می‌دهد تا مسیر زندگی‌شان تغییر کند.

وی با بیان اینکه اشرار آن زمان منطقه با درایت حاج قاسم سلاح‌های خود را بر زمین گذاشتند و هم‌اکنون همگی کشاورز و نان آور خانواده‌هایشان هستند، افزود: پس از تحویل دادن سلاح و دادن امان نامه، سردار سلیمانی اهالی طایفه را به روستایی به نام تاج آباد آورد و در آنجا اسکان داد روستایی که ساکنان جدیدش به خاطر علاقه‌ای که به سردار سلیمانی داشتیم، نام قاسم آباد را بر آن نهادیم تا تاج آباد گذشته به قاسم آباد تغییر نام دهد و خدمتی که سردار دلها به ما کرد هیچ‌گاه فراموش نشود.

حاج دادخدا جاویدان، حاج قاسم را ناجی نسل حال و آینده دانست و گفت: با درایت خاص این شهید اکنون مردم ما نزدیک به ۲۷ سال است که دارای زندگی سالم و همراه با آرامش هستند.

وی افزود: هشت حلقه چاه و موتورپمپ کشاورزی و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی در اختیار مردم قرار گرفت و به هر ۱۸ خانوار یک موتورپمپ اختصاص یافت که همگی مشغول کار کشاورزی هستند و در واقع با این کار امنیت و اشتغال پایدار را به ما هدیه داد و تا سالیان سال ما قدردان این انقلاب شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستیم.

به گزارش نذیر کرمان، این بزرگ طایفه گام به گام در کنار مرارت‌های ژنرال گزارش ما بوده تا اینکه امروز شاهد رد مهربانی‌هایش در قلب کسانی هستیم که سر ستیز داشتند اما با کمال تاسف هنجارشکنی‌ها یا قاچاق‌بری به شیوه‌ای دیگر جوانک‌های جنوب کرمان را به کام مرگ می کشاند و عزمی جدی می‌طلبد تا افرادی فقط به خاطر یک لقمه نان در دام بلا افتاده و با قاچاق سوخت و انسان امرار معاش می‌کنند به آغوش گرم حاج قاسم دیگری پناه ببرند و دنبال روزی حلال باشند.

انتهای پیام




ژنرالی که نان‌آور جوانک‌های سلاح به‌دست شد

منبع: ایـسنا
? ژنرالی که نان‌آور جوانک‌های سلاح به‌دست شد