مهمترین ابزار روابط عمومی برای تأثیر گذاری بر افکار عمومی رسانه است

اکبر ابراهیمی زرندی متولد ۱۳۴۲ زرندکرمان از سال ۵۹ وارد بسیج شده ودر حال حاضر مسئول روابط عمومی حوزه باقرالعلوم علیه السلام سپاه زرند است وازدوران دفاع مقدس گنجینه‌ای از صحنه‌های تکرار نشدنی در آرشیو خوددارد به گزارش نذیر کرماناز کرمان:این مطلب را اکبرابراهیمی زرندی پیشکسوت روابط عمومی با مصاحبه با نذیر کرمانزرند عنون نمودوافزود: […]


اکبر ابراهیمی زرندی متولد ۱۳۴۲ زرندکرمان از سال ۵۹ وارد بسیج شده ودر حال حاضر مسئول روابط عمومی حوزه باقرالعلوم علیه السلام سپاه زرند است وازدوران دفاع مقدس گنجینه‌ای از صحنه‌های تکرار نشدنی در آرشیو خوددارد

به گزارش نذیر کرماناز کرمان:این مطلب را اکبرابراهیمی زرندی پیشکسوت روابط عمومی با مصاحبه با نذیر کرمانزرند عنون نمودوافزود: به نظر حقیر رسانه‌ها مهمترین ابزار روابط عمومی برای تأثیر گذاری بر افکار عمومی و آگاهی از آن محبوب می‌شود. بهره برداری بهینه از رسانه‌ها نیازمند ایجاد ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه با خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها ست چرا که روابط عمومی می‌تواند طرحها، نظرات و اهداف خود را به حضور نمابندگان و به وسبله ارتباط جمعی بیان کند اطلاعات و اخباری که سازمان ضروری و مهم و مناسب می‌داند به سرعت از طریق رسانه ها‌ی جمعی به اطلاع عموم می‌رسد و این یک اقدام مثبت است و تاثیرآن در اجتماع فرگیر خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص ورود به عرصه روابط عمومی گفت:راه من با روزنامه‌نگاری شروع شد و بعد‌ها فعالیتم محدود به مشاور رسانه ادامه پیدا کرد. از یک جایی به بعد به این آگاهی رسیدم که این چیزی که خیلی از برند‌ها از من به عنوان روابط عمومی می‌خواهند، واقعا روابط عمومی نیست، چون دریافتم روابط عمومی نقش ویژه و مهمی در جهت ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفاء می‌کنند لذا با انجام کار‌های متفاوت فرهنگی، اجتماعی وحضور در دوره یا کارگاه‌های آموزشی نسبت به تقویت دانش و آگاهی و همچنین علاقمندی خودم رادر این عرصه افزایش دادم. ودر کنار تمامی این کار‌ها فعالیت در تبلیغات انتشارت سپاه زرند وبهره وری از ارشادات عرفانی شهید والامقام عبدالمهدی مغفوری علاقمندی حقیر به کار روابط عمومی دو چندان شد.
پیشکسوت روابط عمومی در مورد پوشش اخباردر روابط عمومی در طول خدمت یاداور شد:
همواره در سال‌های خدمت در حوزه روابط عمومی معتقد بودم یکی از سخت‌ترین و در عین حال شیرین‌ترین کار‌ها و وظایف را انجام می‌دهم و تجربیات اندوخته شده در این سال ها، بعد‌ها در حوزه‌های مختلف اجرائی به شدت برای من کارآمد بود وحقیر همواره با تولید و انتشاراخبار و اطلاعات حوزه کاری خودم که غالبا پیرامون زندگینامه و پیام‌های شهداء بود نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سطح جامعه را بعنوان یک الگو پوشش میدادم.
وی چالش‌هایی موجود در تولید محتوا را تکنولوژی‌های جدیدبرشمر وافزود:در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز در اطراف ما به سرعت در حال تغییر است. اطلاعات به روز شده به سرعت کهنه و بلا استفاده می‌شوند و تکنولوژی‌های جدید برخی مواقع بازتاب فعالیت‌های ما را تهدید می‌کنند لذا تمام جنبه‌های استراتژیک ما در روابط عمومی باید در پی نوآوری، پویایی و در حرکت رو به جلو باشند.
خبرنگار وعکاس دفاع مقدس الگوی خود را شهدای والامقام، خصوصا شهید مغفوری برشمرد و گفت بنده برای بهبود مهارت‌های خود از اساتید و پیشکسوتان با تجربه و با سابقه عرصه روابط عمومی و تبلیغات همچون شهید مغفوری، شهید درگاهی، شهید ترابی همواره الگوی من هستند و با مطالعه زندگینامه سراسرآموزنده آن‌ها میتوان بهتر پیش رفت و موفق‌تر عمل کرد که این مهم را همواره سرمشق خود قرار میدهم. اگر بخواهیم در این حوزه اثر گذار باشیم، به نظر حقیر رسانه‌ها مهمترین ابزار روابط عمومی برای تأثیر گذاری بر افکار عمومی و آگاهی از آن محبوب می‌شود. بهره برداری بهینه از رسانه‌ها نیازمند ایجاد ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه با خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها ست چرا که روابط عمومی می‌تواند طرحها، نظرات و اهداف خود را به حضور نمابندگان و به وسبله ارتباط جمعی بیان کند اطلاعات و اخباری که سازمان ضروری و مهم و مناسب می‌داند به سرعت از طریق رسانه ها‌ی جمعی به اطلاع عموم می‌رسد و این یک اقدام مثبت است و تاثیرآن در اجتماع فرگیر خواهد بود.
نکته:اکبر ابراهیمی زرندی متولد دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۲ شهرستان زرندکرمان از سال ۵۹ وارد بسیج شده ودر حال حاضر مسئول روابط عمومی حوزه باقرالعلوم (علیه السلام) سپاه شهرستان زرند است وسابقه طولانی در روابط عمومی وخبرنگاری دارد ویکی از اساتید برجسته در حوزه روابط عمومی وخبر، از خوشنویسان رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلت سال‌های ۵۸ که دوره آموزشی خود را زیر نظر استاد جماالدین مودب کرمانی گذرانیده وموفق به کسب گواهینامه رسمی از انجمن خوشنیویسان کشور گردید وی در طول دوران دفاع مقدس با بهره گیری از این هنر اصیل اسلامی با نوشتن خطوط زیادی بر در و دیوار شهر و روستا‌های این شهرستان نقش بسزائی را در اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنگ تحمیلی ایفا نمودو ازمعدود هنرمندان بسیجی خطاط، عکاس، فیلمبردارو خبرنگاربسیجی لشکر پیروز ۴۱ ثارالله بشمارمیرود این رزمنده سلحشور طی حضور چندین نوبت در جبهه‌های جنگ تحمیلی سرانجام در عملیات پیروزمند والفجر ۳ منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت راکت هلیکوپر دشمن به سنگرمجروح و به افتخار جانبازی نائل گردید
وی از جمله هنرمندان تاثیر گذاری هستند که در دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای از صحنه‌های تکرار ناشدنی در آرشیو خوددارد.


مهمترین ابزار روابط عمومی برای تأثیر گذاری بر افکار عمومی رسانه است

منبع: خــبرگزاری بســیج
? مهمترین ابزار روابط عمومی برای تأثیر گذاری بر افکار عمومی رسانه است