ولایت و امامت تکمیل کننده نظم نظام هستی است

غلام‌حسین حقانی گفت: درس بزرگ غدیر این است که ولایت و امامت تکمیل کننده نظم نظام هستی است. حجت‌الاسلام ‌غلام‌حسین حقانی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی “نذیر کرمان” گفت: شاید درس بزرگ عید غدیر خم این باشد که آن نظمی که خداوند متعال برای نظام هستی طراحی کرده است با ولایت و امامت تکمیل […]

غلام‌حسین حقانی گفت: درس بزرگ غدیر این است که ولایت و امامت تکمیل کننده نظم نظام هستی است.

حجت‌الاسلام ‌غلام‌حسین حقانی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی “نذیر کرمان” گفت: شاید درس بزرگ عید غدیر خم این باشد که آن نظمی که خداوند متعال برای نظام هستی طراحی کرده است با ولایت و امامت تکمیل می‌شود. 

وی افزود: اگر در نظم هستی ایرادی ایجاد شود به این دلیل است که از ولایت و امامت دور شده‌ایم.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی کرمان ادامه داد: وقتی که به وقایع اخیر کشور می‌نگریم درمی‌یابیم که آنچه در حوزه فعلی، در بحران‌ها، معضلات و چالش‌ها، برای ما هدایت‌گری کرده ولایت و تدبرش است. 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با وجود ولایتی به نام ولایت امام(ره) شکل گرفته و بخاطر تبعیت مردم از امام(ره) انقلاب اسلامی توانست در مقبال استکبار جهانی بایستد و در بسیاری از بحران‌ها پیروز میدان شود و دشمن نتواند به مقصود رسد. 

حجت‌الاسلام حقانی افزود: هرچند که ولایت امام(ره) و مقام معظم رهبری ولایت نائب عام است و نائب خاص امام زمان(عج) که از طرف خداوند منسوخیت را در انتصاب دارد در غیبت است اما ما به امر امام زمان(عج) از ولی عام تبعیت می‌کنیم و این نقص که نتوانستیم فضای جامعه را برای ظهور آماده کنیم گردن ماست. 

وی مطرح کرد: شخصیت مقام معظم رهبری شخصیت ویژه‌ایست که باتوجه به مجاهدت‌ها، علم، درایت، کوشش و رصدشان و بخاطر داشتن تقوا رزق‌های لایحتسب الهی نصیبشان شده و دست خداوند بر این رشدی که در ایشان اتفاق افتاده احساس می‌شود که وقتی به ایشان مراجعه می‌کنیم در همه علوم تخصص خاص پیدا می‌کنند و عنایت خاص به ایشان می‌شود‌. 

حجت‌الاسلام حقانی افزود: هر دانشمندی خدمت رهبری می‌رسد طبیعتا دست پر می‌آید و نگاه باز به آن مجموعه پیدا می‌کند، شاید ایشان تخصص خاص در آن امر نداشته باشند اما نظام فکری خاص آن علم را می‌توانند خدمتشان اعلام کنند‌. 

وی در ادامه گفت: شخصیت‌های متعددی چه سیاسی، فرهنگی اقتصادی، ورزشی و چه مسلمان و غیرمسلمان خدمت رهبری می‌رسند و بعد از جلسه با ایشان نگاه خاصشان در آن موضوعی که با ایشان جلسه داشتند را بیان می‌کنند؛ همچون کوفی‌عنان، پوتین، نخست وزیران و رئیس جمهوران معتددی که خدمت مقام معظم رهبری آمدند.

 حجت‌الاسلام حقانی عنوان کرد: شخصیت متواضع، خاکی و عبادی ایشان توانسته در بسیاری از بحران‌ها نجات‌دهنده ما باشد هرچند گاهی هم دستورات و سیاست‌گذاری ایشان توسط مسئولین و یا مردم شنیده نمی‌شود و به دلیل همین نشنیدن دچار بحران می‌شویم. 

وی بیان کرد: دشمنی دشمنان با این شخصیت عظیم و بزرگوار که هر مشکل و معضلی در جمهوری اسلامی پیش می‌آید انگشت اتهام را سمت مقام معظم رهبری نشانه می‌روند نشان می‌دهد که این شخصیت توانسته در مسیر پیش رویش موفق پیش رود. 

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی کرمان گفت: دشمنی دشمنان با یک شخص نشان از موفقیت وی در مسیر پیش رویش هست، عین دشمنی دشمنان با دانشمندان هسته‌ای که دست به ترور شخصیت و به شهادت رساندنشان می‌زنند چون‌که در فضای هسته‌ای موفق عمل کرده‌اند و یا ترور حاج قاسم که نشان از موفقیت در فضای مبارزه با استکبار دارد و چاره‌ای جز حذف ایشان ندارند.

 وی افزود: این ترور شخصیت مقام معظم رهبری که به همه ابعاد وجودی ایشان حمله می‌کنند و با این‌که می‌دانند در شخصیت مقام معظم رهبری به قول خودشان یک نقطه خاکستری هم نیست تلاش می‌کنند که او را تخریب کنند  نشانه این است که این رهبر حکیم توانسته این نظام را پیش ببرد و آن تفکر ولایت را به نتیجه برساند. 

حجت‌الاسلام حقانی در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم با تبعیت و پذیرفتن ولایت عام تلاش کنیم که این تفکر انتشار بیشتری پیدا کند و بتوانیم اسباب ظهور امام زمان را نیز فراهم کنیم.

انتهای خبر/ کارگرزاده




ولایت و امامت تکمیل کننده نظم نظام هستی است

منبع:آرمـان
? ولایت و امامت تکمیل کننده نظم نظام هستی است