وجود ۲۱۱ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان/ برگزاری جشن‌های گلریزان در پایان ماه رمضان

نذیر کرمان/کرمان مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۱۱ نفر مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان داریم که چهار نفر بدهکار دیه حوادث کارگاهی، ۱۲۳ نفر چک برگشتی، ۷۵ نفر مهریه و ۹ نفر نفقه هستند. سیدحجت الله موسوی قوام شامگاه، ۲۲ اسفندماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۱۱ نفر مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان داریم که چهار نفر بدهکار دیه حوادث کارگاهی، ۱۲۳ نفر چک برگشتی، ۷۵ نفر مهریه و ۹ نفر نفقه هستند.

سیدحجت الله موسوی قوام شامگاه، ۲۲ اسفندماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار کرد: از ابتدای امسال ۲۷۹ نفر زندانی واجد شرایط از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که کل بدهی آن‌ها ۵۰۵ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان بوده که با برگزاری جلسات صلح و سازش نهایتا ۲۱۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان تخفیف بدهی مددجویان و گذشت شاکیان را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه آورده خانواده مددجویان سه میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومان بوده، افزود: اعسار نیز از طریق مراجع قضایی دنبال و ۲۶۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان تقسیط بدهی مددجویان صورت گرفت و تاکنون ۱۱ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه وجوه اداره شده تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات (با ضمانت ستاد دیه) پرداخت شده و میزان منابع ستاد دیه استان نیز از کمک‌های مردمی و خیران ۱۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیبون تومان رای آزادی این زندانیان پرداخت شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: از منابع ستاد دیه کشور نیز چهار میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان کمک شده و سایر ارگان‌ها ۴۵ میلیون تومان کمک کردند و از مجموع این زندانیان ۲۷۰ نفر مرد و ۹ نفر زن بودند.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از این زندانیان بدهکاران دیه تصادف بودند، تصریح کرد: در موضوع بدهکاران دیه کمترین زندانی را در استان کرمان (یک نفر) داریم که پرونده همین یک نفر هم در صندوق تامین خسارت‌های بدنی در جریان است و امیدواریم تا پایان سال از زندان آزاد شود.

موسوی بیان کرد: ۹۸ نفر از زندانیانی که از ابتدای امسال آزاد شده‌اند مربوط به چک برگشتی، ۹۹ نفر مهریه و ۵۱ نفر بدهکار نفقه بودند.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت ماه رمضان نیز ۳۵ نفر مددجوی جرائم غیرعمد از زندان آزاد می‌شوند، گفت: ۷۹ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان بدهی این افراد بوده که ۶۰ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان اخذ رضایت شاکی را داشتیم و ۱۴ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان توسط مددجویان تامین و کمک ستاد دیه سه میلیارد و ۸۷۴ میلیون تومان است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۳۵ درصد افزایش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را در سال جاری نسبت به سال قبل داشتیم، افزود: ماه رمضان سال گذشته در ۲۳ شهرستان جشن گلریزان و یک مورد به همت استاندار در تهران برگزار شد و ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعهد شرکت‌های اقتصادی در تهران بود که ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وصول شد.

وی اظهار کرد: کمک‌های مردمی تعهد شده در جشن‌های گلریزان شهرستان‌ها نیز ۱۸ میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان بود که ۹ میلیارد و ۳۰۳ میلیون وصولی داشته‌ایم.

موسوی قوام بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۱ نفر مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان داریم که چهار نفر بدهکار دیه حوادث کارگاهی، ۱۲۳ نفر چک برگشتی، ۷۵ نفر مهریه و ۹ نفر نفقه هستند.

وی افزود: ۱۳ نفر زندانی مربوط به سال ۱۴۰۱ در زندان داریم که بدهی آن‌ها سنگین است؛ ۴۱ نفر ورودی شش ماهه اول امسال و ۱۵۷ نفر از ابتدای مهر امسال وارد زندان شده‌اند که این مسئله نشان می‌دهد زندانیان قدیمی آزاد شده و مابقی که مانده‌اند، در اولویت هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: از نیمه بهمن ماه یک پویش در فضای مجازی برای فرهنگسازی و جلب مشارکت در جشن‌های گلریزان راه‌اندازی کردیم و یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان کمک‌های مردمی را تاکنون داشتیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برسد و این عدد مختص گلریزان شهر کرمان است.

وی اظهار کرد: جشن‌های گلریزان ماه رمضان امسال در سطح استان کرمان از ۱۵ فروردین ماه در ۲۵ شهرستان برگزار خواهد شد و جشن شهر کرمان ۱۹ فروردین ماه در تالار برق با حضور مسئولان و خیران خواهد بود.

موسوی قوام بیان کرد: تجلیل از خیران در برنامه‌های سال جدید ستاد دیه قرار دارد.

همچنین رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان در این نشست با اشاره به تلاش بر فرهنگسازی و صلح و سازش بین افراد گفت: افرادی که از حمایت‌های ستاد دیه بهره‌مند می‌شوند در صورت بازگشت به زندان، هیچ حمایتی از ستاد دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام




وجود ۲۱۱ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان/ برگزاری جشن‌های گلریزان در پایان ماه رمضان

منبع: ایـسنا
? وجود ۲۱۱ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان/ برگزاری جشن‌های گلریزان در پایان ماه رمضان