وضعیت امروز اوکراین درس عبرتی برای غرابگرایان است/ موضع اوکراین در منطقه به نیابت از آمریکا، موضع خطرناکی برای امنیت منطقه ماست

حمیدرضا ترقی با تأکید بر اینکه موضع اوکراین در منطقه به نیابت از آمریکا و اسرائیل، موضع خطرناکی برای امنیت منطقه ما و آسیا است، گفت: وضعیت اوکراین درس عبرتی برای غرابگرایان و کسانی که تصور می کنند با نداشتن سلاح هسته ای می توانند از منافع آن برای همکاری و کمک آمریکا و اروپا […]

حمیدرضا ترقی با تأکید بر اینکه موضع اوکراین در منطقه به نیابت از آمریکا و اسرائیل، موضع خطرناکی برای امنیت منطقه ما و آسیا است، گفت: وضعیت اوکراین درس عبرتی برای غرابگرایان و کسانی که تصور می کنند با نداشتن سلاح هسته ای می توانند از منافع آن برای همکاری و کمک آمریکا و اروپا در مشکلات آینده شان استفاده کنند.

به گزارش فت فتو؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به تحولات اخیر در جنگ روسیه و اوکراین گفت: عضویت اوکراین، سوئد، و فنلاند در پیمان ناتو می تواند موازنه قدرت را در منطقه به نفع آمریکا تغییر دهد و ابزار فشاری برای اروپا و آمریکا علیه روسیه باشد.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: اوکراین طی این مدت که مستقل شده است، کاملا تحت تأثیر آمریکا عمل کرده و سیاست های آمریکا را در منطقه دنبال می کند و همچنین آسیب های زیادی به روسیه و جایگاه و موقعیت این کشور زده است.


وی با بیان اینکه اوکراین با همکاری آمریکا و اسرائیل، هواپیمای جاسوسی را به ایران فرستاد، عنوان کرد: همان هواپیما قرار بود به موشک های آمریکایی در منطقه برای حمله به ایران گرا بدهد و این همکاری اوکراین با آمریکا و اسرائیل به امنیت ملی ما داشت ضربه می زد، که با زده شدن هواپیمای اوکراینی توطئه های آنها خنثی شد.


این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه موضع اوکراین در منطقه به نیابت از آمریکا و اسرائیل، موضع خطرناکی برای امنیت منطقه ما و آسیا است، اظهار کرد: لذا روسیه با این اقدام خواست با خلع سلاح اوکراین و جلوگیری از عضویت اوکراین به ناتو جلوی این نوع توطئه ها را بگیرد و امنیت را در منطقه حفظ  کند.


ترقی گفت: آمریکایی ها هم علی رغم اینکه تضمین داده بودند به اوکراین که با خلع سلاح اتمی این کشور، از اوکراین در مقابل هر نوع تجاوزی حمایت کند؛ اما امروز نشان دادند که نه آمریکایی ها و نه اروپایی ها پای تعهدات خودشان نیستند و اصولا این یک سیاست همیشگی آنها است.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: آمریکا نشان داد همان گونه که با لیبی برخورد کردند و با کشورهای دیگر می خواهند برخورد کنندو با اوکراین هم که به آنها خدمت کرده بود، برخورد کردند و از این دولت حمایت چندانی نکردند و به تحریم سوری اکتفا کردند و اوکراین را در این مسئله تنها گذاشتند.


وی ابراز کرد: وضعیت اوکراین درس عبرتی برای غرابگرایان و کسانی که تصور می کنند با نداشتن سلاح هسته ای می توانند از منافع آن برای همکاری و کمک آمریکا و اروپا در مشکلات آینده شان استفاده کنند.


این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی با شناخت این ماهیت اروپا و آمریکا تن به خواسته های آنها ندادند و فناوری هسته ای خود را در مسیر صلح آمیز همچنان با قاطعیت دنبال می کنند و قطعا این مراتب در مذاکرات فععلی که در وین انجام می شود تأثیر قابل ملاحظه ای خواهد گذاشت و اجازه نخواهد داد که ایران از خط قرمز خود عبور کند.


انتهای پیام/




وضعیت امروز اوکراین درس عبرتی برای غرابگرایان است/ موضع اوکراین در منطقه به نیابت از آمریکا، موضع خطرناکی برای امنیت منطقه ماست

منبع: دانــا
? وضعیت امروز اوکراین درس عبرتی برای غرابگرایان است/ موضع اوکراین در منطقه به نیابت از آمریکا، موضع خطرناکی برای امنیت منطقه ماست