پرستاری ترکیبی از عطوفت و دانش است/همت گردان بهداری رزمی لشکر۴۱ ثارالله درمبارزه و کنترل بیماری مالاریا در مناطق مرزی زاهدان

خورشیدی بیان داشت: در کنار اقدامات بهداشتی، درمانی و امدادی به مصدومین و مجروحین احتمالی، در راستای زدودن غبار محرومیت از چهره منطقه، خدمت رسانی به مردم مناطق و روستاهای محروم مرزی از جمله اقداماتی است که در این مناطق انجام می شود. به گزارش فت فتواز کرمان، پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت باسعادت حضرت […]

خورشیدی بیان داشت: در کنار اقدامات بهداشتی، درمانی و امدادی به مصدومین و مجروحین احتمالی، در راستای زدودن غبار محرومیت از چهره منطقه، خدمت رسانی به مردم مناطق و روستاهای محروم مرزی از جمله اقداماتی است که در این مناطق انجام می شود.

به گزارش فت فتواز کرمان، پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار است که به همین مناسبت با فرمانده گردان بهداری رزمی لشکر ۴۱ ثارالله به گفتگو نشستیم.

علیرضا خورشیدی ضمن پاسداشت مقام پرستاران سختکوش میهن عزیزمان و تبریک فرارسیدن روز پرستار، به جامعه پرستاری کشور به ویژه همکاران شاغل در گردان بهداری رزمی لشکر ۴۱ ثارالله اظهار داشت: گردان بهداری رزمی متشکل از مدیریت‌های بهداشت ودرمان، دارو و تجهیزات و بخش‌های امداد وانتقال در مناطق مرزی انجام وظیفه می‌نمایند.

وی افزود: این گردان در مناطق رزمی جنوبشرق کشور، در حال خدمت رسانی، پشتیبانی و امداد بهداشتی درمانی بانیرو‌های تخصصی پزشک وپرستار از نیرو‌های عمل کننده در مناطق مرزی می‌باشد.
علیرضا خورشیدی تصریح کرد: یکی از مباحث مهم سازمانی سپاه، امورات مربوط به بهداشت و درمان پرسنل است که توسط نیرو‌های تخصصی این گردان پیگیری و در حال انجام می‌باشد.
این مقام مسئول اظهار کرد: در کنار اقدامات بهداشتی، درمانی و امدادی به مصدومین و مجروحین احتمالی، در راستای زدودن غبار محرومیت از چهره منطقه، خدمت رسانی به مردم مناطق و روستا‌های محروم مرزی از جمله اقداماتی است که در این مناطق انجام می‌شود.
وی افزود: در زمینه مبارزه با بیماری‌های بومی منطقه از جمله مالاریا، در کنار فعالیت‌های سامانه بهداشت و درمان دولت، نیرو‌های این گردان در خصوص مبارزه و کنترل بیماری مالاریا، با مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت همکاری و هم افزایی لازم را انجام می‌دهند.
خورشیدی در ادامه بیان داشت: در زمان همه گیری بیماری کرونا، جهت کنترل و مبارزه با شیوع بیماری، نیرو‌های تخصصی این گردان در کنار مردم این مناطق بوده و به نحو احسن انجام وظیفه کردند. وهمچنین نیرو‌های متخصص این گردان درراستای ارتقاء وتسریع امردرمان، اقدام به راه اندازی سامانه‌های ارتباط تصویری وآنلاین با بیمارستان‌های استان سیستان وبلوچستان نموده اند تا درمواقع نیاز از خدمات تخصصی وفوق تخصصی پزشکی بهره بری لازم راداشته باشند.

علیرضا خورشیدی در پایان با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای مدظله العالی در مورد نقش، جایگاه و رسالت پرستاران، خاطرنشان کرد:
هر کس که گذارش به بیمارستان افتاده باشد، یا مریض و مریض دار شده باشد، می‌داند که نقش پرستار، چقدر نقش پُرب‌ها و پُراثری است. در حقیقت، این حرفه پرستاری، ترکیب عجیبی است – از یک سو، ترکیبی است از رحمت و عطوفت و مهربانی و مراقبت، و از سوی دیگر، دانش و معرفت و تجربه و مهارت. فقط هم مهربانی کافی نیست. غمگساری، همه پرستاری نیست. دانش لازم دارد، تا پرستار کار خود را درست و بجا انجام دهد. دانشِ تنها هم بدون عطوفت و مهربانی کافی نیست. لازم است این دانش، با روحیه انسانی لطیف، بامحبّت و احساس مسؤولیت و با دلسوزی نسبت به بیمار همراه باشد. این دو بُعد، در پرستاران جمع شده است




پرستاری ترکیبی از عطوفت و دانش است/همت گردان بهداری رزمی لشکر۴۱ ثارالله درمبارزه و کنترل بیماری مالاریا در مناطق مرزی زاهدان

منبع: خــبرگزاری بســیج
? پرستاری ترکیبی از عطوفت و دانش است/همت گردان بهداری رزمی لشکر۴۱ ثارالله درمبارزه و کنترل بیماری مالاریا در مناطق مرزی زاهدان