پنجمین قرار دوازدهم در کرمان

پنجمین قرار دوازدهم، امروز با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در امامزاده محمد(ع) کرمان برگزار شد. امروز با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، پنجمین طرح قرار دوازدهم در امامزاده محمد(ع) کرمان برگزار شد. حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این آیین گفت: هدف از […]

پنجمین قرار دوازدهم، امروز با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در امامزاده محمد(ع) کرمان برگزار شد.

امروز با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، پنجمین طرح قرار دوازدهم در امامزاده محمد(ع) کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این آیین گفت: هدف از سفر به استان کرمان، انجام طرح قرار دوازدهم در امام زاده محمد (ص) شهر کرمان، سرکشی به پروژه‌های دانش بنیان و افتتاح یک مجموعه دام سبک در باغین بوده است.

او گفت: طرح قرار دوازدهم در سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به نیت امام زمان (عج) طراحی شده است که طی آن اقداماتی چون: توزیع کمک‌های مردمی و بسته‌های معیشتی، اهدای جهیزیه و آزادی زندانی‌ها در دوازدهم هر ماه در محل امام زاده‌ها انجام می‌شود.

حجت الاسلام خاموشی می‌گوید: ما در سازمان وقف، ۳ گزاره اصلی: حفظ موقوفات، افزایش منافع در موقوفات منفعتی و اجرای نیت واقفان را در نظر داریم؛ بنابراین سازمان اوقاف در حفظ، بهینه سازی و اجرای نیت واقفان اهتمام می‌ورزد.

به گفته او برای مرتفع سازی نیاز مردم، می‌توانیم با در نظر گرفتن شرایط، تبدیل عرصه به عرصه کنیم، برای مثال: می‌توان زمینی که در جاده‌ها یا معابر شهری واقع شده و متعلق به اوقاف است با دریافت پول آن زمین به مالی دیگر تبدیل کرد که کمک حال مردم باشد و یا اینکه پول آن، برای تقویت جریان دانش بنیان صرف شود.

رئیس سازمان اوقاف کشور می‌گوید: آورده مالی دانش بنیان‌ها برای وقف، بیشتر از عرصه نباشد، کمتر از آن هم نیست و در زمان فعلی به کمک دانش بنیان‌ها می‌توانیم در صدی از معضلات کشور را تا آنجا که می‌توانیم حل وفصل کنیم.

همچنین حجت الاسلام جلالی، رئیس اوقاف استان کرمان نیز در حاشیه این مراسم گفت: پنجمین طرح قرار دوازدهم با نیت کمک به اقشار ضعیف جامعه در کرمان برگزار شده است.

او می‌گوید: در این طرح، ۴۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ریالی هر بسته ۵۰۰ هزار تومان و ۷ سری جهیزیه به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان برای  اهدا به نیازمندان در نظر گرفته شده است. 

به گفته حجت الاسلام جلالی، در این طرح همچنین یک زندانی بدهکار مالی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان از زندان آزاد و مقدمات آزادی زندانی دیگری نیز به مبلغ ۱۲ میلیون تومان فراهم شد.

فت فتو کرمان کرمان




پنجمین قرار دوازدهم در کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? پنجمین قرار دوازدهم در کرمان