وضعیت اینترنت تحصیل دانش‌آموزان جیرفت را مختل کرده است -جیرفت

امام جمعه جیرفت گفت: دانش‌آموزان برخی روستاهای جیرفت به‌دلیل وضعیت نامناست اینترنت باید برای کلاس‌های آنلاین به بالای تپه‌ها و درختان بروند. به گزارش فت فتو از جیرفت، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: وضعیت آنتن‌دهی و سرعت اینترنت در جیرفت نامطلوب است. […]


امام جمعه جیرفت گفت: دانش‌آموزان برخی روستاهای جیرفت به‌دلیل وضعیت نامناست اینترنت باید برای کلاس‌های آنلاین به بالای تپه‌ها و درختان بروند.

به گزارش فت فتو از جیرفت، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: وضعیت آنتن‌دهی و سرعت اینترنت در جیرفت نامطلوب است.

وی افزود: بسیاری از دانش‌ آموزان روستایی جیرفت باید برای حضور در کلاس‌های درس آنلاین و بهره‌مندی از آموزش‌ مجازی به بالای تپه‌ها و درختان بروند که موجب به خطر افتاد سلامت آنان می‌شود.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه و چراغ راه معلمان و مربیان است که تربیت نسلی خلاق، متدین و در تراز انقلاب اسلامی را به‌عنوان هدفی اساسی دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام تارم با تاکید بر لزوم مطالعه مستمر بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب ثمره اندیشه عمیق رهبر معظم انقلاب است و باید وظایفی که در آن بر عهده ما گذاشته شده را عملی کنیم.

وی اضافه کرد: مربیان پرورشی زمینه‌ساز آموزش هستند و معلمان باید در کنار آنان آموزش و تربیت را برای تحقق اهداف نظام آموزشی به پیش ببرند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: معلمان دروسی نظیر زبان خارجه، فیزیک، شیمی و ریاضی از ظرفیتی به دوچندان برای تربیت دینی دانش‌آموزان برخوردار هستند که باید از آن بهره‌ گرفت.

وی ابراز داشت: در عصر سرعت و تکنولوژی معلمان و مربیان باید از مجرای مطالعه شخصی، کلاس‌های ضمن خدمت، مجلات تخصصی و دوره‌های مهارت‌افزایی همواره مطلع و به سلاح روز مسلح شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: دانش‌آموزان در این زمان از بسیاری مسائل اطلاع دارند و اشتباهات و عدم مطالعه معلمان و مربیان را به سرعت تشخیص می‌دهند.

حجت‌الاسلام تارم افزود: آنچه برای دانش‌آموزان مهم و الگو است، رفتار معلم و مربی است و به گفتار اهمیت کمتری می‌دهند.

تولید محتوای ارزشی در فضای مجازی تقویت شود

مهران سنجری‌نیا مدیر آموزش و پرورش جیرفت اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا نه تنها هیچ‌ فعالیت آموزشی و پرورشی لغو نشد، بلکه اقدامات تقویت نیز شد.

وی افزود: چرخشی ۱۸۰ درجه‌ در سند تحول بنیادین آموزش و پروش ایجاد شده که به‌واسطه آن وظیفه مربیان پرورشی برای تربیت دانش‌‌آموزانی در تراز انقلاب به مراتب سخت‌تر شده است.

سنجری‌نیا ادامه داد: بصیرت و تقوای دانش‌‌آموزان در سند تحول بنیادین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است  و تولید محتوای ارزشی در بستر فضای مجازی باید با نگاهی ویژه دنبال شود.

وی اضافه کرد: مربیان پرورشی باید برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی موثر بر دانش‌آموزان به سلاح روز مسلح شوند و پیوند خانه و مدرسه را تقویت کنند.

مدیر آموزش و پرورش جیرفت گفت: آموزش سواد رسانه‌ای و نحوه استفاده صحیح دانش‌آموزان از فضای مجازی به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

سنجری‌نیا خاطرنشان کرد: افزون بر ۴۰۰ نفر از دانش‌‌آموزان جیرفت به دانشگاه‌های مطرح راه یافته‌اند که بیان‌گر موفقیت عملکردی با وجود محدودیت‌های کرونایی و الزام آموزش در بستر فضای مجازی است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب





وضعیت اینترنت تحصیل دانش‌آموزان جیرفت را مختل کرده است

منبع: فــارس
?وضعیت اینترنت تحصیل دانش‌آموزان جیرفت را مختل کرده است :اخبار استان کرمان ورزشیشهرستان جیرفت