ورزشکاران و لزوم تأسی از سیره شهیدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ورزشکاران باید با تأسی از سیره شهدا، الگو‌های واقعی اخلاق و پاکی در میادین ورزشی باشند. میثم پاریزی در دومین یادواره شهدای ورزشکار استان کرمان که در محل دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، خطاب به ورزشکارانی که در گروه‌های سنی مختلف قرار دارند و باید آینده ورزشی این […]

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ورزشکاران باید با تأسی از سیره شهدا، الگو‌های واقعی اخلاق و پاکی در میادین ورزشی باشند.

میثم پاریزی در دومین یادواره شهدای ورزشکار استان کرمان که در محل دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، خطاب به ورزشکارانی که در گروه‌های سنی مختلف قرار دارند و باید آینده ورزشی این کشور را رقم بزنند، گفت: من به عنوان یک خدمتگزار انتظاری که از جامعه ورزشی دارم، این است، همواره با شهدا و خاطرات شهدا زندگی کنند؛ چرا که شهدا مناسبت‌ترین الگو‌هایی هستند که می‌توانند برای کشور عزیزمان علاوه بر اثربخش بودن، تاثیرگذار نیز باشند.

او می‌گوید: اگر امروز در سراسر کشور از تختی به عنوان جهان پهلوان یاد می‌کنند؛ دلیل آن مدال‌های تختی نیست؛ بلکه روحیه مردانگی تختی است؛ زیرا هنگامی که او در میدان کشتی حاضر می‌شد و در بین مسابقه متوجه می‌شد، پای حریف آسیب دیده است، به سمت پای حریف نمی‌رفت؛ این مردانگی ها، ایثار‌ها و گذشت، این فرد را بزرگ می‌کند.

پاریزی خطاب به ورزشکاران گفت: هنگامی که در حوزه ورزش تلاش و مدال کسب می‌کنید و مسیر قهرمانی را با تمامی سختی‌ها و ریاضت‌ها می‌پیمایید، این‌ها تلاش و عبادت است؛ در حقیقت وقتی تلاش با ریاضت‌ها وخلوص نیت انجام شود، عبادت محسوب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان می‌گوید: امروز بایدبه شهدا که از بالاترین ارزش خود یعنی از جان خود گذشتند، تأسی کرد، اکنون باید پرسید، چه می‌شود که انسان در اوج قدرت به درجه‌ای از کمال برسد که به عنوان این شاخص انتخاب شود.

او گفت: ما ورزشکاران زیادی در کشور داشته و داریم؛ اما انتخاب شهید ورزشکار خود شاخصه‌هایی دارد و اگر امروز شهید ابراهیم هادی به عنوان یک شهید شاخص حوزه ورزش انتخاب می‌شود، به دلیل وجود معیار‌ها و شاخصه‌های خاصی است که به آن دست یافته اند.

مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان به شهدای ورزشکار اشاره می‌کند و می‌گوید: آن‌ها قهرمانانی بودند که مثل شما در مسیر ورزش سختی کشیدند، ریاضت کشیدند، در حقیقت قهرمانی داشتند و احساسی که می‌توانست برای خودشان، شهرشان و جامعه الگو سازی کنند، اما مسیری رفتند که ارزشمند‌تر از این حوزه دیدند و آن مسیری بود که بتواند از خاک و ناموس کشور دفاع کند.

پاریزی می‌گوید: امروز انتظار داریم ورزشکاران ما با تأسی از سیره شهدا، الگو‌های واقعی اخلاق و پاکی در میادین ورزشی باشند.
او گفت: از مجموعه مدیریتی ورزش انتظار داریم در کنار مسائل فنی و کار‌هایی که انجام می‌دهند با انتخاب افراد صالح و شایسته در مجموعه مدیریتی هیئت‌های ورزشی کمک کنند تا این مسیر به درستی طی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان می‌گوید: بهترین الگویی که مردم کشور و کرمان می‌توانند داشته باشند، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که ویژگی‌های اخلاقی، ابعاد شخصیتی و رفتاری وی به عنوان یک انسان مسلمانِ ایرانیِ پرقدرت و شجاع می‌تواند زمینه ساز کمال و گره گشای بسیاری از مسائل برای هرانسانی خصوصا ورزشکاران باشد.

پاریزی گفت: باید همیشه شهدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود ببینیم و همین حاضر بودن کمک کند تا بهترین مسیر را در این حوزه گسترده اجتماعی طی کنیم و روز به روز با پیشرفت و نهادینه شدن مسائل اخلاقی در کنار رهنمود‌هایی که مسئولین و رهبرمعظم انقلاب از ما انتظاردارد، بتوانیم جامعه‌ای شاداب، پویا و بانشاط داشته باشیم.  

او می‌گوید: تصمیمی که این اداره کل با مجموعه مدیریتی بسیج ورزشکاران و سپاه ثارالله استان گرفته، این است، برگزاری یادواره شهدا فقط مختص یک یادواره نباشد تا بتوانیم اثربخشی این یادواره را با برگزاری مناسبت‌هایی تحت عنوان یادواره تا یادواره داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش از آزادسازی ۲۳ زندانی جرائم غیرعمد با کمک، توان و همت جامعه ورزش در گذشته خبر داد و گفت: برنامه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را همچنان در دستور کار داریم تا هر ماه بتوانیم با توجه به توان مجموعه ورزش، کمک خیرین و ظرفیت عظیمی که وجود دارد با اولویت آزاد سازی زندانیان ورزشی، عزیزانی را که به دلایل غیر عمد گرفتار شده اند را آزاد کنیم.

پاریزی می‌گوید: بحث نهادینه کردن مسائل فرهنگی و اخلاقی در میادین ورزشی و باشگاه‌ها را با طرح باشگاه به باشگاه به جد دنبال می‌کنیم تا باشگاه‌های ما میدان الگوسازی و اخلاق برای ورزش و جامعه باشند.

او نصب کتیبه، نام و زندگینامه شهیدان در اماکن ورزشی و سردر آن‌ها را از دیگر اقدامات در دستور کار این اداره کل برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم جوانان با تفکرات شهیدانی که قهرمانان زندگی امروز هستند، آشنا شوند.

فت فتو کرمان کرمان




ورزشکاران و لزوم تأسی از سیره شهیدان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ورزشکاران و لزوم تأسی از سیره شهیدان