پروژه فاضلاب شهر سیرجان در آذرماه آماده بهره برداری می شود

کرمان – فت فتو – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه فاضلاب سیرجان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست گفت: پروژه فاضلاب و تصفیه خانه شهر سیرجان در آذرماه آماده بهره برداری می شود. به گزارش فت فتو، محمد طاهری روز دوشنبه در آیین بهره برداری از چند طرح آبرسانی […]

کرمان – فت فتو – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه فاضلاب سیرجان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست گفت: پروژه فاضلاب و تصفیه خانه شهر سیرجان در آذرماه آماده بهره برداری می شود.

به گزارش فت فتو، محمد طاهری روز دوشنبه در آیین بهره برداری از چند طرح آبرسانی در سیرجان با حضور استاندار کرمان افزود: ارزش پروژه فاضلاب سیرجان ۶۴۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در راستای اجرای پروژه فاضلاب سیرجان هزینه شده است تصریح کرد: تاکنون ۲۳۶ کیلومتر از پروژه اجرا شده و تصفیه خانهاین طرح ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طاهری با بیان اینکه فاضلاب سیرجان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست گفت: اکنون ارزش این پروژه ۶۴۰ میلیارد تومان است و ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که ۲۳۶ کیلومتر پروژه اجرا شده است.

وی پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه سیرجان را ۸۰ درصد اعلام کرد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر بلورد اشاره و تصریح کرد: این پروژه در پیک مصرف ۲۵ لیتر در ثانیه آب به شبکه آبرسانی این شهر تزریق می کند.
وی ادامه داد: این طرح با هزینه کرد ۶۰ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شد و تامین آب آشامیدنی شهر بلورد و روستاهای اطراف آن با راه اندازی این طرح تا ۲۰ سال آینده تضمین می شود.

طاهری اظهار داشت: بازسازی و توسعه ۸۵ کیلومتر شبکه آب آشامیدنی شهرستان سیرجان آب مورد نیاز هزار خانواده این شهرستان را تامین می کند.

وی بهره برداری از نیروگاه خورشیدی اداره شهرستان سیرجان با ظرفیت ۳۰ کیلووات که بیش از یک سال وارد مدار شده از دیگر پروژه های مورد افتتاح امروز اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۰ روستای شهر بلورد امروز آغاز و ۲۱۸ خانوار با اجرای این طرح از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

وی برآورد هزینه اجرای پروژه آبرسانی به ۱۰ روستای بلورد را ۶۷ میلیارد ریال برآورد کرد.

طاهری بیان کرد: شهر سیرجان از نظر کیفیت آب دچار مشکل بود و برای رفع مشکل کیفی آب راهکارهایی ارائه شد و در نهایت براساس نظر کارشناسان آب چاه ها در قالب یک سامانه به محل تصفیه خانه کنونی شهر به طول ۲۲ کیلومتر منتقل و تصفیه شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸ کیلومتر این طرح با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده و حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام کار نیاز است و اگر تامین اعتبار شود ظرف سه ماه آینده این پروژه نیز به بهره برداری می رسد.




پروژه فاضلاب شهر سیرجان در آذرماه آماده بهره برداری می شود

منبع:ایرنـا
? پروژه فاضلاب شهر سیرجان در آذرماه آماده بهره برداری می شود